ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-09, 12:17

Frica

Nykomling
Frica är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Question Festresa!?
Hejsan!
Jag och tre tjejkompisar tänkte åka på partyresa i sommar vecka 32 men nu kommer då beslutsångesten om vart man ska åka! Vi har snackat om Grekland och då Kreta eller Zakynthos eller Bulgarien och Sunny Beach. Jag själv skulle nog vilja åka till Sunny Beach, verkar som om det är billigt där och även röj, dessutom verkar värmen vara lite mer tålig

Vi söker då en resa med mycket nattliv och sol och bad på dagarna. Någon som är erfaren? Vad rekommenderas? Något bra hotell?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2010-04-09, 18:47

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 2

Standard
Barcelona. Finns fina stränder om man ger sig bort från Barceloneta (stranden närmast staden) och utelivet utklassar det i Sunny Beach med hästlängder. Här hittar ni några tips på billiga boenden i Barcelona: Budgetboende i Barcelona — Bo i Barcelona
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 21:38

puffen91

Medlem
puffen91 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard yo!
Sunnybeach! hotell jantra 3aug köööör !

as fett nattliv sköna stränder och billigt en flasa äppel vodka kostar runt 50:- en shot på krogen kostar 10-15:- pizza 20:- billigt som faaan!
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 22:48

Frica

Nykomling
Frica är inte uppkopplad

Standard
Låter väldigt bra, det lutar nog åt Sunny Beach! Tack för tipset
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 22:49

puffen91

Medlem

Standard .
Lungt bara fråga om du vill veta något om resmålet :P
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 22:53

Frica

Nykomling
Frica är inte uppkopplad

Standard
Är det nära till stan? typ bargator etc? hur är hotellet?

Har du något att rekommendera ang. Sunny Beach?
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 22:58

puffen91

Medlem

Standard ..
Hotell jantra är ett ungdomshotell dvs. nästan bara ungdomar som festar , hotellet har en godkänd standard och det är ungefär 5-10 min promenad till dem stora bargatorna så ja det är nära och bra , hmm... ja köp biljetter till Den glade vikings fester annars missar ni något ! vi betalar 5000:- men då ingår flyg hotell transfer försäkringar etc. så det är kanon vi är taggade till max! : )

tips.. om ni åker taxi gör upp om priset innan ni åker men det är väll det enda att tänka på typ : )
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 15:02

Cisslan

Smile Segla i Grekland
Hej, min rekommendation är att ni istället hyr en segelbåt i Kroatien! Där får man allt-i-ett på sin resa. Man hyr en skeppare som sköter det praktiska, så seglar man mellan olika öar. Ibland lägger man till vid någon mysig ö och där är det party party på kvällarna! Ett hett tips om ni vill veta mer är att gå in på sajten Navigare Yachting AB - Start
Svara med citat

Gammal 2010-07-30, 12:16

Gäst

Standard Åk till Zakynthos!!!!
Nu råder jag er att åka till ZAKYNTHOS!!! Jag var där tidigare under sommaren tillsammans med mina tjejkompisar och det var den absolut bästa resan jag gjort. Det var så kul! Om ni söker efter ett uteliv som ni aldrig sett tidigare ska ni bo i Laganas. Där har ni också nära till stranden. Det finns massor att göra på Zakynthos. Båtresor till en fin lagun med ett skäppsvrak, vattenland, stora stränder m.m.
Det som var bäst på Zante var nog att det var ett sådant himla röj och klubbar för alla smaker. Det spelar ingen roll om ni gillar house eller R6B, ni hittar en klubb som ni gillar där.
Resebolagen som flyger dit är AIRTOURS och APOLLO. Själv åkte man med Airtours och bodde på ett hotell som heter Karras. Hotellet var helt okej, nära till stranden och gångavstånd till bargatan. Hotellet ska tydligen ligga på en lugnare del av Laganas men så lugnt vet jag inte om det var, hela stället är party.
Svara med citat

Gammal 2010-09-13, 03:19

Gäst

Standard SUNNY!!
Jag rekommenderar sunny beach till 110%. fin och stor strand trevliga människor men var försiktig med smycken. Bär ALDRIG guld men silver går bra. Den Glade Viking är ett schysst ställe med frisk luft fastän att folket röker inomhus pga deras stora AC.

Mat tycker jag är viktigt och då kan jag starkt rekommendera BROTHERS som ligger vid Den Glade Viking. Beställ in Mezzek Mavrud ( Röd Vin ) och Skewer on Hunters Style. Detta är mitt råd till er för ni får ett gott vin och mat som är mycket god stor mängd och håller er från att bli fulla med engång. lycka till alla som åker till sunny, vi kanske möts där för jag ska dit igen.
Svara med citat

Gammal 2010-09-13, 12:27

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Åk inte till Sunny Beach! fruktansvärt skitigt, folket som är där är inget att ha! Och bulgarer går inte lite på 1 gång av 10! Håll er till något av dom lite "rikare" länder som finns att välja på!

Mitt tips hamnar på Mallorca. Där finns allt!! Eller bäst av allt är att skippa europa och dra till Asien, men antar att det inte är något ni alls tänkt er så dra till Mallis,GC,Barcelona,Cypern eller annat.. Men INTE Bulgarien, fy fan!
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8