ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-10, 14:44

Maaddeh

Nykomling
Maaddeh är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Smile Vilket hotell?
Jag tänkte åka ner med min kille i början alt. mitten på april. Vad jag har förstått så är det fint väder där då och skönt med mycket värme och sol. Stämmer det? Sedan tänkte vi ta ett all inclusive hotell med apollo. Men kan inte avgöra vilket vi ska ta. Vi vill inte betala allt för mycket, men ändå ha rätt bra standard. Det vi ser som viktigast är att det ska vara nära till strand, inte behöva gå speciellt långt. Sen är ju självklart rum, standard, renlighet osv även viktigt, men menar vi vill gärna ha nära och bra till strand.

Vi funderar mellan
- Giftun Azur Resort
- Arabia Azur Resort
- Bella Vista
- Arabella Azur Resort
- Grand Plaza Hotel

Alla hotell verkar vara ungefär samma standard och ungefär samma matutbud och strand osv. Därför känns det svårt att avgöra vilket ställe som är bäst för oss som ett par och som vill kunna njuta av värmen tillsammans på bästa sätt utan att ha varit där! Hör gärna egna erfarenheter av folk så de går o avgöra vilket de blir! =)
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 17:40

SuperMita

Medlem
SuperMita är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Läs mitt inlägg längre ner om Giftun Azur. Kolla även tripadvisor.se
för mer info från besökare.
SuperMita
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 18:06

Maaddeh

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMita Visa inlägg

Läs mitt inlägg längre ner om Giftun Azur. Kolla även tripadvisor.se
för mer info från besökare.
SuperMita
Tack! Ja, det låter härligt där! :-) Det var bra hotell då o så? Inget som var dåligt/jobbigt där? Försäljare är man van vid överallt, de ger aldrig aldrig aldrig upp! Hur är deras strand? Finkornigt, bra vatten, finns det plats, långgrunt osv? :-)
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 19:37

SuperMita

Medlem
SuperMita är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Ja, vi var där 2 veckor. Inget flashigt rum men städning varje dag och de höll fint och rent runt maten och fint utomhus oxå.
Stranden var jättefin låg ju på området. Gott om stolar men man kan ju få handukskillarna att lägga ut sina handdukar men vi gick istället upp i tid och åt och sen ner till stranden och då var det inga problem. Fin pool oxå.
Långgrunt och fint vatten. Åk ut och snorkla det var kanon, man kan ligga och snorkla från stranden oxå.
Vill ni bara slappa och sola/bada och äta/dricka så är det ett prisvärt alternativ. Men de andra hotellen kan ju vara lika bra....
Låg nära flygplatsen och sen fanns det affärer på gångavstånd om man nu "orkar" med alla påstrida säljare. Underhållning av animationsteamet varje dag om man gillar sådan.
Har sett att de har börjat sänka priserna dit nu....speciellt från Gbg.
SuperMita
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 19:51

Maaddeh

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMita Visa inlägg

Ja, vi var där 2 veckor. Inget flashigt rum men städning varje dag och de höll fint och rent runt maten och fint utomhus oxå.
Stranden var jättefin låg ju på området. Gott om stolar men man kan ju få handukskillarna att lägga ut sina handdukar men vi gick istället upp i tid och åt och sen ner till stranden och då var det inga problem. Fin pool oxå.
Långgrunt och fint vatten. Åk ut och snorkla det var kanon, man kan ligga och snorkla från stranden oxå.
Vill ni bara slappa och sola/bada och äta/dricka så är det ett prisvärt alternativ. Men de andra hotellen kan ju vara lika bra....
Låg nära flygplatsen och sen fanns det affärer på gångavstånd om man nu "orkar" med alla påstrida säljare. Underhållning av animationsteamet varje dag om man gillar sådan.
Har sett att de har börjat sänka priserna dit nu....speciellt från Gbg.
SuperMita
Det låter helt perfekt! Tack snälla du för dina svar. Om jag inte hör något annat om de andra hotellen blir det nog detta, helt klart! Låter som det passar oss precis :-) Skulle åkt med min mamma förra året men då blev det inställt pga. allt som hände där nere då.. så då blev det Kanarieöarna istället. Men varit sugen att åka hit då som tänkt sen dess!
Svara med citat

