ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-09, 11:51

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Sök innan du skriver
Med anledning av att nästan alla inlägg som postas i flygradarforumet redan besvarats vill jag påpeka att man ska söka/leta/läsa innan man postar ett inlägg!

Information om flygradarn finns även på Flygradar LIVE - Se var flygplan befinner sig över Sverige
Svara med citat

Gammal 2009-07-06, 13:45

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Jag vill återigen påminna om att det finns en sökfunktion här på reseforum. Av 4 inlägg och 3 nya skapade trådar under gårdagen gällande flygradarn har alla teman redan tagits upp här på reseforum tidigare.
Svara med citat

Gammal 2009-07-06, 14:12

Ludde76

Medlem
Ludde76 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Jag har också reagerat på att det startas nya trådar med i stort sett identiska ämnen hela tiden. Ett sätt att strukturera upp det hela vore kanske om MOD slog ihop liknande trådar?
Svara med citat

Gammal 2009-07-06, 22:46

Loke9

Nykomling
Loke9 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard
Att frågor ställs som redan är besvarade är nog oundvikligt på ett forum som detta. Även om det finns en bra sökfunktion. Jag har också lite svårt att se vad problemet med detta är?

Om det är besvärande att samma frågor återkommer kan man kanske förebygga det genom information om dessa frågor på startsidan.

Återigen, tack för en fin tjänst, OCH för vänliga, informativa svar på mina nybörjarfrågor.

/Jon
Svara med citat

Gammal 2009-07-06, 22:53

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Visst är det oundvikligt, men när alla frågor en dag är upprepningar så tyder det på att det brister i sökandet. Både frågan om förekomst av sportplan och och färger på flygplan finns besvarad både på flygradar.nu framsidan och i forumet sedan tidigare.
Svara med citat

Gammal 2009-07-06, 23:57

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Även om man ska känna att man har en frihet och blir behandlad trevligt på forumet så måste det finnas en struktur med någorlunda ordning för att få det seriöst. Personligen tror jag att om icke-medlemmar endast kunde skriva inlägg i befintliga trådar och inte skapa nya så skulle nog fler "hitta" andra trådar att skriva i.
Senast redigerad av CharlieLima den 2009-07-07 klockan 00:03.
Svara med citat

Gammal 2009-08-30, 23:21

Gäst

Standard FAQ
Hej hopp, Jag använder Flygradar sedan bara någon vecka, och kan så klart inte orientera mig särskilt väl. Jag ser emellertid att olika frågor besvaras i olika trådar, och att det av och till uppstår irritation eftersom samma frågor återkommer. Kunde man tänka sig en "FAQ" där man samlar vanliga frågor, och att den lades väl synlig? Man sluppe då alla upprepningar. Till försvar för alla nyanlända vill jag säga, att det inte är helt lätt att veta under vilken rubrik i forat man faktiskt skulle kunna finna svar på sin fråga. Sådant är nog uppenbart bara för den som själv skrivit, eller för den som läser allt. – Som sagt: tack för en kanonsite! Bopp
Svara med citat

Gammal 2009-09-01, 11:01

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Kunde man tänka sig en "FAQ" där man samlar vanliga frågor, och att den lades väl synlig? Man sluppe då alla upprepningar.
Ta dig en titt på tredje tråden uppifrån i forumlistan.

FAQ'n innehåller dock ganska få frågor men jag tar jättegärna emot PM med tips på frågor och svar som jag kan skriva där.
Senast redigerad av CharlieLima den 2009-09-01 klockan 11:04.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8