ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-23, 12:37

martenswed

Nykomling
martenswed är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Trams
Jag har besökt Egypten vid 3 tillfällen och aldrig råkat ur för magsjuka.
Min erfarenhet är att det egyptiska köket håller hög klass och det är vanligare att bli sjuk på svenska restauranger än på egyptiska.
Däremot ska man vara noga med att tvätta händerna när man handskats med egyptiska pengar. Där finns den stora risken att bli sjuk annars...
Svara med citat

Gammal 2011-09-23, 16:50

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Unhappy
och alla jävla ryssar som är där gör ju knappast turistorterna trevligare!
Senast redigerad av Brynolf den 2011-10-01 klockan 19:39.
Svara med citat

Gammal 2011-09-23, 16:53

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

Hela det här Forumet borde döpas om till Egyptforum eller något liknande,allt verkar kretsa kring resor dit på det här forumet.
Ja om man går in åp egypten kategorin så lär det ju handla om egypten, går man inte under en annan kategori så gör det nog inte det? Folk är väl intresserade av Egypten, då skrivs det mycket där... man kan ju välja att inte läsa?

Gammal 2011-09-23, 17:01

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
ähh lägg av! du vet lika väl som jag att jag har rätt! Egypten är inte ett land man åker till, det är ett land man åker ifrån!

Gammal 2011-09-24, 11:08

Monica

Nykomling
Monica är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Smile Magsjuk i Egypten
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubba Visa inlägg

Vi har bokat resa till Makadi, men alla vi känner som varit i Egypten avråder oss. De säger att man med 100% säkerhet kommer att bli magsjuk. Vi vill verkligen åka men börjar att tveka vågar vi åka?

Hej Hubbabubba.

Det där med magsjuka känns som vedertaget. Jag & min man har varit i både Hurgada & Sharm el sheik ingen magsjuka. På vår första resa fick vi rådet av reseguiden att vara flitiga med handsprit när vi hanterade deras pengar. Som ibland kan vara riktigt smutsiga. Hon menade att det var källan till magsjukan. Så vi har lytt rådet & haft underbara resor i detta land som ger valuta för pengarna på många sätt. Vi åker igen i februari men då till Marsa Alam för att vi vill se olika platser i Egypten. Så åk är mitt råd ! Lycka till Monica
Svara med citat

Gammal 2011-09-24, 11:22

Gäst

Standard
Det är bara att läsa dagens tidningar så ser man reportage från "härliga,underbar Egypten",
grodor i poolen, vägglös på rummen, döda råttor i restaurangen och kackelacker springande runt på buffébordet.
Svara med citat

Gammal 2011-09-24, 12:21

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det är bara att läsa dagens tidningar så ser man reportage från "härliga,underbar Egypten",
grodor i poolen, vägglös på rummen, döda råttor i restaurangen och kackelacker springande runt på buffébordet.
Ja herregud! grodor i poolen, råttor och löss, fulla kaxiga nyrika ryssar som tror de äger ställena nää fy för den lame!! jag håller mig till Pattaya!

Gammal 2011-09-24, 12:30

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

Ja herregud! grodor i poolen, råttor och löss, fulla kaxiga nyrika ryssar som tror de äger ställena nää fy för den lame!! jag håller mig till Pattaya!
Kära Brynolf och "Gäst"
Tycker ni kan skapa ett eget forum om allt negativt om Egypten,för ni verkar ha behov av det
Lägger inte ner mer energi och tid på er nu.
Ha det så bra vid din ev nästa resa till ditt favoritland
Annika/Nefertiti
Svara med citat

Gammal 2011-09-26, 19:21

Bjäre

Medlem
Bjäre är inte uppkopplad
Bjäres avatar

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Standard
om du nu är så 'belevad" som du uttalar dig att vara bör du hålla dig till ett mer vårdat språk - dessutom ogillar du landet Egypten sök dig till annat forum. Det verkar helt klart att du skriver här enbart för att irritera och kränka folk istället för att ge konstruktiva restips - här tillför du inget
Senast redigerad av Bjäre den 2011-09-26 klockan 19:23. Anledning: kränkande inslag av "Brynolf"
Svara med citat

Gammal 2011-10-01, 13:09

utflykter i egypten

Medlem
utflykter i egypten är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard jag akte hit fortsa gangen 2003 i Dec.
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubba Visa inlägg

Vi har bokat resa till Makadi, men alla vi känner som varit i Egypten avråder oss. De säger att man med 100% säkerhet kommer att bli magsjuk. Vi vill verkligen åka men börjar att tveka vågar vi åka?
Forst gratulationer till ett bra val for trevligt stalle som Makadi, ni kommer att trivas dar aven det ar lite langt borta fran sjalva Hurghada, men det ar enkelt att komma till hurghada med buss eller taxi.

Magsjuk!!!! det kan man bli i alla lander dar det ar annan bakterieflora an i sverige. Men ha med er handsprit och sen kop Antinal har pa apoteket i forskott, de kostar 5 egp. och ni kan ta dessa direkt du kanner att du har pa gang... de hjalper pa en halv dag och du ar bra.

Om ni kan och vill sa vore det stor hjalp ifall ni har sma barn klader /skor/leksaker som vi haller pa att gora en insamling fran skandinavien!!!
istallet for dessa sma tiggande barn som a pa gatorna sa vill vi ge dom klader och ett bra leverne med sma enkla medel.

Sa snalla om ni har nagot att skanka sa tar vi emot dom i varan butik, jag hr make up butik har inget att gora med barn klader men jag skickar ivadg dessa till tvatteriet vi lagar upp om nagot ar trasigt, och skickar ivag till behovnade barn.

Adress= sheraton road sakalla, metro.
forsta gatan fran metros hogra sida ta till hoger.
ga ca 50 -70 meter in pa den gatan och pa vanstra sidan finns en butik som heter LIPS4U

vi tar garna aven svenskt kaffe som vi naturligtvis betalar er for besvaret.

Gammal 2011-10-02, 11:36

Micke

Administrator
Micke är uppkopplad nu
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Tråden rensad från personangrepp och orelevanta inlägg. Vänligen håll en trevligare ton mot varandra.
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 10:56

JennyBenny

Smile Underbart
Jag har varit i Egypten två gånger nu de senaste åren, åker dit för andra gången i år nu på måndag.

Egypten är jättebra, bara man vet om vad man ska göra och inte göra.

Det du inte ska göra är att dricka deras vatten/is, samt mat som ser olagad ut, använd handsprit direkt efter du tagit i pengar och innan du äter och så vidare. Jag hade med mig en liten miniflaska med handsprit vart jag än gick, det blir som en vana.

Lär dig att säga nej till de "jobbiga egyptierna" som vill sälja, undvik ögonkontakt och visa dig vara ointresserad. Makadi bay är ju ett finare, lugnare område, så ni har nog bokat på rätt ställe!

Egypten är toppen, har aldrig varit i närheten av sjuk Första gången jag var i Egypten hamnade vi på ett kasst ställe (vi tog ospec.), vi fick sol och bad samt brännan, men annars var det inte en toppenresa med ett 1-2 stjärnigt litet hotell i Sharm el sheikh 2 km från stranden, långt ifrån centrum och kass restaurang. MEN vi gav det en till chans och valde en spec. resa. Det ett STORT hotell med fantastisk strand, mycket mer möjligheter, folk, mindre jobbiga egyptier. Då hade vi även lärt oss lite vad man skulle göra och inte från den första resan. Så den resan var hur bra som helst, så jag längtar som bara den till Hurghada nu på måndag !

Ni kommer få en grym resa (om ni inte redan åkt)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8