ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-20, 15:47

Antonie92

Nykomling
Antonie92 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard Hurghada, Egypten
Ska dra till Hurghada om lite mer än en vecka och bo på Giftun Azur Resort. Någon som har bra tips på saker att göra eller inte göra? Mat? Pengar? You name it!
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 20:25

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Antonie92 Visa inlägg

Ska dra till Hurghada om lite mer än en vecka och bo på Giftun Azur Resort. Någon som har bra tips på saker att göra eller inte göra? Mat? Pengar? You name it!
http://www.reseforum.se/testsok.php?...esort&sa=S%F6k

Kolla även

http://www.reseforum.se/testsok.php?...59-1&q=hurgada

Hoppas du får en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2012-01-24, 21:24

Gäst

Standard Hurghada
Antonie92

Har du hittat svar på det du undrade över? jag kan ge dig en hel del tipps m.m. Har varit i Hurghada massor med gånger sen 2000 och ska dit nu igen den 13:e Feb.

Säg bara till så kan jag skriva lite, om du har lite frågor o sånt.
Svara med citat

Gammal 2012-01-24, 22:55

Antonie92

Nykomling

Standard
känns som om jag har någorlunda koll, men extra tips skadar aldrig! har funderat mycket på vädret. På många ställen jag har läst står det att det är kallt pga vinden. Det kan jag förstå, men även på dagtid? så hemskt kan det väl inte vara!
Svara med citat

Gammal 2012-02-20, 15:31

Elfrid

Nykomling
Elfrid är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Smile Giftun Azur resort
Vi var på det hotellet i början av januari.
Vi var väldigt nöjda, kanonbra service, maten helt ok vi hade all inclusive.
Vädret toppen på dagarna men kyligare på kvällarna.
Vi åkte på en snorkelutflykt till bla. Paradisön, helt otroligt fint vattnet helt kristallklart.
Vi kan absolut tänka oss att åka tillbaka.
Njut av er resa!
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 23:15

Antonie92

Nykomling

Standard
jag blev jätte nöjd med vårt hotell val, giftun azur var helt underbart med parkanläggningen och fri alkohol till 02,00 på natten. maten var helt okej och frukosten underbar. det var kallt men det var inget vi inte visste om, dagarna var varma och med perfekt väder. om jag någon gång skulle åka tillbaka till hurghada skulle jag nog bo på samma hotell. men har sett egypten nu, blir ett nytt ställe nästa gång. men jätte bra hotell med serviceinriktad personal! underbar vecka!
Svara med citat

Gammal 2012-03-30, 09:00

Gäst

Standard
Hotellet är väl ok, men utanför på gatan härjar diverse försäljare fritt.

Unvid den lilla livsmedelsaffären precis tvärs över gatan. Vi gjorde misstaget att besöka dem för att köpa glass, solskyddskräm och duschgel.
Omöjligt att få veta vad sakerna kostar och är man inte på humör att pruta så är det bättre att inte handla där. För oss var det viktigt att veta om glassen kostar 1 pund eller 50, inte att få ett "where are you from?", följt av ett "what do you want to pay?" som svar.
Ta hellre en promenad bort till det stora varuhuset Ramstore som ligger några hundra meter bort. Där är alla priser fasta och de har ett bra utbud av allt från krimskrams souvenirer till solskyddskräm.
Svara med citat

Gammal 2012-04-07, 14:02

Antonie92

Nykomling

Standard
höll man sig till samma gata som hotellen var på så var priserna normala och realistiska och man kände sig inte tvingad till att vara artig och dricka te med försäljarna!
Svara med citat

Gammal 2012-04-07, 15:22

Gäst

Standard
Grattis till vad som låter som vardande en bra semester i Hurghada, kul att höra. Hur var temperaturerna just nu i luft och vatten?

Citat:
Ursprungligen postat av Antonie92 Visa inlägg

höll man sig till samma gata som hotellen var på så var priserna normala och realistiska och man kände sig inte tvingad till att vara artig och dricka te med försäljarna!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8