ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-21, 07:31

Sara_Maria

Nykomling
Sara_Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Vågar vi åka?
Hej
Vi har bokat resa till Nabq den 28/11, samma dag som Egypten har val om jag har fattat rätt. Jag blir väldigt orolig när jag ser på nyheterna om läget i Egypten nu. Frågan är, vågar vi åka, hur hade ní gjort?
Svara med citat

Gammal 2011-11-21, 17:53

SuperMita

Medlem
SuperMita är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Ja man känner en viss oro. Vi åker några veckor senare men har väl bestämt att åka såvida inte resebyrån ställer in. Vad jag förstår så har och är väl oroligheterna mest i Kario och inte vid turistorterna.
De jag pratat med som var där nere i februari vid revolotionen så märkte man inget alls vid Hurghada. Det är nästan 60 mil mellan Kairo och Hurghada.

Man får ha is i magen och hålla tummarna. Trevlig resa förresten!
SuperMita
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 07:45

Sara_Maria

Nykomling

Standard
Tack för svaret.
Det känns inte så bra att åka ner just på valdagen men det är ju några dagar kvar så vi får väl se hur läget är då.

Jag har faktiskt mailat till UD och frågat vad deras rekomendationer är. Jag meddelar här vad svaret blir när jag får det.

Trevlig resa till er med. Tack!
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 11:10

cinde_rella

Medlem
cinde_rella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard UD
UD avråder inte ännu. däremot så avråder de från att åka på utflykter och att befinna sig i större folksamlingar. Apollo (tror jag det var) har ställt in sina utflykter till Pyramiderna osv.
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 11:10

cinde_rella

Medlem
cinde_rella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Information rörande valet i Egypten 28 november 2011 - apollo.se
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 12:09

Gäst

Standard
Otroligt att någon ens tänker sig åka till detta inferno av tokigheter, det finns ju så otroligt många ställen med allt mycket bättre än att åka till Egypten, det sista stället i världen jag skulle åka till.
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 12:17

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Otroligt att någon ens tänker sig åka till detta inferno av tokigheter, det finns ju så otroligt många ställen med allt mycket bättre än att åka till Egypten, det sista stället i världen jag skulle åka till.
Vilket otroligt informativt inlägg! Du tillför verkligen väldigt mycket intressant information till trådskaparens fråga.
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 19:27

Gäst

Smile Undrar...
Citat:

...vem denna positiva Gäst är =)

Brukade besöka Reseforum...
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 19:55

Josha

Nykomling
Josha är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard Vi åker!!
Vi ska åka snart vi också men tror även jag att oroligheterna är i Kairo.
Vi ska bara sola och bada så det är ändå inga utflykter inbokade.
/ Josha
Svara med citat

Gammal 2011-11-23, 07:19

Sara_Maria

Nykomling

Standard
Citat:

Det känns som att det är svårt att åka någonstans där det inte finns risk för tokigheter men tack för ditt svar och alla andras lite mer seriösa svar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8