ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-24, 14:32

Madelune

Nykomling
Madelune är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Smile Hurghada, The Grand Hotel - 13dec 2011
Hej!

Jag och min sambo ska åka till Hurghada den 13dec. Vi kommer vara där i en vecka på semester. Jag har lite frågor inför våran resa!

Vi kommer bo på The grand hotel under våran vistelse. Någon som har bott där tidigare? Skulle gärna vilja höra andras åsikter och tycke angående hotellet och sevärdigheter i Hurghada och sådant. Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde rekommendera något osv.

Jag har hört att systerhotellet ska vara lite bättre, men min fråga är om man möjligtvis kan äta hos dem? Vi har halvpension dvs, frukost och middag på hotellet.

Sen undrar jag om havet är klart även denna period, dvs december? Om det är varmt och såvidare! Har läst en hel del på resetips och sånt, men skulle gärna vilja höra andra personers upplevelse och tycke!

Möjligtvis ingen annan som ska dit samma period?. Vi är ett ungt par 19 och 24år som någon gång under semestern skulle vilja umgås med andra svenskar!

//Madeleine
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 14:23

Gäst

Standard
Hej! Kom in här av en slump när jag googlade Hurghada och jag och min pojkvän ska också dit samma datum fast ska bo på Grand resort. Har inte varit i Hurghada innan men däremot i Sharm el sheik för 2 år sedan vid samma tidpunkt och det var varmt och skönt.
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 16:07

Madelune

Nykomling

Standard
Hej!

Kul med svar!, var ett tag sedan jag skrev inlägget. Åh ska ni dit samma datum, hur gamla är ni?. Okej, härligt att det är varmt ändå. Har hört lite olika, men garanterat att det ska vara som svensk sommar och det är man glad för!
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 17:41

Gäst

Smile
hej igen! Vi är 20 och 22, och åker ifrån Malmö. Varifrån åker ni?
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 20:40

Madelune

Nykomling

Standard
Vi åker ifrån Arlanda, kul att fler unga åker dit. Vi är 19 och 24
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 15:51

Gäst

Standard
Otroligt att unga och förhoppningsvis friska människor åker till ett sådant sjukt land.
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 20:01

Gäst

Standard
Hur menar du? Jag vet att läget är lite ostabilt just nu men jag tror inte badorterna är drabbade, då hade väl inte så många åkt dit..vet flera som är där/nyss varit där och det har inte varit några problem. Dessutom är det ett billigt alternativ för unga studenter att komma iväg till värmen nu i vinter..
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 23:18

Gäst

Standard
Att det är många som åker dit är väl ändå en sanning med modifikationer, enligt reseföretagen har de tappat närmare hälften mot tidigare, det tycker jag är otroligt att så m,ånga ändå åker dit.
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 23:45

Madelune

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Otroligt att unga och förhoppningsvis friska människor åker till ett sådant sjukt land.
Detta var ingen klok kommentar måste jag säga. Jag vet en hel del om vad som händer i egypten. I Hurghada och i Luxor märks det knappt någonting alls. Har kontakt med en Svensk som bor i Luxor. Turisterna har börjat komma tillbaka! Men att åka till kairo just nu mitt i valet kanske är mindre smart! Inte skulle jag åka dit om det var krig. Fullt friska är vi, verkar som om att du verkar var otroligt övernojjig.
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 02:23

a-k

Medlem
a-k är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Standard
Varför då gå in på ett forum om egypten om man är så negativ......
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 08:58

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av a-k Visa inlägg

Varför då gå in på ett forum om egypten om man är så negativ......
Det är bara till att Ignorera den där "gästen" han/hon har figurerat länge här på detta forum men tillför inget vettigt alls!

Annika/Nefertiti
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 10:41

Madelune

Nykomling

Standard
Tack Annika, för informationen. Då vet jag, och jag håller med. Inte något vettigt alls..
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 02:32

Gäst

Talking Tjena !
Jag och mitt resesällskap åker till Egypten imorgon till Hurghada för att stanna 1 vecka =)

Ospecificerat boende samt flyg tur o retut för 998kr : D

Må Bäst !
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 05:42

Madelune

Nykomling

Standard
Halloj, vad härligt! Jo jag vet, biljetterna är fruktansvärt billiga nu!. Eller ja, va.. Dem börjar ju gå upp nu!. Vi funderade också på ospec, men ångrade oss och tog det säkra före det osäkra!

