ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-18, 12:50

Gäst

Standard Radarn i mobilen
Tjena!

Visst vore det häftigt om vi som har sådana här PDA-telefoner, kunde se radarn i telefonen?
Verkar inte funka om jag i dagsläget surfar till t.ex. stockholm.php på servern?

/Daniel
Svara med citat

Gammal 2007-10-18, 13:46

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Vi har funderat på att mobilversion men vet inte riktigt hur vi ska lösa några praktiska detaljer. Idag spärrar vi inte några mobiler eller PDA från att använda sidan och jag testade precis med min Nokia 6300 och det gick utmärkt att se stockholmsradarn.

Det som kan vara problem med mobiltelefoner är att de flesta har en skärm på 320x240 eller mindre medan radarbilden är ca 1245x845. Att förminska bilden är inte aktuellt för då blir texten oläsbar. Vi får se om vi kan hitta en lösning som kanske bara klipper ut en del av bilden.
Svara med citat

Gammal 2007-10-19, 19:23

Gäst

Standard Radarn i mobilen
Hej.

Det är faktiskt möjligt att se radarn i mobilen med ett program som heter "Opera Mini 4 beta". I programmet går det att zooma in på radarbilden och flytta sig runt över radarn. Letade som en tok i somras efter ett program som just kunde erbjuda det jag sökte och fann det tillslut. Har varit väldigt intressant att ha i sommarstugan för att se vilka plan som går över, då jag inte därute har tillgång till någon dator. Nackdelen med det hela är ju priset, då det inte är helt gratis att använda mobilens internet. Dock har ju vissa operatörer ett s.k. "maxpris" per dag som för mig gällde även med Opera Mini. Jag använde programmet med en Sony Ericsson W810i och det funkade bra, dock är inte prgrammet helt stabilt och kan sluta fungera ibland och det kan ju ta lite tid att ladda bilderna, men jag kan absolut rekommendera det ändå.

/Henrik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8