ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-18, 09:02

Gäst00001

Standard hotell i sharm el sheik
Ska åka till sharm el sheik i början på nästa år.
Vilket hotell kan ni rekommendera?? har 2 barn (1+5år). Vill ha ett riktigt fint hotell med aktiviteter för barnen. Ngn som har bott på Park Inn, om vattenparken e ngt att ha??
Skulle även finnas ett vattenland i naamabay.
Svara med citat

Gammal 2010-07-19, 09:32

Pelleman

Standard
Vi bodde på Royal Grand Sharm i våras och det var riktigt bra. Betydligt bättre än något annat hotell jag bott på tidigare i Egypten. Det är första gången jag har varit med om att folk inte blir magsjuka i parti och minut vilket annars är standard där nere. Barn har ju dessutom en förmåga att stoppa allt möjligt i munnen och då kommer magsjukan som ett brev på posten. Min svägerska hade med sina barn på 0,5 + 2 år och till min stora förvåning blev de inte sjuka. Man märkte också att hotellet hårdsatsade på hygien och man t.o.m. moppade korridorerna med desinficeringsmedel. Har varit ett antal ggr i Hurghada tidigare och där är det ju inte ovanligt att halva hotellet ligger utslaget på klinkergolvet i badrummet.

Nu kanske det låter som rena skräckscenariot men det är det inte. Egypten är bra men man skall ha klart för sig att det inte är som att åka till Kanarieöarna eller Grekland.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8