ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-25, 21:35

Ingvar

Standard Flygplats
Varför finns inte Jönköping med på kartan? Vet att det är på gång att kanske stänga denna men enligt min vetskap fungerar den och är synerligen verksam fortfarande och speciellt på fraktsidan.
Svara med citat

Gammal 2009-01-26, 09:37

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvar Visa inlägg

Varför finns inte Jönköping med på kartan? Vet att det är på gång att kanske stänga denna men enligt min vetskap fungerar den och är synerligen verksam fortfarande och speciellt på fraktsidan.
Inga plan med S-transpondrar (den typ av transponder som krävs för att man ska kunna se planens på flygradar.nu) flyger enligt tidtabell till flygplatsen.

Gammal 2009-01-26, 10:43

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Precis som CharlieLima skriver så finns det ingen reguljär trafik till Jönköping som syns på radarn, så vi har avvaktat med att rita ut flygplatsen, för att inte gröta ner kartan för mycket.
Svara med citat

Gammal 2009-01-26, 12:20

Gäst

Standard
På samma tema. Jag saknar Hemavan, Vilhelmina, Arvidsjaur, Lycksele och Gällivare. Dessa traffikeras av flygplan med Mode-S transpondrar och dessutom ligger de ute i ingenmansland så kartan blir inte grötig. Går det att fixa?
Svara med citat

Gammal 2009-01-28, 19:51

Gäst

Thumbs up
Jag håller med, flygplatserna i Norrlands inland borde vara med.

Gällivare 670759N 0204844E
Arvidsjaur 653525N 0191655E
Hemavan 654822N 0150458E
Lycksele 643251N 0184304E
Vilhelmina 643443N 0165023E
Svara med citat

Gammal 2009-01-29, 08:55

CharlieLima

Moderator
CharlieLimas avatar

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Dessutom borde Örnsköldsviks flygplats plockas bort från kartan då bara går Höga-kusten flyg (Saab 2000) dit nu.

Gammal 2009-02-07, 21:31

Steve

Standard
Nog vore det fin fint om vi kunde få inlandsflygplatserna här uppe i Norrland inritade på kartan. Som sagt flyger det ju flygplan som är synbara på radarn hit dagligen. Dessutom har vi hit till Arvidsjaur traffik med större Boeing och Airbus flygplan som kommer från kontinenten.

Går det att ordna Micke?
Svara med citat

Gammal 2009-05-27, 21:38

Kjelleman

Medlem
Kjelleman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 3

Standard Borlänge på kartan?
Såg en 737:a starta från Borlänge destinerad till Antalya från SunExpress. Fast Borlänge kanske inte har så många flygrörelser med plan utrustade med en för oss "rätt" transponder.
/Kjelleman
Svara med citat

Gammal 2009-05-31, 18:35

Gäst

Standard Borlänge 737
Faktum är att en hel del intressanta maskiner lyfter och landar då och då i Borlänge/ESSD.

Bara de senaste året har TUiFly Boeing 757, MyTravelairways A330, ThomsonFly Boeing 767 plus en rad Airbus 320 och Boeing 737 varit synliga. Liten landsortsflygplats med trafik både till Sydeuropa, Kanarieöarna och Sydostasien förutom Direktflygs Jetstream till Stockholm, Göteborg, Malmö och vissa flygningar till Norge...
Svara med citat

Gammal 2009-05-31, 23:27

Kjelleman

Medlem

Standard Ang. Borlänge
Fråga direkt till Micke, om det är möjligt att få Borlänge Dala "International" med på kartan? Det förefaller som om det startar och landar en hel del utrikes flyg där.
/Kjelleman
Svara med citat

Gammal 2009-05-31, 23:28

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag lägger in det inom kort.
Svara med citat

Gammal 2009-06-18, 19:32

Kjelleman

Medlem

Standard Warszawa
Nu när radartäckningen utökats över Polen skulle det vara bra att få Warszawas flygplats markerad. Täckningen är så bra att man kan följa planen ända ner till landningsbanan. Det kanske finns ytterligare någon eller några flygplatser att märka upp.
//Kjelleman
Svara med citat

Gammal 2009-06-18, 23:45

CharlieLima

Moderator
CharlieLimas avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelleman Visa inlägg

Nu när radartäckningen utökats över Polen skulle det vara bra att få Warszawas flygplats markerad. Täckningen är så bra att man kan följa planen ända ner till landningsbanan. Det kanske finns ytterligare någon eller några flygplatser att märka upp.
//Kjelleman
Nu talar ju jag för mig själv men är det verkligen så viktigt att ha alla flygplatser utmarkerade?

Gammal 2009-06-19, 21:59

Kjelleman

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLima Visa inlägg

Nu talar ju jag för mig själv men är det verkligen så viktigt att ha alla flygplatser utmarkerade?
Nej kanske inte, men ibland händer det att flyg med samma callsign gör en mellanlandning och svansen hänger inte alltid med till aktuell flygplats och i det läget kan det va svårt att hitta flygplatsen i terrängen. Du har rätt i att alla flygplatser är onödigt att ha med.
Glad Midsommar till Dig och alla andra radarfans.
//Kjelleman
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8