För er som ska åka till eller funderar på att åka till Alanya så var jag där i sommras i mitten utav augusti.
Ska man festa så är alanya ett mycket bra alternativ, det var nästan uteslutet svenskar,norskar,danskar och en del holländare när vi var där, absolut inga britter(har läst att de ska vara jobbiga tydligen).
när det gäller klubbarna så är det bara "the doors" som gäller i princip, av den enkla anledningen att där är det endast skandinavier som kommer in. Visst de finns robin hood på 5 våningar som är helt okej och en del andra klubbar som tex bellman, men även jag som kille tyckte de va lite jobbigt men så många turkar. hörde även att "Hollywood" skulle vara ganska bra men var aldrig där tyvärr. Men riktigt bra drag på the doors som sagt.
Men allt som allt så är det ett bra utbud av klubbar och vill man fortsätta festa när de stänger kl 3 så gick det gratis bussar till en efterfest som håll på till kl 7 på morgonen, men glöm inte att ta med pengar för de kostar 20 lira att komma in. (jag glömde

)
Vi bodde vid kleopatra beach som är en riktigt bra strand gött vatten å allt. vi tog ingen båttur vilket jag ångrat som faen, andra vänner som var där sa att de var kanon.
de kommer antagligen också komma fram en del turkar på stranden som vill sälja biljetter till beach partyn, PRUTAAAAAAAAAAAAAAAAA... vi fick våra biljetter för 50 lira st och de var tydligen "kompispris" senare träffade vi ett tjejgäng som fick sina för 35.
Vi åkte till "Havanna Beach Club" eller vad de nu hette, iaf så hämtar de upp en på hotellet och kör en några km bort till en strand där partajandet är. väl där så får man gratis man och hur mcyket dricka man vill ifrån en bar. strax efter baren öppnar så kommer de ropa ner alla på stranden för att leka lite olika lekar och kolla på eldsnubbar osv, detta kändes mer som en skenmanöver för att alla inte skulle dricka lika mycket i baren så STÅ KVAR I BAREN OCH DRICK FÖR GLATTA LIVET!. för inte långt efter lekarna är slut (ölhävartävlingar osv...) så går bussar tillbaka till klubbarna. Kanske låter ganska dåligt men var faktiskt helt okej och värt pengarna men som jag sa så bar < lekar.
Alkoholen på klubbarna är ungefär lika dyra som i sverige och jag råder alla till att köpa alkoholen på tax free´n på flygplatsen för kända märken som t.ex bacardi är lika dyrt om inte dyrare i sverige på supermarkets. Ölen ligger runt 3 lira (15kr ,50cl) st men köper man flak så går det såklart att pruta en del och köp inte deras egna vodka (raki) den smakar skit blandat med lakrits.
Ett fel vi gjorde var att de första dagarna börja festa för tidigt, var tidigast på klubbarna kl 12 innan det är de inte mycket till drag så att börjar drickande typ 9 är nog bra fast de är ju olika. och om man vill ha tag på lite röka osv så är det inte några problem blev själv tillfrågade säkert 8 gånger under veckan, bara att stå på bargatan så kommer de och frågar tillslut.
som tjej ska man nog passa sig för små turkarna som driver runt runt bargatan, 2 av mina tjejkompisar blev förföljda i typ 20 min när vi skulle följa dem hem.
va la allt jag kunde komma på