|
Vågar man välja Rhodos om man vill åka på en partyresa?!?!
|

2008-01-09, 22:29
|
Reg.datum: sep 2007
Rykte: 0
|
Vågar man välja Rhodos om man vill åka på en partyresa?!?!
Hej!
Vi är några tjejer som vill åka på en sol-och partyresa innan studenten? Vi tittar på olika öar i Grekland, i slutet av maj. Jag antar att det är gränsen mellan låg-och högsäsong men det är vi medvetna om.
Så förra sommaren var jag och några kompisar på Zante och hade superkul  Det var helt underbart helt enkelt!!!
Vi tittar nu på Rhodos, har hittat ett enkelt hotell mitt i Rhodos stad. Men blir det något party på kvällarna? Och hur är vädret i slutet av maj? På apollos hemsida står det 25 C. Det stämmer väl rätt så bra?
Vore jätte tacksam för hjälp!!!
|
|
|

2008-01-17, 19:27
|
|
|
Party på Rhodos?
Hej!
Jag undrar precis samma sak, vi hade dock tänkt att åka i början av Juni jag och några kompisar. Men det man som sagt undrar är om det är nått drag på kvällarna och nätterna på Rhodos? Vi far givietvis tid för att sola och bada, men på kvällarna vill vi verkligen inte sitta stilla precis 
Hoppas någon som varit där kan svara.
mvh. Tina
|
|
|

2008-01-17, 21:00
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Jeg har ikke vært der på den tiden, men vet at muligheten for noen dager med regn er tilstedet like gjerne som dager med 25 grader..., vannet i sjøen er ikke så supergodt så tidligt som i mai, men litt uti Juni begynner det å bli bra om Mai har vært varm og god.
I Faliraki er strendene bedere og partylivet større, men kanskje ikke så heftig i mai akkurat da skolen fortsatt ikke er slutt for de fleste..
eileen
|
|
|

2008-01-18, 15:53
|
|
|
Tveksamt
Rhodos kan vara jättenice på högsäsongen..
Men i maj? Skulle inte våga lova att det är så mycket party där då.
I mina ögon skulle det rent av vara lite av ett risktagande.
Skulle persolingen satsat på nått mer inne ställe, om jag skulle resa så tidigt.
|
|
|

2008-01-18, 15:56
|
|
|
Till Tina
Åker ni i Juni behöver ni nog inte oroa er för brist på party nattetid dock 
Bargatan lär gå på högvarv.
|
|
|

2008-01-21, 17:17
|
Reg.datum: sep 2007
|
Vilket är ett mer "inne ställe" i slutet av maj då?
|
|
|

2008-02-04, 09:56
|
|
|
Såklart ni ska åka! Kommer bli kalas! Vi är en klass som åker ner 24 pers innan studenten i juni  Kommer bli riktigt skoj o ser fram emot att partaja. Sen om man inte orkar bada i havet så finns ju ett badland som heter duga. Hoppas dom har en bar där.
Men hoppas vi träffas därnere då!
|
|
|

2008-02-04, 10:09
|
Reg.datum: feb 2008
|
Aaa, de blir kalas. Vi är ett gäng killar som också ska ner dit. Billig och bra resa!
Vi åker också i början av juni innan studenten. hoppas på bra party o trevligt folk
|
|
|

2008-02-12, 19:12
|
|
Beror på!!
Tja såg att ni tänkte åka till Rhodos i maj, jag skulle inte rekommendera
er att åka dit under maj, Va där med 4 st polare i juli 2006 och vi blev ganska
besvikna över party standarden om man säger så och då var vi ändå där under högsäsong!! Finns en bar gata med några ställen men det är allt...Men som sagt det beror lite på vad man är ute efter...Åk till Ayia Napa om ni vill ha en upplevelse som ni inte kommer glömma  hoppas ni väljer rätt
|
|
|

2008-02-14, 09:12
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av PartyAnimal
Tja såg att ni tänkte åka till Rhodos i maj, jag skulle inte rekommendera
er att åka dit under maj, Va där med 4 st polare i juli 2006 och vi blev ganska
besvikna över party standarden om man säger så och då var vi ändå där under högsäsong!! Finns en bar gata med några ställen men det är allt...Men som sagt det beror lite på vad man är ute efter...Åk till Ayia Napa om ni vill ha en upplevelse som ni inte kommer glömma  hoppas ni väljer rätt
|
Vi var där maj förra året, och mer drag får man leta efter!! Så vi syns där!
|
|
|

