ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-03, 23:18

midnattsolen

Nykomling
midnattsolen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Hilton Hurgahda Resort
Hejsan!

Jag och min sambo ska resa med våra tre barn till Egypten och Hilton Hurghada resort i augusti. Vi ska bo i lägenhetsdelen och undrar nu om någon här har erfarenhet av detta hotell?

Jag behöver hjälp/tips vart man kan köpa livsmedel (bröd, grönsaker etc) då det blir att vi kommer fixa frukost och ev lunch/middag i vår lägenhet.

Finns det några bra matbutiker i närheten eller måste man åka? Vilket är bäst då buss eller taxi?

Bra restauranger i närheten?

Hjärtligt tacksam för svar!!

Antingen här eller till min mail.

Vänliga hälsningar Anna
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 11:59

Travelfreak

Globetrotter
Travelfreak är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via Yahoo till Travelfreak
Thumbs up god restaurang i sakalla
en jattegod restraurang som jag tar mina gaster till heter sphinx restaurang. den ligger precis 20 meter bakom mc donalds pa hogra sidan.

agare heter Mike han har bott i belgien och holland i 25 ar och kan gora all slags mat.

de har bra service samt att maten ar kanon bra. alla blir jattenojda.

de har grillspett med lammkott for 35 egp, god sallad mde kebabkott 10 egp. man far alltid 6 st extra goda saser tilll helt utan avgift.

goda biffstekar for 47 egp.

olen kostar bara 8 egp dar.

manga reseledare ater dar eftersom de har god mat och bra priser.

]Hejsan!

Jag och min sambo ska resa med våra tre barn till Egypten och Hilton Hurghada resort i augusti. Vi ska bo i lägenhetsdelen och undrar nu om någon här har erfarenhet av detta hotell?

Jag behöver hjälp/tips vart man kan köpa livsmedel (bröd, grönsaker etc) då det blir att vi kommer fixa frukost och ev lunch/middag i vår lägenhet.

Finns det några bra matbutiker i närheten eller måste man åka? Vilket är bäst då buss eller taxi?

Bra restauranger i närheten?

Hjärtligt tacksam för svar!!

Antingen här eller till min mail.

Vänliga hälsningar Anna[/quote]

Gammal 2010-07-27, 15:43

lillan-64

Medlem
lillan-64 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Kan inte annat än att hålla med, restaurang Sphinx har underbar god mat till bra priser. Om det är som när jag var där för 2 år sedan började kön tidigt för ett bord så var ute i god tid. :-)
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 15:57

Travelfreak

Globetrotter
Travelfreak är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via Yahoo till Travelfreak
Thumbs up ej lillian jo det ar lika populart fortfarande
Citat:
Ursprungligen postat av lillan-64 Visa inlägg

Kan inte annat än att hålla med, restaurang Sphinx har underbar god mat till bra priser. Om det är som när jag var där för 2 år sedan började kön tidigt för ett bord så var ute i god tid. :-)
maten ar valdigt god! bra service, man kan garanterat ej bli besviken,
du kan aven bestalla nagot sant de ej har i menyn.

det gjorde mina gaster igar , lilla pojken ville ha makaroner med rakor , sa fick han det oxo.

Gammal 2010-07-31, 22:32

midnattsolen

Nykomling
midnattsolen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard
Tack för det svaret. Funderar dock lite mer på just matbutiker för att kunna handla frukost etc. Metro som ska finnas hur ligger det i förhållande till vårt hotell? Vill hellst kunna handla mat utan att behöva åka taxi allt för långt.

Tacksam för svar.

/Anna
Svara med citat

Gammal 2011-07-30, 00:12

Gäst

Standard Hilton
Ja det finns massor av matbutiker...Handla gärna av mannen i affären hålet i väggen Han har bra varor. Vill ni åka till Metro så ta taxi...kostar ca 20 EGP och då väntar han gärna medans ni handlar. Annars finns det matbutiker lite överallt, bröd säljer dom utanför varje hotel. Vi åker oxå nu i Augusti för 11 gången,,,,
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8