ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-30, 02:32

thomasandersson

Nykomling
thomasandersson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard El Hadaba eller Naama Bay?
Hej allihopa!

Jag har letat i forumet men inte hittat något bra/aktuellt svar, så jag frågar igen!

Jag och min flickvän ska åka till Egypten, men funderar fortfarande över två hotell: Hilton Waterfalls i El Hadaba, och Hilton Sharm Dreams Resort i Naama Bay. Någon som har några bra tips?

Finns det annars några bra förbindelser mellan El Hadaba och Naama Bay, hur ofta/hur sent går bussarna t.ex? Kan man enkelt få tag i taxi om kvällarna?

Tacksam för svar!

Thomas & Natalie
Svara med citat

Gammal 2010-07-03, 15:52

helmer

Medlem
helmer är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Thumbs up
Hej!
När det gäller taxi eller taxibuss(när man åker många) så finns det hur många som helst att tillgå. Det stannar taxibilar hela tiden. Taxi är också väldigt billigt jag tror ni betalar runt 20-25 egp.pund mellan El Hadaba och Naama bay och det gäller naturligtvis att pruta. Har inte bott på Hilton Waterfalls men jag tror inte man blir missbelåten vad man än väljer. Vårat sällskap har bott 2 gånger på Hilton Sharm dreams Villas som är systerhotell m. resorten. Det har varit toppenbra och väldigt bra service. Vi passerade och intog frukost varje dag på Hilton dreams resort så deras frukost kan jag varmt rekommendera. Sen är ju frågan var ni väljer att bo. Vid El Hadaba finns det väldigt fina snorklingsmöjligheter men få sandstränder men ett fint centrum medans Naama bay har mer puls m. ortroligt många bra restauranger. Ett plus f. Naama bay är att det finns en lång fin sandstrand där de 3 Hiltonhotellen har den finaste biten av stranden. Fördel El Hadaba är att ni har närma till gamla Sharm med Old Market där man handla bra mycket billigare!
Allting beror givitvis vad ni vill göra ang. valet mellan orterna. Vad ni än väljer så blir ni inte besviken m. ett Hiltonhotell. Fråga på bara om ni undrar något mera!!

Bejas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8