2008-02-17, 16:12
|
|
|
Vill man bara festa så finns ju...
Bargatan mitt inne i nya stan, som är ca 200 meter lång och består av barer av skiftande sort och standard. "Down Under" var ganska trevligt med en förhållandevis mogen publik jämfört med de andra ställena där medelåldern inte kan ha varit mer än 17 på sin höjd.
|
|
|

2008-03-21, 15:09
|
Reg.datum: mar 2008
|
rhodos är asball
Herregud kör på bara. På rhodos bargator hittar man allt, där finns alla åldrar, från 18 uppåt 25. SKITKUL ställe, åk dit o schteek...
Nån skrev att det bara är fullt av 17 åringar?
Bara för att folk e fulla behöver de inte vara 17, men de kanske beter sig som 17 (men så är det väl överallt haha. )
Ses på Rhodos i sommar alla partyfreaks
|
|
|

2008-04-15, 13:45
|
Reg.datum: apr 2008
Rykte: 5
|
Vet ej hur det är under just denna tid i maj. Men jag har varit där 2 och 3.3 veckan i juni och då var det bra.
Fast rhodos stads uteliv är ganska dåligt. Massa mindre barer och bara ett riktigt discotek(colorado).
Blev less ganska snabbt på det. Så vi åkte till Faliraki och hyrde en lägenhet där sista veckan. Wow, vilken skillnad på både party och strand(jätte bra strand jämfört med rhodos stad).
Partyt är också klart bästa stället på rhodos, speciellt clubben "Club Liquid".
Skulle jag åka till rhodos igen så skulle jag boka hotell i Faliraki.
|
|
|

2008-05-04, 20:10
|
Reg.datum: maj 2008
|
finns ett skönt ställe som heter Sand som ligger i en gränd till bargatan, skönt ställe som ägs av svenskar.
|
|
|

2008-05-07, 20:03
|
|
|
ja har jobbat på rhodos 3 somrar nu o ja fortsätter att åka ner dit. finns inget bättre än bargatan där. ja åker nu om en vecka o kan garantera att det kommer va party, alla barer är öppna nu o det e fullt ös.
ses i sommar
|
|
|

2008-05-21, 04:45
|
|
|
heeey
Tjeeena!
Jag har 2 polare åker till Rhodos den 25:e nu i maj..
Vi ska parta som fan iallafall..
Jag är 21 år mina polare samma..
Adda mig på msn så snackar vi lite då
Alexander.Stalberg@hotmail.com
|
|
|

2008-06-10, 11:32
|
|
|
Ayia Napa
Tjena!
Vi är 4 st boys som drar till Ayia Napa nu den 16:e - 23:e Juni,
Har någon några tips vad man skall gå när man e där nere?
Ska någon ner så Adda gärna MSN:
SebastianBorjeson@hotmail.com
Ha de gott!
|
|
|

2009-01-09, 23:50
|
|
|
rhoooodos
Nu var det länge sen den här tråden öppnade, men eftersom den nästan bara handlar om rhodos undrar även jag hur andra ser på stället som varit där.
Vart i rhodos ska man bo? rhodos stad?
Barerna verkar små.. stämmer det?
hur stor är bargatan? eller ligger barerna utspritt?
någon som kan jämföra rhodos med zakynthos?
hotelltips?
Tack!
|
|
|

2009-01-09, 23:51
|
|
|
rhooooodos
Undrar även om det kostar något att gå in på barerna/klubbarna?
|
|
|

2009-02-09, 16:29
|
|
|
Faliraki
Hej, Jag och en tjejkompis var på semester i rhodos förra sommaren, det var helt underbart!
Faliraki var bättre än rhodos bargata måste jag säga, så boka hotell där (Faliraki).
Vi bodde på ett hotell som var mellan rhodos och faliraki (vi bodde i Kallithea) så vi åkte till båda ställena under veckan vi var där.
I Faliraki finns det mer roliga barer (Liquid t.ex)
I Rhodos träffar man på många svenskar/norskar och det är ju kul.
Så för vår del var det super att bo mittemellan.
Att åka taxi var inte alls dyrt och det var lätt att pruta.
En taxiresa från rhodos till Faliraki gick på ungefär 15 Euro.
Det var någon som frågade om det kostade att gå in på krogarna. Dom flesta är gratis att gå in på, men colorado är det inträde (8 Euro)
Skulle jag ha chansen att åka dit igen skulle jag lätt göra det.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|