|
|

2009-11-15, 06:33
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 0
|
Ayia Napa Sommaren 2010?
Okej det är lite tidigt hehe... men man måste ju ha något att se fram emot!
Har kört rhodos stad 2 år i rad, funderar på Ayia Napa 2010!
Nån mer som ska dit? =)
Vilket hotell är bäst? (centralt och nära till både fest och strand, bra drag med mkt ungdomar)
Hur är partylivet? Jämför gärna med rhodos! Vad ska man inte missa, vad ska man akta sig för? 
Priser på drinkar, cider/sprit i minilivs, mat ute?
|
|
|

2009-11-15, 15:52
|
Reg.datum: jun 2009
|
De är inte tidigt, kööör bara!
Vi har bokat våran resa till napa den 24e maj till 1a Juni (studentresa) kommer bli riktigt bra
Vi ska bo på ett hotell som heter melpo, vet inte nåt om de egentligen men folk i klassen som redan varit där säger att de är bra och ligger nära utelivet..
vad jag har förstått så kan man antingen bo nära utelivet eller nära stranden i napa, och ofc valde vi utelivet
Några mer som ska dit under den tiden?
|
|
|

2009-11-19, 16:33
|
|
|
Hur är priserna i Ayia Napa, på mat o sprit? Andel killar / tjejer? Vilka hotell är bra (förutom melpo, som har nämnts)? Vilka klubbar är bäst?
|
|
|

2009-11-25, 18:03
|
|
|
Ayia Napa- tips
Hej!
Jag var själv i Ayia Napa i sommras. Vi bodde på ett hotell som heter Melpo Antia. Jättefräscht och nära både till festställena och stranden. Tar typ 15 min att gå till stranden som är jättefin. Dog inte speciellt mycket drag. Vill ni ha det så finns det en stran längre bort som heter Nissi Beach. Nästan bara ungdommar och fest från 10 på morgonen  där finns även massa typ bananbåtar och liknande.
Letar ni efter skandinaver finns det massor! Speciellt masa norskar  Grabbarna Grus är stället dit ni ska gå då. Ligger 10 minuter bort bakom torget där de största klubbarna finns. Gratis inträde spriten brukar vara köp 2 för 1, ibland 4 för 2. Happy hour får du en shot för 1 euro. Men så är det ungefär på alla klubbarna där. Grabbarna Grus delar även ut gratis biljetter ibland till New Moon som är stället ni går till lite senare. Ta det lungt med shotsen som tjejerna går runt och säljer utanför barerna. En killkompis blev drogad där en kväll. Inte alls kul. Tyvärr stängde dom ofta tidigt. Hade fått bilden av att det var öppet till typ 6 på morgonen, men stängde redan vid 3.
Sprit i affären är hälften av det svenska priset, minst! Priserna i barerna är såklart mycket billigare än svenska men rekomenderar ändå att förfesta rejält innan. Brukar inte vara några problem att bli bjuden dock.
Maten var inget speciellt men det finns några fina pasta resturanger 10 från hotellet. Värt!
Skulle ifa rekomendera Melpo Antia, skönt att slippa ta taxi till festen varje kväll. Då är det bättre att ta taxin till Nissi i så fall.
Täkte att du kanske kunde tipsa om Rhodos, funderar på att åka dit eller till Magaluf i sommar nämligen
Säg till om du undrar något annat.
/Josefine
|
|
|

2009-11-25, 18:07
|
|
|
Ayia Napa- mer tips
Glömde lite,
Antal tjejer och killar är jämt tror jag. Kände inte av att det var fler av någon. Vi träffade ett gäng norskar som bodde på ett hotell som heter Christabelle som tydligen var det bästa partyhotellet de varit på. Ligger också hyfsat centralt men tror att man gärna tar taxi när man ska in till barerna på kvällen, det gjorde vi i alla fall.
/Josefine
|
|
|

