|

2011-10-04, 16:06
|
|
|
Hurghada
Jag och min pojkvän var i Egypten Hurghada i november 2005 och här följer för och nackdelar
+
Vackert väder
Vackert vatten
Såg delfiner
-
Allt i övrigt.
Maten (Osmaklig, ovarierande och gjorde oss magsjuka)
Inga klädaffärer (förutom t-shirts i mängder)
Ohygiensiskt
Alkohol (fanns knappt)
Försäljarna (var hemska, väldigt närgånga och hotfulla om man avböjde köp, och dom var överallt!!)
"Taxiverksamheten" (var under all kritik, galna bilfärder till bluffpriser)
Enormt negativ kvinnosyn (var jag med min pojkvän ignorerade dom mig, var jag ensam var dom riktigt obehaliga)
Sjukhuset vi hamnade på var en mardröm! (Ohygiensikt till tusen, noll intresse av oss, ambulansen var en skåpbil med vitrinskåp, vi blev inte medtagna förrens alla försäkringspapper var i ordning och då låg min pojkvän och bara skrek, smutsigt rum, blod på väggarna, kanylen låg förpackad i steril plast som sköterskan öppnade med hjälp AV TÄNDERNA!!! Sköterskorna hade sådan respekt för män så de våga knappt se på min pojkvän, än mindre röra honom. Blev hungrig där och letade upp sjukhusets kök och det var tur i oturen att jag förvirrade mig in där och såg hur skitet och äckligt det var där för då kunde jag avböja maten därifrån och det va nog tur, annars hade vi aldrig kommit därifrån.)
Jag har varit runt en del (grancan, madeira, sicilien, thailand, england, frankrike, malaysia, singapore etc) men har aldrig varit med om liknande!!!! Jag vet folk som trivs i Egypten men tyvärr är det helt oförståeligt för min del.
|
|