|
Goa partyställen sommaren 2012?
|

2012-01-16, 21:23
|
Reg.datum: jan 2012
Rykte: 0
|
Goa partyställen sommaren 2012?
Hej!
Vi är 4-5 tjejer som hade tänkt att dra på en utlands/party/solresa i sommar och ha de riktigt kul.
Nu undrar vi vart det kommer bli mest drag och ja, självklart gärna även till ett billigt pris (flyg+hotell m.m)?
Sen är det även så att tre av oss tjejer kommer vara 18 när vi åker medans de andra två fortfarande är 17, kommer detta vara något problem tex med att komma in på klubbarna eller kommer vi alla in utan några problem?
Vi tänker oss i tex Sunny Beach, Ayia Napa, Alanya, Magaluf, Ibiza and so on?
Skulle vara väldigt synd att två skulle behöva stanna hemma pga att de inte fyllt 18 riktigt då.
Men som sagt, bidra gärna med era bästa tips!
Senast redigerad av feliciaaa den 2012-01-16 klockan 21:25.
|
|
|

2012-01-17, 00:17
|
Reg.datum: jan 2010
|
Om ni vill åka och leva billigt så är alanya billigast! Åldersgränser existerar inte på klubbar så de är bara att köra!
|
|
|

2012-01-17, 00:25
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jansson-e
Om ni vill åka och leva billigt så är alanya billigast! Åldersgränser existerar inte på klubbar så de är bara att köra! 
|
Alright!
Haha då har jag tur, låter toppen!
Du har ingen erfarenhet utav andra "partystäder" föresten? Alltid bra med alternativ du vet
|
|
|

2012-01-17, 00:30
|
|
Har själv bara varit i Alanya! Ayia Napa säger kompisar som varit där är bra och magaluf oxå! Grekland har jag itne hört något om mer än att de är jävligt dyrt!
|
|
|

2012-01-17, 00:43
|
|
Citat:
Har själv bara varit i Alanya! Ayia Napa säger kompisar som varit där är bra och magaluf oxå! Grekland har jag itne hört något om mer än att de är jävligt dyrt!
|
Jaha, får väl kolla upp det där!
Men ang russel/fickpengar, hur mycket tror du att man behöver ha med sig för att klara sig en hel vecka? Lär nog förmodligen äta både mat&frukost ute då de billigaste hotellen inte verkar ha frukost som ingår, sen kommer vi ju vara ute och festa en hel del och så blir det väl lite shopping på det.
Men på ett ungefär? Skulle vara smidigt om man i alla fall hade ett hum om det så man kunde skrapa ihop lite pengar
|
|
|

2012-01-17, 11:43
|
|
Jag klarade mig på 2500! Men du är ju tjej så 3-3500 kanske!  haha
|
|
|

2012-01-17, 13:03
|
|
Citat:
|
Haha jo det blir väl kanske lite dyrare som tjej!
Tack för ditt tips föresten, så får vi väl se vart vi hamnar till slut.
Väntar väl ändå på lite mer tips
|
|
|

2012-01-18, 03:35
|
Reg.datum: mar 2010
|
Helt klart Magaluf. Bra krök, ca 14 skandinaviska ställen. Billig sprit, en liter vodka för 6 euro. En liter jägermeister för 13euro som ex, alkoläsk för under 1euro. Mat ute 5-8€.Finns billigare, baguetter,kebab,pizzaslice osv för under 5€. Drink ute 4-5euro, öl 1-2euro. Jobbar där nere så vet
Finns en svensk serie om Magaluf, 8 avsnitt. Sök på Magaluf life på vimeo.com. 20min avsnitt.  Inspelades i somras!
|
|
|

2012-01-18, 09:12
|
|
Citat:
|
Haha, jag har siktet på minst 15 lax i fickpengar.. Levde du gott på dessa 2500?
|
|
|

2012-01-18, 09:23
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasKarlsson
Helt klart Magaluf. Bra krök, ca 14 skandinaviska ställen. Billig sprit, en liter vodka för 6 euro. En liter jägermeister för 13euro som ex, alkoläsk för under 1euro. Mat ute 5-8€.Finns billigare, baguetter,kebab,pizzaslice osv för under 5€. Drink ute 4-5euro, öl 1-2euro. Jobbar där nere så vet
Finns en svensk serie om Magaluf, 8 avsnitt. Sök på Magaluf life på vimeo.com. 20min avsnitt.  Inspelades i somras!
|
Åh fan, de här vart också värt att kolla upp!
Har du några tips om några speciella uteställen/restauranger osv, hur mycket skulle du säga att man bör ha i fickpeng för en vecka så man klarar sig och well...har du något hum om vad flyg+hotell skulle gå på?
Och ja, får ta och kolla upp serien! Antar att magaluf också skiter i legkontroller and so on on man är minderårig?
|
|
|

