ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-27, 19:20

Jennyzy

Nykomling
Jennyzy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Cool Någon i Kairo i höst?
Hej!
Jag ska åka till Kairo för att plugga arabiska runt den 10/9 och kommer stanna där ända till den 23/12. De första 3-6 dagarna kommer jag att bo på hotell och bara koppla av och gå runt på marknader. Det kommer säkert att bli super kul, men om det är någon som ska dit eller redan är där så skulle det vara ännu roligare att ha en kompis =)

Är det nåt så är det bara att skriva =)

Hälsningar Jenny
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 00:51

kkhb

Nykomling
kkhb är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Hej, hur går det i Kairo? Jag ska dit och plugga arabiska i oktober, tänkte bara höra vilken skola du läser på och om du trivs?
Ta hand om dig/kristin
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 16:58

Jennyzy

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av kkhb Visa inlägg

Hej, hur går det i Kairo? Jag ska dit och plugga arabiska i oktober, tänkte bara höra vilken skola du läser på och om du trivs?
Ta hand om dig/kristin
Hej hej!
Det är helt underbart här! Visst är det otroligt mycket folk och bilar överallt, men jag älskar detta ställe redan efter 2 dagar.
Jag börjar nästa vecka på ILI (International Language Institute).
Och du?
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 21:36

kkhb

Nykomling
kkhb är inte uppkopplad

Standard
Jag ska läsa där också Hur bor du? Jag har börjat bli lite nervös men det ska bli så spännande. Hur kommer det sig att du valde arabiska och Kairo?
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 17:12

Jennyzy

Nykomling

Standard
Vad roligt! Just nu bor jag med en kompis i zamalek. Det är en stor och fin lägenhet, men jag måste hitta nå annat snart för det finns inget rum till mig här. Hur ska du bo? Hur gammal är du?
Jag har en massa arabiska vänner så jag lärde mig en del arabiska genom dom. Jag älskar deras musik, kultur mm och så klart så älskar själva språket!
Du då?
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 17:56

kkhb

Nykomling
kkhb är inte uppkopplad

Standard
Jag har ansökt om delad lägenhet men det skulle ta en stund att ordna så jag får se hur det blir. Jag är 23, och du? Jag har också ett stort intresse för den arabiska kulturen och islam, sen så jobbade jag nästan 2 år i El Gouna vilket gjorde att jag ännu mer ville lära mig språket Hur många veckor stannar du? Har du varit i Kairo mycket innan?
Svara med citat

Gammal 2010-09-15, 00:03

Jennyzy

Nykomling

Standard
Hej igen!
Imorgon flyttar jag till skolans boende som ligger ca 10 min taxi från själva skolan. Jag kommer att stanna till den 23 December.
Jag har aldrig varit i Egypten tidigare, endast Jordanien.
Vilket datum kommer du hit då?
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 22:14

kkhb

Nykomling
kkhb är inte uppkopplad

Standard
Hej, hur är det att bo där? Vet du något hotell som ligger i närheten av skolan som är relativt ok? Jag kommer 13e eller 15e oktober och börjar den 17e. Är språket svårt eller känns det ok att lära sig?
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 23:05

Jennyzy

Nykomling

Standard
Hej!
Jag har bott med en kompis i Zamalek och det har varit bra. Något hotell har jag inte bott på och vet inte så mycket om dom, men skolan har bra information om det så det är bara att fråga dom. Annars så flyttar jag till skolans recidense imorgon och det är ett jätte bra ställe 10 min, bil, från skolan.
Om det är svårt språk... tror det beror mycket på hur mycket vilja man har att lära sig. Skulle du läsa ECA, MSA eller båda?
Det är ett väldigt utvecklat språk och mycket gramatik, men som sagt, vill man så är det super intressant =)
Jag har i och för sig bara gått två dagar än, men jag älskar det =)

//Jenny
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 23:06

Jennyzy

Nykomling

Standard
Hur länge stannar du för att plugga förresten?
Svara med citat

Gammal 2010-09-19, 01:00

kkhb

Nykomling
kkhb är inte uppkopplad

Standard
Jag stannar till februari,det ska bli jätte intressant med språket, svårt dock. Hur gammal är du? Hur många elever läser du med och var är de andra ifrån? Vad är hyran på skolans boende? Massa frågor
Svara med citat

Gammal 2010-09-19, 16:45

Jennyzy

Nykomling

Standard
Vad roligt Det är lugnt, fråga på =D
Jag är 22 år och det är människor från hela världen i skolan. I min klass är vi ca 13 och dom är från Holland, Tyskland, England, USA, Japan och Sverige.
Jag flyttar till skolans studentboende idag och fick reda på att jag ska betala runt 5000 varje månad! Dom sa att jag kommer att få tillbaka pengar(deposit), men jag fatta inte riktigt. Ska be en vän här om hjälp.
Annars finns det så att man hyra rum billigt hos någon. Men brukar ligga runt 2000 tror jag. Många tar extra för el, vatten mm.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8