Gammal 2012-01-11, 08:44

renberg1

Nykomling
renberg1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard
Har varit på arabia azur 4 gånger och skall dit igen 2/2.
Ett kanonhotell med god mat å trevlig personal.Lite slitna rum men absolut ej dåliga ,städning varje dag.Har alltid bokat terass med lagunutsikt som passar oss ypperligt ,20 m till vattnet och din egen lilla terass skönt med nära till morgondoppet.Finns ett fint rev ute på piren som man kan snorkla på ock har man tur kan man se delfiner rockor haj osv "själv bara sett en jätte rocka" samt massor med andra färgglada fiskar. kan bara varmt rekomendera detta hotell .Har även en kollega som varit på både giftun och arabia han tycker bägge hotellen har sina fördelar .
Svara med citat

Gammal 2012-01-11, 11:44

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Maaddeh Visa inlägg

Jag tänkte åka ner med min kille i början alt. mitten på april. Vad jag har förstått så är det fint väder där då och skönt med mycket värme och sol. Stämmer det? Sedan tänkte vi ta ett all inclusive hotell med apollo. Men kan inte avgöra vilket vi ska ta. Vi vill inte betala allt för mycket, men ändå ha rätt bra standard. Det vi ser som viktigast är att det ska vara nära till strand, inte behöva gå speciellt långt. Sen är ju självklart rum, standard, renlighet osv även viktigt, men menar vi vill gärna ha nära och bra till strand.

Vi funderar mellan
- Giftun Azur Resort
- Arabia Azur Resort
- Bella Vista
- Arabella Azur Resort
- Grand Plaza Hotel

Alla hotell verkar vara ungefär samma standard och ungefär samma matutbud och strand osv. Därför känns det svårt att avgöra vilket ställe som är bäst för oss som ett par och som vill kunna njuta av värmen tillsammans på bästa sätt utan att ha varit där! Hör gärna egna erfarenheter av folk så de går o avgöra vilket de blir! =)
Hejhej!
Kom précis hem från Egypten för två dagar sedan!
Vi bodde på Giftun Azur Resort, jag har inte bott på något av de andra stälerna men jag kan verkligen rekommendera "Giftun Azur Resort". Jätte nära till havet, trevlig personal, bra mat, och väldigt fräscht hotel. Nära till affärer, och tar man en taxi och åker tio minuter så hamnar man bland ännu mer affärer!
Det enda som kan vara lite jobbigt (om man inte gillar katter) är att det springer katter lite överallt inne på hotel området, men dom håller sig undan så man märker de knappt!
Annars är Egypten ett underbart land men massor med trevliga människor!

Har redan börjar planera för nästa år!
Hoppas att ni får en trevlig semester och att ni kan bestämma er!

Mvh!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 09:38

Gäst

Standard
Har bott på Arabia 2 gånger och Giftun 3 gånger och kan varmt rekommendera båda hotellen. Kommer att åka tillbaka till Giftun nu i maj i två veckor.

Arabia har mycket mindre strand men å andra sidan så finns det två laguner där man kan bada och ligga och sola. Dom har även en pir där det finns en lunchrestaurang och många solstolar. Det går även att snorkla från piren där det finns många fiskar. Det finns en jättestor pool och mysigt poolområde där man äter både lunch och middag. Bra mat och en Italiensk restaurang på området där dom har jättegoda pizzor och god lasagne. Kan både rekommendera att bo med balkong eller markplan. Lite affärer utanför hotellet och vill man ha mer måste man åka in till Sekkala med taxi eller till "nya Hurghada" där Giftun ligger.

Giftun har en jättefin och stor strand. Fin sand och långgrund. Man kan även gå förbi två andra hotell så det finns gott om utrymme att röra sig på. Mer aktiviteter med windsurfing och wakeboard här än på Arabia. Men det kanske beror på att stranden är större här. Utanför hotellet finns ganska mycket affärer och restauranger och två större typ varuhus (Esplanada). Rent och snyggt ute på gatorna. Hotellet bytte ägare så sommaren 2011 tyckte vi att maten var lite sämre än åren innan, men helt ok ändå. Vi har endast bott i hotelldelen och skulle inte vilja bo i markplan i "bungalowdelen" då det är mycket insyn där. En nackdel är att det inte finns hiss på hotellet.

Om man prioriterar en stor strand och mer shopping direkt utanför hotellet så ska man bo på Giftun annars kan man lika gärna bo på Arabia då hotellområdet kanske är trevligare där och maten bättre. Jättetrevlig personal på båda hotellen och rent och snyggt.

Hoppas ni får en trevlig resa oavsett vilket hotell ni väljer.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8