2012-01-18, 21:03
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av lucito
Jag vill råda dig från att INTE åka till Alanya eller Turkiet överhuvudtaget.
Du lägger ut 1-2 lappar mer, men då har du köpt din säkerhet.
|
Jaså, varför då om jag får fråga?
Och vad skulle du tipsa om istället?
|
|
|

2012-01-19, 00:54
|
Reg.datum: mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaaa
Har du några tips om några speciella uteställen/restauranger osv, hur mycket skulle du säga att man bör ha i fickpeng för en vecka så man klarar sig och well...har du något hum om vad flyg+hotell skulle gå på?
Och ja, får ta och kolla upp serien! Antar att magaluf också skiter i legkontroller and so on on man är minderårig? 
|
Vet inte vart jag ska börja, så mycket att berätta. Alla skandinaviska ställen är bra, grabbarna grus beachclub, många artister, markoolio, mohombi & björn rosenström som ex spelade där i somras. 2-3 event i veckan, sök på facebook. Finns massa bilder, filmer från i somras.
Bra drag på alla skandinaviska ställena, den glade viking, e4an, oas, treo, casablanca, blue moon, grabbarna grus original & gjökeredet. Bra resturanger är chili & chili lounge, e4an på dagtid, godfathers, casablanca bbq.
Ungefär samma priser på alla skandinaviska ställen, 4-5€ för drink, 1-3€ för öl o samma för shots. Mycket gratisdrinkar & shots.
Fickpengar, bra frågan haha. Så sjukt olika, vissa klarar sig på 30€ per dag medans andra bränner 100€. Men minst 2,500kr skulle jag vilja säga, ca 40€ per dag. Speciellt om man förkrökar mycket på hotellrummet, 2st på en flaska vodka är 3€ vardera..
Charter ligger väl på 5-6 tusen tror jag, ca 1-2 tusen billigare om man bokar hotel & flyg separat. hotels.com & skyscanner.se
yes de existerar inte, förutom på vissa hotell.
|
|
|

2012-01-19, 11:36
|
|
Citat:
Hej!
Vi är 4-5 tjejer som hade tänkt att dra på en utlands/party/solresa i sommar och ha de riktigt kul.
Nu undrar vi vart det kommer bli mest drag och ja, självklart gärna även till ett billigt pris (flyg+hotell m.m)?
Sen är det även så att tre av oss tjejer kommer vara 18 när vi åker medans de andra två fortfarande är 17, kommer detta vara något problem tex med att komma in på klubbarna eller kommer vi alla in utan några problem?
Vi tänker oss i tex Sunny Beach, Ayia Napa, Alanya, Magaluf, Ibiza and so on?
Skulle vara väldigt synd att två skulle behöva stanna hemma pga att de inte fyllt 18 riktigt då.
Men som sagt, bidra gärna med era bästa tips!
|
felpostat!
Senast redigerad av JesseJolle den 2012-01-19 klockan 11:42.
|
|
|

2012-01-19, 11:42
|
|
Citat:
|
Vi fick tag på flygbiljetter för ca 2300kr, var billigare när vi började kolla för 2 veckor sedan, då kostade det endast 1700kr, stiger varje dag. Sen så har vi hittat ett hotell som ligger på ca 1800kr/person för 8 nätter. Så en slutsumma på ca 4100:- för resa och hotell! Fickpengar är som tidigare nämnt från person till person, men rekomenderar att ta med lite extra så att du slipper leva snålt sista dagarna. Jag personligen kommer ha med mig 10-15 för att kunna leva gott varje dag och inte behöva tänka på att pengarna kan ta slut. Men sen så är det kanske överdrivet, men men. Vill vara säker!
|
|
|

