ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-16, 23:52

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Nyheter på gång
* Alla flygradars är uppdaterade med senaste XP SP3 samt senaste versionen av radarmjukvaran, Basestation 1.1.1.130. Detta ska förhoppningsvis ge stabilare radardatorer.
* Ca 200 nya flygplan har lagts in i flygplansdatabasen senaste veckan, så förhoppningsvis ska antalet okända plan vara minimalt närmaste tiden. Dock gäller dock att komma ihåg att både Boeing och Airbus levererar flera nya flygplan varje dag, dessutom byter plan ägare.
* Om ca 1-2 månader hoppas vi kunna uppdatera svealands radarn var 50:e sekund istället för var 60:e som det är idag.
* Om ca 2 månader kommer stockholmsradarn få bättre täckning så man kommer kunna se flygplan på lägre höjder och närmare landing på arlanda.
* Under sommaren hoppas vi även få igång en radar som kommer täcka norra delarna av Sverige.
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 14:04

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Förutom att få igång Norrlandsradarn jobbar vi med en förbättrad radar/kart-tjänst som förut Sverige kommer täcka Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ukraina, Slovakien, Polen, Danmark och delar av Norge och Tyskland i en enda kartbild (google maps).

Det hela är redan igång men måste betatestas lite mer innan det blir publikt. Men jag kan bjuda på några skärmdumpar hur det kommer kunna se ut.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg nyradar.jpg (128.0 KB, 41 visningar)
Filtyp: jpg nyradar2.jpg (85.7 KB, 37 visningar)
Filtyp: jpg nyradar3.jpg (65.8 KB, 34 visningar)
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 14:36

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Förutom att få igång Norrlandsradarn jobbar vi med en förbättrad radar/kart-tjänst som förut Sverige kommer täcka Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ukraina, Slovakien, Polen, Danmark och delar av Norge och Tyskland i en enda kartbild (google maps).

Det hela är redan igång men måste betatestas lite mer innan det blir publikt. Men jag kan bjuda på några skärmdumpar hur det kommer kunna se ut.
Ser och låter riktigt bra!

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 13:18

Slinuss

Nykomling
Slinuss är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard
Jag tycker att den bild vi har nu är bäst men om ni måste byta så tycker jag att radar bild 2 va snygg
Svara med citat

Gammal 2008-10-11, 16:56

BengtA

Nykomling
BengtA är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Smile Håller med
Citat:
Ursprungligen postat av Slinuss Visa inlägg

Jag tycker att den bild vi har nu är bäst men om ni måste byta så tycker jag att radar bild 2 va snygg

Håller med Slinuss, nuvarande radarn är betydligt snyggare, och enklare.
radar.piopawlu.net använder också Google maps och den är betydligt mindre användarvänlig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8