ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-18, 17:04

skogs-harald

Nykomling
skogs-harald är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Partyresa sommaren 2012!
Hallå alla!

Vi är 6 killar på 18 och 17 år som hade tänkt börja bestämma oss var vi ska åka på partyresa sommaren 2012. Vi hade tänkt oss att dra till någon party ö runt Grekland, men är öppna för alla andra tips och förslag också.
Sommaren 2011 var vi i Rhodos stad, det är ungefär ett sånt ställe vi vill komma till igen. Men 2012 vill vi komma till nåt nytt ställe där vi inte känner igen oss överhuvudtaget och kan utforska på nytt igen ;-)

Så vad vi är ute efter är en skön stad att bo i med härligt klimat, bra stränder och sjukt nattliv. Om ni kan uppskattar vi gärna om ni kan komplettera resemålet med nåt skönt hotell ni bodde på, eller andra grejer man inte bara får missa när man är där.

Mvh Skogs-Harald
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 23:33

Gäst

Standard Ayia Napa
Jag kan verkligen rekommendera Ayia Napa. Var där i somras och det var toppen! Om ni är ute efter party så borde ni verkligen åka dit. Nattlivet var heeelt galet och sen så fanns det även massa party på stranden Nissi Beach (jätte fin strand, googla det). Om ni åker dit så borde ni lätt besöka Grabbarna Grus, och sen har jag även hört en massa bra om Grabbarna Grus partybåt som går en eller två gånger i veckan, ska tydligen vara galet kul. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer, men har ni några fler frågor så svarar jag gärna

Jag och mina sex tjejkompisar har också tänkt dra på partyresa nästa sommar men vi har inte heller bestämt oss för vart vi ska åka än så jag tänkte bara fråga, hur var Rhodos Stad? Jag har själv varit på Rhodos en gång men det var ett par år sen och det var en familjesemester så har ingen aning om hur nattlivet är där. Och hur är stränderna i Rhodos Stad? Är det stenstrand?
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 07:21

Gäst

Smile MAGALUF
Jag har varit på de flesta party destinationer å det som är något utöver det vanliga är Magaluf på Mallorca. Åker ni hit kommer ni inte att bli besvikna kan jag garantera

Partybåt varje vecka, after beach på Grabbarna Grus Beach Club är oslagbart även deras temafester!

Stranden i magaluf är oxå kanon... du kommer inte kunna göra annat än att älska denna ön!
Finns massa hotell runt om kring där det största röjet är men jag vet att det är många som åker med Ving och bor på Vista Sol (som förövrigt har kanonläget )

Hoppas ni kmr iväg på en grym resa.

Party on
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 16:52

skogs-harald

Nykomling
skogs-harald är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard
Tack för svar!! Just nu lutar det åt Magaluf då vi hittat en lägenhet som vi hade tänkt hyra där. Någon som vet hur man kan skydda sig mot att bli lurad, för vi ska hyra den genom blocket, trist att komma ner där så får man reda på att personen bara grundlurat en...

Rhodos är helt underbart!! ni kommer ha så jävla ball, det mesta nattlivet kretsar kring en lång bargata, men den är riktigt bra.
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 08:36

iiida

Nykomling
iiida är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Smile KOS I GREKLAND
Hej!

Vi var 5 tjejer som var i Kos i augusti år 2011.
Kan varmt rekomendera denna underbara ö,
vi trivdes mycket bra. Även om det är en ganska liten ö är det otroligt bra nattliv,.
Ön har mycket att erbjuda.

Om ni behöver mer tips så säg till!
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 14:14

KOS2012

Standard Det blir kos 2012
Jag var på KOS förra året och ska dit igen för det var en resa av episka former! Det som jag tyckte gjorde KOS så bra är att de lyckades ha så bra drag på dagarna,, eftersom klubbarna var precis vid vattnet och spelade musik mm,, vilket gjorde att man träffade as mycket folk på dagarna!! Detta tycker jag man saknar vid Rhodos(grus strand) och magaluf...
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 15:33

Hätst ollon

Standard Festresa
Vart åker man om man inte växt upp ännu (senare 20 åren) och vill ut och dynga på varm ort?

Mvh
Häst ollon
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 20:01

Gäst

Standard Kos 2012
Jag skulle också verkligen rekommendera Kos! Vi var där ett gäng på 12 personer, 19-20åringar, både tjejer och killar och alla hade superroligt! Vi var bara på Strand Caféet under dagarna för att personalen var helt underbara där, vi hade jättekul trots att vi var där innan högsäsong! Go West!