2012-01-24, 15:45
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av JesseJolle
Vi fick tag på flygbiljetter för ca 2300kr, var billigare när vi började kolla för 2 veckor sedan, då kostade det endast 1700kr, stiger varje dag. Sen så har vi hittat ett hotell som ligger på ca 1800kr/person för 8 nätter. Så en slutsumma på ca 4100:- för resa och hotell! Fickpengar är som tidigare nämnt från person till person, men rekomenderar att ta med lite extra så att du slipper leva snålt sista dagarna. Jag personligen kommer ha med mig 10-15 för att kunna leva gott varje dag och inte behöva tänka på att pengarna kan ta slut. Men sen så är det kanske överdrivet, men men. Vill vara säker! 
|
Flyget+hotellet vart ju billigt!
Men så mycket fickpengar lär jag inte ha med mig.
Tjejerna jag åker på verkar inte ha så bråttom med att boka resa dock så får la se när vi kommer iväg!
|
|
|

2012-01-24, 23:04
|
Reg.datum: dec 2011
|
Åk till sunny beach säger jag! jag var där förra året med mina tjejkompisar och ska tillbaka igen, massa folk, mina tivoli om man gillar det, go strand, massa barer överallt med happy hour in princip hela tiden. Vi hade all inclusive, men det kanske inte är ett alternativ hos er då inte alla är 18. jag klarade mig på 2000 kr och hade över när jag kom hem. finns mycket att handla som är snyggt både i sko och klädväg! åk till sunny beach, finns inget billigare och alla partyställen i europa är ändå ungefär samma sak har jag hört
|
|
|

2012-01-25, 09:22
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Antonie92
Åk till sunny beach säger jag! jag var där förra året med mina tjejkompisar och ska tillbaka igen, massa folk, mina tivoli om man gillar det, go strand, massa barer överallt med happy hour in princip hela tiden. Vi hade all inclusive, men det kanske inte är ett alternativ hos er då inte alla är 18. jag klarade mig på 2000 kr och hade över när jag kom hem. finns mycket att handla som är snyggt både i sko och klädväg! åk till sunny beach, finns inget billigare och alla partyställen i europa är ändå ungefär samma sak har jag hört 
|
En av tjejerna som ska med är väldigt sugen på sunny beach vilket jag med börjar bli!
Egentligen väldigt sugen på att bara komma härifrån överlag haha
Och well all inclusive känner jag väl inga jätte cravings för, de är lite mer: ge mig er billigasye resa och hotell/lägenhet (som dock ska vara fräscht) så skiter jag i vilket.
Vi åker ju för att ligga på stranden och vara ute&ha kul, så all inclusive känns väl lite smått överskattat (och ja eftersom en kommer va 18 och resten 17 så)
Har ni redan bokat resa, i så fall, när åker ni och hur länge?
Brudarna jag åker med vill köra på en sista minuten resa medans jag kollar runt på resor redan nu vilket dom tycker är för tidigt. Så vi får la se när vi kommer iväg!
Men man vill ju komma när de är som mest folk för att få den bästa upplevelsen!
|
|
|

2012-01-25, 15:34
|
Reg.datum: dec 2011
|
ni kommer inte ångra er om ni drar till Sunny, vi bokade i oktober... men ska bo på vårat älskade hotell, fast i tre veckor! så blir jag och min kompis, den tredje av oss åker ner för att jobba i sunny beach i år.
Min kompis och jag är där från 7 juli till 28 juli... vi tyckte all inclusive var väldigt bekvämt och så, hehe lite för lata för att gå över gatan för att äta... gött med bara hissen ner och den öppna baren. men aaa, jag säger KÖR PÅ SUNNY BEACH! och ja, ni borde boka hyfsat snart, man vet aldrig vad man hamnar på för skitställe om man väntar, ta ett grymt hotell nära stranden så har ni det
|
|
|

2012-01-25, 17:19
|
|
Jag håller med på Sunny Beach :-)
Det är riktigt billigt att åka ditt och också att leva. Man får mycket för pengarna!
All Inklusive. Där är lite skillnad på kvaliteten på de olika hotellen - det är inte alltid en success
I Sunny Beach finns också de stora skandinaviska diskoteket, Den Glade Viking(+2500 inne varje kväll).
Jag postade detta link i en anna tråd också - här lite klipp från i somras:
UPTours - Ungdomsresor till Sunny Beach & Golden Sands - YouTube
|
|
|

2012-01-25, 18:45
|
|
|
Oxå utomlnads i sommar! :)
Är ett tjejgäng som vill åka i juli, vi är 20-21 år.
Har varit i ayia napa på studentresa och där var det ju väldigt drag, men känner att vi vill prova något annat
Funderar väl på Grekland lr Turkiet, men finns ju så många olika öar i Grekland
Vill till ett ställe där man kan sola, festa och skulle ju vara kul om det finns något annat man kan åka och titta på och så oxå
nån som har nått förslag ?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|