ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-29, 08:14

Gäst

Standard Eftersläpning
Hej

Jag bor så jag har inflygningen söderifrån till Arl 3:e bana över mitt hus. När jag tittar på radarbilderna så verkar eftersläpningen vara mer en den minut som det är mellan uppdateringarna vad beror detta på. Ibland finns inte planen med även för att jag med plotta ögat kan se vilket bolag och typ planen har? ligger planen förlågt för att vara med på denna radar eller är något fel?

Mvh

Jan L
Svara med citat

Gammal 2007-08-29, 08:21

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Ovanför varje bild finns en tid när bilden är tagen. Sedan tar det ca 20-40 sekunder att ladda upp bilden på servern. Sedan kan det ta ytterligare upp till 59 sekunder innan du laddar bilden om du har oturen att ladda om sidan sekunden innan det kommer en ny bild. Men som sagt, tiden på klockan är den som gäller för när "bilden är tagen"

Vad gäller som gäller för vilka flygplan som visas så citerar jag återigen informationen på hemsidan:
"Flygradarn är egentligen inte en riktig radar som ser flygplan utan en mottagare som tar emot aktuella positioner från flygplan som är utrutsade med Mode-S/ADS-B-transponder och som sänder ut sin position.

I dagsläget är inte alla flygplan utrustade med en Mode-S/ADS-B-transponder. Generellt kan man säga att ju större flygplanet är, dessto större är chansen att flygplanet har denna transponder. De flesta flygplan som flyger internationellt har transpondern. Mindre inrikesplan saknar ofta denna transponder.

Ju längre ifrån centrum av kartan flygplanet befinner sig dessto högre måste flygplanet flyga för att synas på kartan."
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8