ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-07, 18:18

jojojo

Medlem
jojojo är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard marsa
Ja, Marsa är bättre snorkling än de andra. Men hur var det med vinden?
Det blåser rakt in mot kusten vilket gör att man stänger av simmningen, ibland fem,sex av de sju dagar man vanligen är där och då är det hela ganska meningslöst.
Ödets ironi gjorde att jag därför åkte till Sharm istället. Eftersom vinden inte ligger på där. Men man stängde av all simning ändå! P gr av hajar som tyckte om turister.
Nu åker jag till Grekland och dyker och då händer väll något dåligt igen...
Men hur var det för dig som varit i Marsa. Vind, avstängning??
För dit vill jag gärna tillbaka. Har t o m skaffat tabletter för magsjukan så inte den skall stoppa mig.
Svara med citat

Gammal 2011-09-08, 18:43

Bjäre

Medlem
Bjäre är inte uppkopplad
Bjäres avatar

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Smile vinden
vi har varit i Marsa Alam 2ggr och snorklat samtliga dgr. Ngn dag fick vi dock hålla oss innanför revet. Visst blåser det en del men vi har hittils aldrig haft röd flagg. Den "lilla" vinden uppväger den fantastiska snorklingen.
Svara med citat

Gammal 2011-09-08, 19:40

jojojo

Medlem
jojojo är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Smile Marsa
Citat:
Ursprungligen postat av Bjäre Visa inlägg

vi har varit i Marsa Alam 2ggr och snorklat samtliga dgr. Ngn dag fick vi dock hålla oss innanför revet. Visst blåser det en del men vi har hittils aldrig haft röd flagg. Den "lilla" vinden uppväger den fantastiska snorklingen.
Bra för er!
Vinden gör inte mig nått, det är röda flaggor som gör att jag drar mig för Marsa. När var ni där? Det måste vara vissa tider med mindre vind, som man kan chansa på.
Jag längtar redan. Tills dess får jag nöja mig med Medelhavet och för den delen västkusten - Sverige också. Härligt det med.
Svara med citat

Gammal 2011-09-09, 18:36

Bjäre

Medlem
Bjäre är inte uppkopplad
Bjäres avatar

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Standard
mars/april har varit tiden då vi varit i Marsa Alam - nästa vår är redan prel bokad

o glöm inte - med ett leende kommer man väldigt långt - vare sig mottagaren är taxichaffis (vilket land det än månde vara) eller ngn annan - tänk på Gullan Bornemark "munnen den ska skratta o va glad". en taxi resa görs upp före insteg i bilen, pruta med ett leende, så får man mycket tillbaka. Vi fick en privatchaffis som körde oss runt i Hurghada en hel kväll samtidigt som han berättade sin livs historia, detta för en skamligt låg peng (det blev en hel del "tippande" när vi klev ur bilen)

Go tur!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8