ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-07, 14:14

carro_bella

Nykomling
carro_bella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Marsa Alam vs Makadi Bay
Jag och min sambo kan ej bestämma oss om vi skall åka till Marsa Alam eller Makadi Bay! Vi har tittat på Grand Makadi (ving) och Coraya Beach Resort (fritidsresor). Är det någon som har varit på någon av dessa två eller har tips på bra hotel på dessa orter?! Alla tips är välkomna!

Ser fram emot en massa tips! :-)
Svara med citat

Gammal 2012-01-11, 14:19

Bergling

Globetrotter
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Jag bodde på Coraya Beach Resort nu i december. Ett jättebra hotell med mycket god mat och bra service. Som det står i beskrivningen ett perfekt hotell för vuxna (även om det är utmärkt för barn också).

Det finns ju 4 andra hotell i området, som nog egentligen är likvärdiga, men Coraya beach kändes nog ändå mest "lyxigt". Snorklingen är nog bäst vid Coraya Beach, även om det finns en pir på motsatta sidan. Men det känns mer "äkta" att gå i från stranden.

Om ni åker till Coraya Bay så se till att gå till vattenlandet. Uppvärmda pooler och en stunds rolig åkning. Om ni skall handla vatten, läsk eller snacks, så är det mycket billigare (dessutom är det prismärkt) i affären som ligger på andra sidan stora vägen. Gå bara ut vid den stora porten vid vattenlandet och gå 150 meter söderut och över vägen.
Svara med citat

Gammal 2012-01-11, 14:53

carro_bella

Nykomling
carro_bella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Tack för ditt svar och dina bra tips!

Mvh
caroline
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8