|
|

2012-01-18, 12:50
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 0
|
All inclusive är många fall ett övergrepp på lokalbefolkningen där stora västerländska kapitalstarka hotell slår ut lokala alternativ och gör folk arbetslösa. Välj därför frukost på boendet och käka sen ute på kvällen så ger ni tillbaks lite till landet ni besöker. Maten är f ö sjukt bra i alla fall i Hurugada, spanade in den där "buffen" på hotellet och tackade min lyckliga stjärna att vi inte valt det i alla fall. Ner med All inclusive!
|
|
|

2012-01-24, 12:02
|
Reg.datum: jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Givetvis är det inte så att den som reser AI är intelligensbefriade för skulle jag hävda det så skulle jag ju idiotförklara mig själv. Det jag menar är att det finns så så många som styr hela sin vistelse utifrån de tider som gäller för respektive mål som gäller och mottot "Har jag betalt för det då skall jag banne mig äta där också!
JAG tycker för egen del att det får kosta några hundralappar mer om man i gengäld få det dubbla värdet tillbaka i form av upplevelser. Med andra ord så låter jag aldrig, även om det finns stora fördelar med denssa resform, AI styra min semester det har jag inte råd med!
Jag kan ju bara tala för mig själv vilket jag också gör...
|
Jag förstår att du inte vill åka AI, och jag har i och med frågan egentligen undrat hur just egyptens hotell håller standard när det gäller AI, jag vet ju mycket väl vad som blir skillnade på att resa AI eller ej, det är jag mycket medveten om.
|
|
|

2012-01-24, 13:29
|
|
|
Du har citerat mig...
Citat:
Ursprungligen postat av Gunilla 67
Jag förstår att du inte vill åka AI, och jag har i och med frågan egentligen undrat hur just egyptens hotell håller standard när det gäller AI, jag vet ju mycket väl vad som blir skillnade på att resa AI eller ej, det är jag mycket medveten om. 
|
...men jag har inget mot AI i Egypten, även om jag kan förstå delar av kritiken mot denna typ av resor, utan jag reser som sagt själv AI till Egypten och detta faktiskt redan i april.
Den största anledningen till att jag väljer detta är:
-Jag gillar att kunna knalla iväg och hämta pilsner när det passar utan att krångla med pengar eller att kvittera det på rummet
-Det inte finns nåt annat alternativ på just det hotellet jag vill bo på
Den minsta anledningen är:
-Maten
-Priset
Men jag har fått uppfattningen, av de som jag rest med som äte lite mer än vad jag gör, att AI'n i Egypten är rätt bra men att det givetvis finns både "kanoner och kalkoner" och givetvis är ju smaken som baken delad. Så få ett unisont bra eller dåligt är nog omöjligt att få, men återigen, jag tycker AI'n är bra.
|
|
|

2012-01-26, 11:47
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
...men jag har inget mot AI i Egypten, även om jag kan förstå delar av kritiken mot denna typ av resor, utan jag reser som sagt själv AI till Egypten och detta faktiskt redan i april.
Den största anledningen till att jag väljer detta är:
-Jag gillar att kunna knalla iväg och hämta pilsner när det passar utan att krångla med pengar eller att kvittera det på rummet
-Det inte finns nåt annat alternativ på just det hotellet jag vill bo på
Den minsta anledningen är:
-Maten
-Priset
Men jag har fått uppfattningen, av de som jag rest med som äte lite mer än vad jag gör, att AI'n i Egypten är rätt bra men att det givetvis finns både "kanoner och kalkoner" och givetvis är ju smaken som baken delad. Så få ett unisont bra eller dåligt är nog omöjligt att få, men återigen, jag tycker AI'n är bra.
|
tack låter bra att du är nöjd, vi har bestämt oss att ta AI nu, dels för att vi är mest ute efter värme sol och bad och avkoppling.... lite vuxenfritids lixsom !!
|
|
|

