ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-23, 10:48

Gäst

Standard Egypten i vinter?
Hejsan! Jag hade tänkt åka till Egypten i vinter tillsammans med min kille. Vi hade tänkt åka i slutet av december-början av januari. Vi vet inte riktigt om vi ska åka till Sharm el Sheik eller Hurghada. Vilket resemål skulle ni valt, ni som varit där? Undrar även hur pass varmt det egentligen är där då ? Har sökt lite på internet men det står olika temperaturer överallt. Var i Marocko förra vintern och då var det 30 grader varmt på dagen, ganska kyligt på kvällen och kallt i vattnet. Är det något liknanade i Egypten? Vad finns det för utflykter? Kairo och Luxur har jag ju hört om, men finns det något ytterligare?
Svara med citat

Gammal 2011-09-23, 12:47

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Jag skulle välja sharm el sheikh. Jag gillar den staden bättre. Men det ju en smaksak. Det kan vara lite kyligt i december. Vi var där förra året över jul, då var det runt 30 på dagarna, lite kyligare och blåsigare på kvällarna. Fast vattnet är ju iskallt då, tycker jag i alla fall. Men förra vintern var lite varmare än vanligt där, så man måste vara beredd på att kvällarna kan bli kyligare. Men det borde vara varmare än i Marocko i alla fall efter som ligger vid röda havet som är varmt, medan Marocko ligger vid medelhavet som inte är lika varmt.

Finns hur många utflykter som helst, ökenutflykter, båtutflykter osv... du får kolla när du är där nere vad ni blir sugna på att göra!

Gammal 2011-12-14, 13:00

gäst

Standard Dahab i egypten
Hej! om ni är det minsta intresserade av dykning/snorkling, skulle jag hellre satsa på Dahab. Ett ställe som ligger ca 2 timmar med bil från Sharms flygplats. Utflykter finns i närområdet, bla Mount Sinai där moses sägs ha tagit emot budorden, finns också många utflykter till Jordanien. Om ni bara är ute efter sol och värme hade jag skippat egypten, och satsat helt på Jordanien. Apollo har resor dit. Fantastiskt land, med i mina ögon bäättre sedvärdheter än egypten. /Johan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8