ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-06, 13:30

Gäst

Smile Funderar på varför...
... vissa flygplan på radarbilden presenteras i olika färg än merparten. De vita dominerar, men vad betyder det när texten är gul, blå, röd för att ta några exempel.
Tacksam för svar vilket skulle ge än mer av nyfikenhet.
Superbra länk jag hittade.
Nu har jag ganska god koll på vilka flygplan som passerar ovanför där jag bor i Blekinge. Både de rakt ovanför huvudet och de man kan följa i riktning såväl åt öst som väst ute över Östersjön.
Undrar samtidigt hur långt ut dessa planen går men det ska jag kolla upp då jag är tämligen ny besökare här på sidan.
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 13:44

Gäst

Smile Behöver inte fundera längre...
... klickade vidare bland bra förklaringar och hittade snabbt ytterligare information som hjälp. Ledsen att jag inte upptäckte den länken redan innan jag skrev mitt inlägg om funderingar.
Med förklaringar till olika färger blir blickfånget på skärmen än mer intressant /tycker jag/.

Återstår att se om även vissa så kallade spionplan som går in och ut ur Östersjön (de så kallade spårvagnarna) avslöjar sig på radarn. Det har pratats så mycket om dessa genom åren men då mest mellan militär personal där vi vanliga nyfikna inte fått samma information.
Svara med citat

Gammal 2008-01-07, 16:36

Gäst

Standard lite info
Det är ungefär så att flygplan som går över Gotland och sedan Estland är på väg till Kina(Hong kong) och Korea. De som går över Stockholm och Åland och norr om Åbo är på väg till Japan. Och de som går över Östersjön norr om Helsingfors går till Japan(mest SK,LH, AZ,LX(swiss)). Också de över södra Östersjö österut till Litauen går till Hong Kong ochTaiwan och där. Men det är också lätt att veta,när något bolag är på väg hemland, vilket land det går. Men QF och NZ går till/kommer från Hong Kong, är jag ganska säker på. Till sist är det trafik mellan Nord-Amerika och India/Pakistan/Mellanöster, som går över Baltia till Stockholm eller sen de går över Tyskland till Denmark.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8