ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-11, 19:40

SuperMita

Medlem
SuperMita är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard Maritim Jolie Ville Royal Peninsula
Någon som känner till hotellet och kan berätta mera? Har läst på Tripadvisor men ställer frågan ändå. Dresscode?
Svara med citat

Gammal 2012-02-25, 10:45

almanora

Nykomling
almanora är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard bodde där i somras, väldigt fint
Vi bodde där i somras och var supernöjda med vistelsen. Enda misstaget vi gjorde var att inte ta AI, och det finns inga affärer i närheten. Utan närmaste stället man kan handla vatten, dricka etc är carrefour inne i Naama Bay som tar ca 25 min med shuttlebussen.

Tänk på att om ni vill ha en sandstrand så ska ni inte välja detta hotellet, för den saknar sandstrand. Man kliver ner från en trappa, rätt ner på djupt vatten.

Vid poolområdet inga problem att ha bikini/badbyxor, men rör man sig utanför poolområdet bör man klä på sig något mer, gäller både män och kvinnor. Utanför hotellområdet bör man se till att axlar och knän är täckta, om inte annat så av respekt för lokalbefolkningen.
Svara med citat

Gammal 2012-02-25, 13:33

SuperMita

Medlem

Standard
Tack för ditt svar.
Vi ska ha AI och slipper tänka på mat och dryck. Då är det lika långt till andra affärer antar jag.
Tog ni buss till stranden eller kunde man gå? Ja jag har nästan förståt att det är djup direkt men att man då kan snorkla nära stranden antar jag. Fanns det något lunchaktigt nere på stranden som ingick i AI så man slapp gå hem eller det tänkte ni inte på?
Var i Hurhada i julas så det ska bli kul att testa detta. Såg ni hur det var det med dricksandet här på detta stället? Var det så att de förväntar sig det eller det är lite mindre av dricks på bättre ställen?
SuperMita
Svara med citat

Gammal 2012-05-17, 19:38

almanora

Nykomling
almanora är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMita Visa inlägg

Tack för ditt svar.
Vi ska ha AI och slipper tänka på mat och dryck. Då är det lika långt till andra affärer antar jag.
Tog ni buss till stranden eller kunde man gå? Ja jag har nästan förståt att det är djup direkt men att man då kan snorkla nära stranden antar jag. Fanns det något lunchaktigt nere på stranden som ingick i AI så man slapp gå hem eller det tänkte ni inte på?
Var i Hurhada i julas så det ska bli kul att testa detta. Såg ni hur det var det med dricksandet här på detta stället? Var det så att de förväntar sig det eller det är lite mindre av dricks på bättre ställen?
SuperMita
Det var länge sedan jag var inne här, så gissar att ni redan har bokat ngt. Men svarar ändå. Det går att promenera till stranden men det är en bit och mitt på dagen lite för varm att gå längre stäckor. Jättefint snorkelvatten, massa fina fiskar. Men kom i håg att packa ner badskor. Vet inte hur det är med matmöjligheter på stranden, för det blåste så höga vågor när vi var där att vi inte stannade så länge på stranden.

Bra att ge dricks lite då och då, både till servitören och den som städar, men man behöver inte ge varje dag.
Svara med citat

Gammal 2012-05-18, 17:40

SuperMita

Medlem

Standard Maritim
Ja, vi har varit där. Allt du skrev stämmer bra. Det fanns en kanonrestaturang på stranden som ingick i AI. Gav dricks til städaren men han gjorde lika fint ifrån sig utan dricks men liten peng för oss är mera värd där nere.
Åker gärna tillbaka igen för vi var mycket nöjda med allt.
Tack för ditt svar.
SuperMita
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8