2009-11-25, 20:42
|
|
tack för infon
Har vart i både magaluf och rhodos, kan säga magaluf var lätt bäst, utan tvekan.. De är både större fräschare, och de göra tt de finns mkt folk.. enda nackedelen (för vissa) är britterna, Tyckte inte de va så farligt nu i sommras dock... Magaluf hade också skönare nattklubbar, Grabbarna grus beach club och Casablanca rekommenderas starkt, innan 2 kostar drinkar 2 euro styck, men även här förfesta ordentligt innan, men börja inte för tidigt...
Vi bodde på Continetal i rhodos som va helt ok, ganska långt ifrån..
I magaluf bodde vi på TRH palma nova, helt unerbart hotell, strand tog ca 3 min att gå till och bargatan ca 4så vi bodde bokstavligt talat mitt i.. ett annat bra hotell i magaluf som vi blev bjuda på förfest till är Vista sol, enligt många är det de bästa party hotellet, typ inga regler..
Hoppas min info är bra hade gött vart ni än åker
|
|
|

2009-11-25, 22:19
|
|
|
Magaluf
Okej, TRH verkar ju skitbra. Hur var dom med förfest och så där? Lungt med musik och så? Tjejer och killar, är det ungefär lika mycket?
|
|
|

2009-11-25, 22:37
|
|
Ja asså trh va skit bra, dock stängde dom av luftkonditioneringen när vi va där så de va jävligt varmt, men va fan inget kunde stoppa oss ;D
vi fick faktiskt en varning första kvällen men då va vi riktigt odrägliga och spelade verkligen hög musik och skrev som fan och hela rummet va fullt med brudar... och då va de ändå grannarna som hade klagat eftersom dom va en barnfamilj som hade fått lite fel rum kanske...
men annars så är dom inte så noga med de, om de skulle vara för mkt liv kommer vakten och säger till, då är de bara att sänka lite sen dunka vidare när han har gått, hände ett par gånger
killar och tjejer va de mycket om, den kvällen tiesto va på bcm va de kanske 80% tjejer och 20% killar och de va riktigt najs, annars va de väl ungefär lika.. + att de va inte vidare svårt med tjejer så de är ingen fara
|
|
|

2009-11-26, 18:06
|
|
|
tack tack
Haha låter helt ok. Man har ju hört om vissa som fått böter och skit, kan ju undra vad dom gjorde då liksom. Men är grymt pepp på Magaluf nu! Tack för tipsen, kommer säkert på något mer att fråga snart, haha
|
|
|

2009-11-26, 18:11
|
|
|
Känenr att jag överanvänder det här stället nu men skrev fel, baren heter Blue Moon bar inte New moon. (y)
/josefine
|
|
|

2009-11-26, 19:56
|
Reg.datum: maj 2009
|
napa 10
Ericoh, jag o min polare kristoffer ska till agia napa exakt samma datum som ni! Vilket bolag åker ni med?
|
|
|

2009-11-26, 19:58
|
|
okej najs! har för mig vi åker med fritidsresor..
|
|
|

2009-11-26, 20:09
|
Reg.datum: maj 2009
|
okeej , är ni en hel klass som drar iväg lr? Någon som varit i napa innan som vet ungefära snittåldern?
|
|
|

2009-12-02, 22:36
|
|
|
Jag tycker ni absolut måste besöka Castle Club, har varit där två år i rad nu och det är alltid fullt med folk och grym musik! Stället har tre olika dansgolv och en chill-del utomhus också! För afterparty ska ni absolut gå till Aqua, skitcoolt ställe som påminner lite om en industrilokal med uv-ljus och dansburar, finns en pool där också!
När det kommer till stranden så rekommenderar jag absolut Nissi Beach! Det brukar vara fullt med folk, speciellt på helgerna!
Vad gäller hotell så tycker i alla fall jag att det är skönare att bo nära uteställena och istället ha lite längre till stranden, än tvärtom, speciellt när du ska ta dig hem på morgonen!
Bor ni mitt i centrum borde ni va medvetna om att det verkligen är MITT i centrum, så fövänta er ingen sömn på natten, det lär inte bli tillräckligt lugnt för sånt förrän runt åtta kanske,..
I övrigt kan jag bara säga att Ayia Napa är underbart, jag älskar det och alla jag vet som varit där har varit helnöjda!
|
|
|