Hoppas ni får en underbar resa, det ska vi ha
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 19:45

Gäst

Standard Emilia
Jag och min pojkvän åker också imorgon, fast ifrån landvetter. Är 20 och 22
Svara med citat

Gammal 2012-01-05, 15:44

Gäst

Standard Hurghada The Grand hotel
Hejsan!

Jag och min flickvän ska åka till Hurghada och bo på The Grand hotel nästa vecka.
Jag hoppas att ni har haft en skön och varm semester.
Undrar om ni har några tips på vad man kan göra? hur var hotellet? hur maten på hotellet?
hur är det med magsjuka?
vore tacksam för all tips

Tack
Svara med citat

Gammal 2012-01-06, 10:38

Gäst

Standard hurghada
Jag kom hem från Hurghada igår och har haft en mycket bra vecka. Tyvärr är det inte lika varmt denna vinter som andra fick jag höra. Jag var bara på stranden 2 ggr, blåste lite, blir fort mörkt (ca kl 17) och då blir det kallare. Ta med vindjacka. Själv bodde jag i en lägenhet, men åt all min mat ute på restaurang. Jag blev varnad hemifrån att inte äta sallad, då de sköljs i vattnet som man inte ska dricka. Kokta grönsaker tror jag fungerar. Frukt som skalas typ mandarin och banan funkar och själv köpte jag hem morötter som jag knaprade på. Kan rekommendera en restaurang som heter Star Fish, om man vågar sig utanför hotellets gränser. Ligger i Sekkala. Mycket bra fiskrestaurang, gott kryddigt ris och billigt (som allt i Egypten). Sista kvällen åt jag och min kille så vi storknade för 65 EGP, kanske 90 SEK med dricks. Tänk på att tvätta händena ofta! Pengar, dörrhandtag, allt sprider baciller...och ta med toapapper, då det oftast inte finns. Andra roliga saker vi gjorde var ökensafari med fyrhjuling (kan absolut rekommenderas) och båttur för att se korallrevet. Den som dyker/snorklar för förstås se ännu mer. Till sist, lär dig pruta. Ta dig tid att förhandla, eller betala och bry dig inte om att de säljer samma sak nedanför gatan för en tiondel... Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-06, 21:25

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag kom hem från Hurghada igår och har haft en mycket bra vecka. Tyvärr är det inte lika varmt denna vinter som andra fick jag höra. Jag var bara på stranden 2 ggr, blåste lite, blir fort mörkt (ca kl 17) och då blir det kallare. Ta med vindjacka. Själv bodde jag i en lägenhet, men åt all min mat ute på restaurang. Jag blev varnad hemifrån att inte äta sallad, då de sköljs i vattnet som man inte ska dricka. Kokta grönsaker tror jag fungerar. Frukt som skalas typ mandarin och banan funkar och själv köpte jag hem morötter som jag knaprade på. Kan rekommendera en restaurang som heter Star Fish, om man vågar sig utanför hotellets gränser. Ligger i Sekkala. Mycket bra fiskrestaurang, gott kryddigt ris och billigt (som allt i Egypten). Sista kvällen åt jag och min kille så vi storknade för 65 EGP, kanske 90 SEK med dricks. Tänk på att tvätta händena ofta! Pengar, dörrhandtag, allt sprider baciller...och ta med toapapper, då det oftast inte finns. Andra roliga saker vi gjorde var ökensafari med fyrhjuling (kan absolut rekommenderas) och båttur för att se korallrevet. Den som dyker/snorklar för förstås se ännu mer. Till sist, lär dig pruta. Ta dig tid att förhandla, eller betala och bry dig inte om att de säljer samma sak nedanför gatan för en tiondel... Trevlig resa!

Tack för all tips!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8