ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-20, 10:12

Gäst

Standard Falsk All-inclusive?
Har stött på fenomenet sk falsk all inclusive i Egypten och vill nu veta om det var otur från vår sida eller om det är utbrett. Jag anser faktiskt att det är att luras och att det är mer helpension än all inclusive.

Vad JAG anser vara falsk allinclusive är:

Frukost serveras ex 8-10

mellan 10-12 finns ingen mat alls att tillgå

Lunch serveras kl 12-15, kl 15 plockar de undan allt även om man sitter och äter så man kan inte ens få påfyllning av juice till barnen.

Mellan 15 och 19 finns ingen mat alls att tillgå, endast salta pinnar och nötter och andra snacks i baren.

Middag 19-21

Efter 21 finns ingen mat att tillgå.

DRICKA:

Ingår så länge barerna är öppna, men poolbaren öppnar ex kl 11, innan dess ingen dricka där. Efter kl 18 så är ölen "slut" på strandbaren, då måste man gå till en annan bar för att hämta. Dagen efter så har de mystiska backarna som står fullt synliga i dykförådet flyttats 3 meter och baren är nu påfylld igen. Samma procedur varje dag.
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 11:35

Gäst

Standard
Jag har inte varit på all inclusive nån gång... Men hur mycket behöver du äta egentligen? o_O
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 12:24

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Tror inte att det finns några regler om vad som ska ingå och hur mycket.
All Inclusive betyder ju att allt ingår, mat, solstolar o.s.v. (i regel inte vissa saker som spa och liknande) men det kan ju variera vad det är på olika hotell. Även om det bara är en banan som erbjuds per dag så är det ju AI.
Däremot ska man ju kunna se vad som ingår i priset så man kan bedöma om det är något man vill betala för.
Helpension har ju bara med måltiderna att göra det innefattar inte andra tjänster.
Skulle aldrig själv välja AI förutom på kryssning men gör man det ska man kolla upp noga vad det innebär från fall till fall.

Gammal 2012-01-26, 16:50

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har inte varit på all inclusive nån gång... Men hur mycket behöver du äta egentligen? o_O
JAG personligen klarar mig utan mat, men då vi åt lunch kl 12 tenderade ungarna att bli lite grininga vid 17 tiden och vi sa åt dem att de får vänta ytterligare 2 timmar innan det finns något att äta. Men å andra sidan så är det bara bra för en 2 och 3,5 åring att lära sig vänta, de kan inte få allt de pekar på direkt...

Jag förväntar mig inte kryssningsstandard och service i Egypten, men att behöva springa ut och köpa mat när man bor på allinclusive känns lite onödigt.
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 19:03

Gäst

Standard
Åker man till egypten får man räkna med sådant här, mer opålitligt folk är svårt att hitta.
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 19:26

stigge

Medlem
stigge är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard skriv på Tripadvisor
Hej
När man stöter på sådana här saker är det viktikt att gå in på Trip advisor och
skriva en recension så att hela resevärlden får reda på det.
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 21:59

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

JAG personligen klarar mig utan mat, men då vi åt lunch kl 12 tenderade ungarna att bli lite grininga vid 17 tiden och vi sa åt dem att de får vänta ytterligare 2 timmar innan det finns något att äta. Men å andra sidan så är det bara bra för en 2 och 3,5 åring att lära sig vänta, de kan inte få allt de pekar på direkt...

Jag förväntar mig inte kryssningsstandard och service i Egypten, men att behöva springa ut och köpa mat när man bor på allinclusive känns lite onödigt.
Men allt beror ju på vad de lovat! Har de inte sagt att mer ingår än det gjorde så är det ju inget fel. Har de inte erbjudit det de lovade är det däremot grund till reklamation.

Vad hette hotellet och vad lovade de skulle ingå som inte gjorde det?

Gammal 2012-02-01, 15:36

malinforever

Nykomling
malinforever är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Det där är väldigt olika från hotell till hotell.. På varje hotells sida brukar det stå vad som ingår och vilka tider.. Bor du på ett större hotell kan det finnas mer utbud.. Alkohol serveras aldrig innan de första barerna öppnar, vanligtvis vid 10.. Men som sagt, det gäller olika tider från hotell till hotell.. Jag tycker iaf att det har varit perfekt där vi varit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8