2009-12-05, 19:29
|
|
|
Var i Ayia Napa i somras även jag, och vet inte direkt om jag kan rekommendera det. Det var drag, inget snack om det. Tycker dock det vär jävligt skabbig rent generellt, luktade spyor i stort sätt överallt. Själv bodde jag och ett gäng polare på Senator, hyffsat bra hotell, i stort sätt bara svenska/norska ungdomar som bodde där, låg ca 3 minuter ifrån Grabbarna Grus, där typ alla skandinaver håller till fram till 02.00 när dom stänger. Sen var man dum nog att bränna ca 1500 kr på Grabbarnas "erbjudande". Vilket innehöll strandparty, barrunda och dagstur med båt. Visst, alla svenskar var där, men det var inget att hurra för direkt, inte så bra drag som jag hade hört.
Blir nog Rhodos för min del i sommar, någon som kan rekommendera ett bra hotell (fränt, mycket ungdomar, och hyffsat nära strand/nattliv)? Eller något annat ställe där det finns mycket svenskar/norskar i europa? (nämn inte magaluf, ibiza, ayia napa eller sunny beach).
Tack på förhand,
Christoffer
|
|
|

2009-12-06, 20:03
|
Reg.datum: dec 2009
|
Hotell+stålar
Är det fortfarande bra drag där eller? Myche folk eller?
VIlka ska dit i sommar 2010? VIlka hotell rekomenderar ni då??
Hu mkt pengar behöver man för 2 veckor=
|
|
|

2009-12-15, 01:22
|
|
|
rhodos
Var på Rhodos i somras mellan den 2/8-9/8.
Åkte med Apollo & bodde på ett hotell som heter Carina. Hotellet var dock ingen höjdare. Rummet luktade bara rök och det var allmänt äckligt där. Frukosten på hotellet käkade vi en morgonen sen fick vi nog så resten av veckan fick det bli bullar från butiken rakt över gatan.
Har hört att Europa ska vara ett bra hotell om man vill ha nära till allt och ungdommar på hotellet.
Den bästa klubben är helt klart pacha som har öppet på baksidan ut mot havet, bra musik och allt fullt med folk och balla lekar.
Ett tips! köp inte biljetter till olika fester, så som "spritfesten" osv. Bara slöseri med pengar.
Jag har fått känslan av att Rhodos är lugnare än kanske ayia napa.
Många jag känner valde att åka till just Rhodos första gången utan föräldrar. Därför kändes det också som att medelåldern var lägre.
I Augusti var det mer tjejer än killar, skulle gissa på 60-70% tjejer.
Ja, lite små grejer som kunde varit bättre om vi valt en annan tid att åka och kanske bott på ett annat hotell.
annars var Rhodos bra. Många bra klubbar, fina stränder & grymt folk.
bara att fråga om ni undrar över något annat!
|
|
|

2009-12-15, 22:30
|
Reg.datum: dec 2009
|
aiya napa
Är det bara en festställe eller finns det annat och se där. Visst jag gillar och festa men vil gärna göra annat me, blir för tråkigt annars
|
|
|

2010-01-05, 13:48
|
|
|
AYIA NAPA 2010
Hej!
Vi är ett gäng tjejer mellan 18-20 år som åker till Ayia Napa i slutet av juli.
Vi ska bo på Melpo Antia och undrar nu om det är någon annan som ska dit då? Och kanske till och med ska bo på samma hotell? Hade varit asnice att hooka up med någon annan som också ska dit!
|
|
|

2010-01-05, 19:47
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av aalma
Hej!
Vi är ett gäng tjejer mellan 18-20 år som åker till Ayia Napa i slutet av juli.
Vi ska bo på Melpo Antia och undrar nu om det är någon annan som ska dit då? Och kanske till och med ska bo på samma hotell? Hade varit asnice att hooka up med någon annan som också ska dit!
|
Nice  vi är några killar som funderar på samma hotell  har inte bestämt när vi ska åka bara..
Har ni vart i napa innan?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|