ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-03, 18:57

carro_bella

Nykomling
carro_bella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Grand Makadi eller Makadi Palace i Makadi Bay?
Hej
Vi skall åka till Makadi bay i början av mars och kan inte bestämma oss vilket hotell vi skall välja?! Är det någon som har varit på båda ställena och kan säga vilket som är bäst. Alla tips och råd är välkomna! Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 12:59

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Standard
Finns flera trådar här i forumet som handlar om dessa två hotell:

http://www.reseforum.se/forum/egypte...nd-makadi.html

http://www.reseforum.se/forum/egypte...di-palace.html

http://www.reseforum.se/forum/egypte...ei-palace.html

Jag själv har bott på Makadi Palace 2 gånger och då hade man även tillgång till Grand Makadis restauranger. Detta gällde inte tvärtom. Har även rekommenderat flera jag känner att åka dit och samtliga har varit supernöjda. Nu såg jag att Ving har gjort Makadi Palace till ett Sunving-resort hotell och att man nu får betala ett tillägg för att få utnyttja Grand Makadis restauranger och barer. Följande text hittade jag på Vings hemsida:

På Sunwing Makadi Palace finns flera barer, à la carte-restaurang och coffee-shop. Här finns också souvenirbutik, minimarket och rumsservice. Restaurangerna och barerna på systerhotellet Grand Makadi står också till förfogande, mot avgift. Levande musik bjuds det på flera kvällar i veckan och dessutom finns hela Sunwings berömda showteam på plats med underhållning för både stora och små.

Med detta i åtanke skulle jag nog välja Grand Makadi som hade en lite mysigare atmosfär och inte kändes så gigantiskt. Ett litet tips från mig när det kommer till att bada.... När ni kommer ner till stranden så gå till vänster ungefär 200 m så kommer ni att kunna gå i vattnet smidigt utan att behöva balansera på de uppmärkta "stigarna" vid korallreven.

Trevlig resa =)
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 13:06

carro_bella

Nykomling
carro_bella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Tack så mkt för ditt svar!

Det lutar åt att vi väljer Grand Makadi för vi gillar när det inte är för stort! Skall absolut ta ditt tips om stranden...TACK!

Mvh,
Carro
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 13:22

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av carro_bella Visa inlägg

Tack så mkt för ditt svar!

Det lutar åt att vi väljer Grand Makadi för vi gillar när det inte är för stort! Skall absolut ta ditt tips om stranden...TACK!

Mvh,
Carro
Skrev lite fel där om stranden.... Jag menar höger inte vänster. Och väljer ni Grand Makadi så kanske det blir 300 meter ni får gå istället. Dock kan jag göra ytterligare en rekommendation. Om ni går stranden till vänster så kommer ni komma till gränsen för Grand Makadi. Utanför den gränsen så finns inget förutom sand och en helt FANTASTISK mer eller mindre korallfri strand. problemet är att det sitter en vakt där. Vi pratade dock snällt med vakten och han lät oss gå förbi så att vi kunde promenera en bit bort och även bada. Önskar vi hade hittat dit tidigare och inte under näst sista dagen på vår sista resa dit. Det var hur vackert som helst. Ni kommer att förstå vad jag menar när ni ser det =).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8