Jag har varit i Egypten två gånger nu de senaste åren, åker dit för andra gången i år nu på måndag.
Egypten är jättebra, bara man vet om vad man ska göra och inte göra.
Det du inte ska göra är att dricka deras vatten/is, samt mat som ser olagad ut, använd handsprit direkt efter du tagit i pengar och innan du äter och så vidare. Jag hade med mig en liten miniflaska med handsprit vart jag än gick, det blir som en vana.
Lär dig att säga nej till de "jobbiga egyptierna" som vill sälja, undvik ögonkontakt och visa dig vara ointresserad. Makadi bay är ju ett finare, lugnare område, så ni har nog bokat på rätt ställe!
Egypten är toppen, har aldrig varit i närheten av sjuk

Första gången jag var i Egypten hamnade vi på ett kasst ställe (vi tog ospec.), vi fick sol och bad samt brännan, men annars var det inte en toppenresa med ett 1-2 stjärnigt litet hotell i Sharm el sheikh 2 km från stranden, långt ifrån centrum och kass restaurang. MEN vi gav det en till chans och valde en spec. resa. Det ett STORT hotell med fantastisk strand, mycket mer möjligheter, folk, mindre jobbiga egyptier. Då hade vi även lärt oss lite vad man skulle göra och inte från den första resan. Så den resan var hur bra som helst, så jag längtar som bara den till Hurghada nu på måndag

!
Ni kommer få en grym resa (om ni inte redan åkt)