ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-28, 22:29

Gäst

Standard Rutt? Historia?
Hej på er.
Jag är en finländsk ufoförfattare som titt som tätt får försöka reda ut vad som synts på himlen.
Nu just som bäst så håller folk på att diskutera några foton som tagits av ögonvittnen i finländska Österbotten.
Ett ögonvittne berättar att hon såg ' föremålet ' på en kurs från nordost mot sydväst och ett annat ögonvittne berättar att ' föremålet ' syntes i tio minuters tid.

Jag har undersökt flera liknande fall under tidigare år och har döpt fenomenet till ' december- fenomenet ' eftersom foton och videor så ofta filmas just i eller kring december.
Jag har upplyst folk om att det är den lågstående solen som belyser kondensstrimmorna från jetplan och får dem att se färggranna ut.

Den händelse som jag nu talar om inträffade den 16.11.2008 c. kl. 14.30 och i samband med det så hittade jag den här webbsidan som jag tycker är helt fantastisk ( = flygradarn ).
Men två frågor:
Jag såg att just för en stund sedan så syntes ett SAS- plan på kursen 197 grader ( LN-RPS )
och 37.875 fots höjd.
Men var får jag reda på varifrån planet kommer och vart det är på väg?
Min andra fråga: Finns det något ställe där man kan kolla i efterhand t. e. x. i mitt fall om det fanns ett plan i luften just vid den tidpunkten? Alltså jag menar här på webben utan att behöva besvära en massa myndigheter.
Vänlig hälsning
Björn Borg
b.borg ( at ) kolumbus.fi
Svara med citat

Gammal 2008-11-29, 08:46

Gäst

Standard Flygradar (Karta)
http://www.flygradar.nu/karta.php?lat=56-98091142454479&lng=24-85107421875&zoom=6
(Klicka på flygplanen).

http://www.airframes.org/ (Har kan man kolla regå flygplanen och bilder)
Svara med citat

Gammal 2008-11-29, 22:21

Gäst

Standard
Jag har klickat så det står härliga till både igår och idag men inte kommer det fram någon information för det om varifrån planet kommer och vart det är på väg...??
Björn
PS. Kan inte fatta varför det skall finnas en sådan där ' bildverifiering. Idiotiskt!
Svara med citat

Gammal 2008-11-30, 01:33

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Om du inte får upp nån information om flygplan och rutt så testa med en annan browser, låter som om det är nått fel på den nuvarande.

Bildverifieringen behövs, annars blir det 100 tals spam om dagen från SPAM-robotar. Registrerar du dig som medlem så slipper du bildverifieringen när du skriver inlägg.
Svara med citat

Gammal 2008-11-30, 12:33

Gäst

Standard
Jo, hej igen.
Jag använder Mozilla Firefox senaste version. Fungerar perfekt i andra sammanhang.
Obegripligt.
Svara med citat

Gammal 2008-11-30, 16:44

Gäst

Standard
Okej. Nå nu så fick jag det att fungera. Jag fattade inte först att jag måste gå till ' Karta '- sidan och klicka på flygplanen DÄR.
Så jag satt och klickade i onödan på de ikoner som syns på själva flygradarbilden.

Dessutom så visade det sig att också på ' Karta ' - sidan så saknas upplysning om varifrån planet kommer och vart det är på väg ibland.
Men nu så fungerar det.
Tack för hjälpen.
Björn
Svara med citat

Gammal 2008-11-30, 19:55

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Om något plan saknar rutt kan man rapportera in detta i denna tråd: http://www.reseforum.se/forum/flygra...ya-kartan.html
Svara med citat

Gammal 2008-12-02, 16:43

GästFinland

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Men var får jag reda på varifrån planet kommer och vart det är på väg?
Försök: Track Flight Status, Airport Delays and other Flight and Airport Information
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8