Vad roligt att du skall till Hurghada! Även om det inte är världens vackraste plats - (utanför hotellet där jag bodde såg det nästan ut som en krigszon), så skall du nog kunna njuta ändå, stränderna är ju fina och även om korallreven är nerslitna vid hotellens egna små "strandremsor" (hela stranden är uppdelad och alla hotell vid vattnet har varsin bit av stranden) så finns det ju några fiskar där. Poolerna är inte uppvärmda så att bada i poolen i Januari månad är inget att föredra. Om du vill ut o snorkla, till tex Paradise Island - ÅK INTE med Apollo, Ving osv dyra utflykter! Du får mer för pengarna, och dessutom mycket billigare om du åker ut en bit ur "centrala Hurghada" och därifrån tar en färja. Kostade ca 50 kr, ink mat (helt ok) och dryck, mot Apollo som ville ha runt 600 kr för samma sorts utflykt. Men, jag skulle ändå inte rekommendera dig att åka till Paradise Island, ön består till 99% av sand och kanske en palm och sedan är den full av turister som dagligen sliter ner korallreven ännu mer..
Maten är billig och god- vi fick en hel tallrik bestående av en HEL nyfiskad fisk, pommes frites, ris, sås och bröd för ynka 25 kr! Det kallar jag prisvärt! Minns tyvärr inte vad den restaurangen hette men kan inte tro att det är så mycket annorlunda priser någon annanstans (vi blev stammisar

) - en dag åt vi på "den enda restaurangen som serverar kamelkött i Hurghada"! Visst, en upplevelse men det var också väldigt dyrt.
Och slutligen - SE UPP för ficktjuvar! De finns överallt där det är tätt av folk, blev av med min plånbok ena dagen och mobiltelefonen den andra dagen. En kille försökte sälja på mig en sjal och distraherade alltså mig med den, samtidigt som han tog min mobil ur ryggsäcken som jag hade på MAGEN! En skicklig ficktjuv..
Ok - det kanske låter som jag var väldigt missnöjd med Hurghada nu efteråt, men nej! Det var en intressant plats där rikdom möter fattigdom och där man har chans att uppleva något nytt.