Du bör känna till att detta hotell är ett typiskt tyskhotell, var där för 2 år sedan och 80% av alla gäster var tyskar med allt vad det innebär..
Var beredd på att dina ungar blir bortkörda av någon fet tysk om de sitter för länge utan att dricka något eller med tomt glas i poolbaren och upptar platsen som tysken tycker sig ha rätt till.
Själv så har de givetvis rätt att sitta där så länge de har lust, de behöver ju inte dricka själva då de har sin cigarett som de behöver röka i lugn och ro utan att svenska barn kommer och stör dem på deras semester..
Min 5 åring råkade ut för detta när jag vände ryggen till och lekte med 7 åringen några meter bakom i poolen, då jag blev skogstokig på tysken så backade han och muttrade att det var dålig stil av mig... Smockan hängde i luften mer än en gång vid denna poolbar så lämna inte barnen där själva om inte någon vuxen är precis brevid.
En annan sak som är vanligt förekommande vid detta hotell är tyskarnas reserverande av solstolar på stranden (och vid poolen) redan tidigt på morgonen, det står skyltat överallt att detta inte är tillåtet men förbudet efterlevs inte av personalen på hotellet och därmed så är det fritt fram för tyskarna.
Jag lyckades hitta en ledig solstol vid lunchtid och la mig där, kl 15 kommer det en tysk som börjar gorma åt mig att jag tagit hans solstol när han "bara var uppe och åt" Jag förklarade lika förbannat åt honom att jag legat där i TRE timmar och att det inte låg någon handduk när jag kom dit vid 12 tiden. Han krävde att få solstolen varvid jag sa åt honom att enda sättet han får den är om han TAR den ifrån mig... Han var han inte beredd på att någon svensk avvikte från den vanliga konflikträdda steriotypen och insåg att jag inte tänkte lämna stolen till honom så då gick han faktiskt därifrån hotande att han skulle säga till personalen, gör det sa jag bara till honom. Ingen kom dit och även om de gjort det, vad skulle de beskyllt mig för?
Efter denna händelse så växte faktiskt hornen fram ur mig

Jag tog en tidigt morgonpromenad och plockade bort 5-10 handdukar som låg och reserverade solstolarna närmast restaurangen, det var med stor glädje som jag vet att tyskarna fick betala 20 dollar var för borttappade handdukar
Så om du åker till detta hotell, var beredd att skydda dina barn och att du som svensk inte skall tro att Gunter inte har rätt att gå före dig i kön till pizzerian/baren eller liknande, han är ju hungrig och törstig och har all rätt i världen att gå före dig...