Strand Café @ Kos island - YouTube

Hoppas vi ses där under sommaren 2012!
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 11:08

Gäst

Standard SYNNY BEACH
SUNNY BEACH har varit där flera år i rad, har alltid haft super kul och billigt som fan. finns mycket skit snack om sunny beach men det stämmer verkligen inte,
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 19:09

Phillinho

Medlem
Phillinho är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Smile inte alanya
sämsta stället att åka till är helt klart alanya. klubbarna stänger 3 och det finns knappt ingen dricka att köpa. bara öl och lite sprit. På dagarna finns det inget ställe som har bra drag som tex grabbarna grus på napa. lägg då till att alla turkarna ljuger om allt, inkastare som tjatar hål i skallen på en och hotell som håller fruktansvärt låg standard. testa Sunny beach! bra ställe 07 allafall. men skulle nog rekomendera napa. överlägset bästa stället i medelhavet

Gammal 2012-02-27, 20:26

Gäst

Thumbs up Kos 2012
Vi är två tjejer som ska åka ner Kos i slutet av juli, har varit där flera gånger innan och kos gör dig aldrig besviken! på dagen är kos som vilket trevlig liten semesterort som helst, du kan gör allt från att gå och små handla i affärerna, ligga på stranden och sola och det finns även partybåtar du kan åka ut med. Hur mycket dricka man vill och massa töntiga lekar så smälter gårdagens bakfylla bort fint Fast du kan ju alltid åka dom ''vanliga båtar'' som tar dig till olika små grekiska öar och som gör små stopp så du kan bada eller bara ligga och sola på båten. Det är otroligt fint så jag rekommenderar det starkt! eller så kan du åka över till turkiet vilket tar ca 20 min och shoppa det är så jävla billigt där helt sjukt! Men på kvällen blir kos ett enda stort fest och inte en ända engelskman!! dom har ju sin sida av kos vilket är en stor fördel. Drinkarna är väll relativt billiga och Kos håller alltid sin standard man har inte tråkigt en sekund där det kan jag lova!!
Svara med citat

Gammal 2012-03-01, 15:43

Gäst

Standard KOS 2012
Får man ligga mer er 2 tjejer då om man är där vid samma tidspunkt?

Mvh
Pyjamasbyxa
Svara med citat

Gammal 2012-03-06, 16:23

Gäst

Thumbs up
Vi är också 2 brudar (17 år) som funderar att åka i slutet av Juli. 19-26/7 eller något liknande till KOS! Vi funderar starkt på det här men vill inte heller komma fram och bli missnöjda! Vi var på Rhodos förra året och där var det sjukt bra! Men vi skulle vilja göra samma sak men på en annan plats, med precis lika bra nattliv!

Vilket hotell rekommenderar ni att man ska bo på? (ni som varit där) Vilken stad?
Svara med citat

Gammal 2012-03-07, 01:57

Gäst

Standard Kos 2012!
Hoppas vi ses på Kos och på Tylö Sand Beach Club. Vi som har festen på dagen!

PREVIEW: Tylö Sand Beach Club, Kos - YouTube
Svara med citat

Gammal 2012-03-07, 09:14

debbiebengtsson

Nykomling
debbiebengtsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard Kambodja!
kambodja är ett sjukt ställe, mest för backpackers som reser runt för att se saker, men på nätterna är de galet. En öl för ca 3.5 - 7 kr, värmen är sjuk och på "dolphins" samlas alla på kvällen, man bor utmot havet, bara några meter ifrån stranden, det är för det mesta bara 18 - 30 åringar där. Occhetualbeach tror jag den hette, alltså i Sihanoukville, kanske lite drygt om man stannar där länge men då är de bara att dra över till Thailand, 12 timmars bussresa och du är i pattaya, som håller igång 24/7
Svara med citat

Gammal 2012-03-09, 14:32

sannaaa

Standard kos
hej, jag å mitt tjejgäng tänkte åka till kos i juli, och undrar om de finns några bra skandinaviska klubbar? typ grabbarna eller så? och vad kan ni annars rekomendera för uteställen?
Svara med citat

Gammal 2012-03-15, 04:04

Gäst

Standard kos
jobbat och semestrat på kos, den helt klart populäraste skandinaviska klubben är WEST och deras egna stand på dagen. finns andra bra med, men den är bäst =)
Svara med citat

Gammal 2012-03-26, 18:41

Gäst

Standard
Jag och min kompis åker ner i augusti, har bara hört gott om Kos ! Verkar helt sjuuuukt grymt, hur vackert som helst och rankad som en av de bästa festöarna för ungdomar (inte kul när man fyller 18 sent på året..) i hela Europa. Ni borde verkligen åka dit, så ses vi där i sommar ? (;
Svara med citat

Gammal 2012-04-21, 18:18

Gammal stofil

Standard Hinna med det innan man går i graven
Fyller 22 bast i slutet av sommaren, och finns ju en hel del ställen som är förknippade med personer som ännu inte fyllt 18 vårar, så där platsar man ju inte direkt in.
Tänkte fortfarande att man skulle försöka hinna med att göra en sån här resa innan benskörheten sätter stopp för det.

Något ställe att rekommendera för folk fyllda 20 som har strand och bra uteliv? Behöver inte nödvändigtvis vara ett "svensk-ställe".
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8