ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-27, 09:40

max_60

Nykomling
max_60 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Thumbs up Hurghada (Elysees & Arabella) via Apollo
Vi (8 pers) bokade vår all inclusive-resa via Apollo. Vi skulle bo i 4 rum på Hotel Elysees i Hurghada. När vi kom fram till hotellet så blev vi skickade till restaurangen eftersom våra rum inte var tillgängliga.

Efter lång väntan, så fick vi veta att vi (alla 8) skulle köras till ett nytt hotell för övernattning pga en gäst inte var utcheckad pga flygförsening.. Vi tror dock att de hade överbokat. Det nya hotellet Safir, låg ca 10 minuters taxifärd längre bort. Kruxet var att vi skulle få gå tillbaka till Elysees för mat & dryck. Efter ny lång väntan/incheckning hos Safir så krävde de oss helt plötsligt på pengar. De ville inte att vi skulle kontakta Apollo, men det gjorde vi i alla fall.

Hotellpersonelen blev mycket irriterade på oss. Stort TACK till reseledaren Isabelle som fixade in oss på ett helt nytt hotell: Arabella . Vår semestervecka blev mycket bra! Arabella har stort utbud på mat och upplevelser. Trevlig atmosfär! Vi bokade en heldags utflykt via Blue Seas, kaptenen och besättningen på Fathia gjorde allt för att vi skulle trivas. Vi snorklade och fiskade upp vår lunch ur havet
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 10:39

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Det slutade väl för er som tur var. Man har ju ändå hört en del riktiga rövarhistorier om Egypten. När jag och mitt dåvarande sällskap var i Karnak och strosade runt där fritt, efter att guiden släppt oss så kom det genast en 3-4 egyptier som med alla medel tillgängliga försökte lura av oss våra pengar.

En av dem visade oss en sten som man skulle klappa på och sedan pussas vid för att få ett långt och lyckligt liv tillsammans. Inte nog med att han krävde 20 egyptiska pund för att ha gjort igenting så blev han även väldigt arg när vi ropade på turistpolisen, som visade sig vara nästa skojare på platsen. Han ville ha betalt för att sjasa bort den första idioten. Då vände vi på klacken och gick.

Om man bortser ifrån att vissa av egyptierna är förbaskat näriga och gärna försöker lura av dig både skjorta, byxor och förstånd så är Egypten ett ganske trevligt land med mycket roligt att utforska och göra. Vi var också på snorklingstur, något jag definitivt inte ångrar då jag fick se ett av de bästa snorklingsvatten jag någonsin sett.

Maten var också den väldigt god, vi provade allt möjligt när vi var där och blev sällan eller aldrig besvikna. Det enda jag kunde ha rimliga invändningar mot var deras öl. Egyptierna må ha varit de som uppfann ölen men århundraden av islam och alkoholförbud med det har inte direkt gjort underverk för deras ölbryggarkonst.
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 10:39

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 1

Skicka ett meddelande via MSN till connye
Standard
kul, alltid trevligt när reseledare går det lilla extra steget för att hjälpa till.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8