2012-02-01, 19:35
|
Reg.datum: maj 2011
|
Jag tycker absolut att AI är värt att ta.. Det är ju ingen som säger att man måste sitta "inlåst" på hotellet bara för det.. man kan väl knalla runt och kanske ta en matbit utanför någon dag med.. Mycket av anledningen till att vi har det är för att man kan ta nåt att dricka/äta när det passar, och det är skönt att inte behöva dra me sig pengar och liknande.. Men alla är vi olika.. Dock när vi var i Hurghada 2010 så bodde vi på ett fint hotell, dock fanns det inte en ända restaurang utanför området , iaf inte i närheten.. och de vi hittade serverade endast alkoholfria drycker.. så det beror ju lite på vart man hamnar också.. då va vi glada att vi hade AI.. smidigt och bra..
Förra året var vi i Sharm el sheikh, The grand hotel.. super bra.. och även där AI som är toppen, underbart goo mat.. Vi åker tillbaka nu i April..
När åker ni?
Glöm för guds skull inte att köpa myggmedel.. Mosquitosarna där är jävliga :P
Åkte hem med 47 bett på benen, såg inte klokt ut.. har fortfarande ärr efter dom.. Så ett tips, köp deras där nere redan första dagen.. super
|
|
|

2012-02-02, 11:13
|
|
|
Vi var i Egypten för några år sedan och då var första veckan en rundtur, vi bodde på tre olika ställen med AI och maten var varierad och god, det skiljde litet i kvalitet mellan de olika ställena men jo, det var trevligt.
Som avslutning på resan skulle vi bo en vecka på hotell (Magawish) i Hurghada. Vi hade AI då också och det var riktigt otrevligt. Magsjuka som ett brev på posten och mat som gjorde att varken vi eller barnen åt med glädje. (Jag har skrivit mer utförligt om det på annan plats här i forumet, men det är som sagt några år sedan)
Slutsatsen är nog att man får kolla upp just det hotellet som man tänker sig till så noga man kan, i förväg. Vi ska till Makadi bay om några veckor, så det känns som att vi just nu håller tummarna för att detta ska vara lika trevligt som något av våra tre första AIställen var förra gången :-S
Sedan var vi ändå ute och åt, även under den första veckan. Det är ju tyvärr inte typisk egyptisk mat som serveras på AI direkt ...
Om du beställer mat i detta varma land så kostar drycken (t ex läsk lr vatten) lika mycket som maten. Och det är viktigt att dricka ordentligt. Jag tyckte det var skönt på det sättet med AI. Att man inte var tvungen att förhandla och tänka tanken; fy * vad dyrt med dryck, varenda gång man var törstig.
/F
|
|
|

2012-02-03, 10:34
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av GästFia
Vi var i Egypten för några år sedan och då var första veckan en rundtur, vi bodde på tre olika ställen med AI och maten var varierad och god, det skiljde litet i kvalitet mellan de olika ställena men jo, det var trevligt.
Som avslutning på resan skulle vi bo en vecka på hotell (Magawish) i Hurghada. Vi hade AI då också och det var riktigt otrevligt. Magsjuka som ett brev på posten och mat som gjorde att varken vi eller barnen åt med glädje. (Jag har skrivit mer utförligt om det på annan plats här i forumet, men det är som sagt några år sedan)
Slutsatsen är nog att man får kolla upp just det hotellet som man tänker sig till så noga man kan, i förväg. Vi ska till Makadi bay om några veckor, så det känns som att vi just nu håller tummarna för att detta ska vara lika trevligt som något av våra tre första AIställen var förra gången :-S
Sedan var vi ändå ute och åt, även under den första veckan. Det är ju tyvärr inte typisk egyptisk mat som serveras på AI direkt ...
Om du beställer mat i detta varma land så kostar drycken (t ex läsk lr vatten) lika mycket som maten. Och det är viktigt att dricka ordentligt. Jag tyckte det var skönt på det sättet med AI. Att man inte var tvungen att förhandla och tänka tanken; fy * vad dyrt med dryck, varenda gång man var törstig.
/F
|
Tack för din berättelse. Ja jag känner mig rätt trygg nu med att vi valde AI, och har träffat på en person på forumet som varit i egypten 16 ggr, och även bott på hotel ´Hilton Waterfall i Sharm el sheik, och har bara trevliga minnen därifrån, och har aldrig själv blivit magsjuk, det känns tryggt att veta. sen är vi alla olika känsliga, men vi hoppas det kommer gå bra för oss
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|