|
Är det fler än jag som inte tål tyskarna???
|

2010-03-18, 13:17
|
|
|
Är det fler än jag som inte tål tyskarna???
Jag har just kommit hem från Hurghada där vi bodde på Arabia Azur Resort. Jag visste innan att det är ett tyskdominerat hotell och jag trodde mig veta rätt bra "hur de är". Vad som förvånade mig och gjorde mig oerhört besviken på dessa människor är hur de knuffas och trängs som om det vore det självklaraste i världen att en tysk går alltid före i framför allt buffén. Det var allt från ädre damer till yngre förmågor som gick på som ångvältar. Till och med mina barn blev undanträngda då de stod i glasskön av ett gäng tyska herrar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEM??? Har de förlorat all självaktning efter alla krigsnederlag?? Är det bara jag som upplever dessa landsmän så här??
|
|
|

2010-03-18, 13:57
|
Reg.datum: okt 2009
Rykte: 0
|
Är du Tysk? efter som du kallar dom för landsmän!
|

2010-03-18, 14:05
|
|
|
Ojdå
det såg jag inte, blev visst lite fel. Är knappast tysk eller vad tror du???
|
|
|

2010-03-18, 14:33
|
|
|
Usch ja.
Kan inte annat än hålla med. Har jobbat på en turistort, och började med tiden AVSKY dessa tyskar! Framför allt de äldre. Det jag störde mig mest på var att de bara ANTOG att ALLA talar tyska! Jag tycker att tyska är det fulaste språket som finns, vägrar att ens säga Hej på tyska. Jag begriper inte hur man kan åka utomlands, utan att kunna ett ord engelska, och bli stött när reseledaren, bartendern etc, inte förstår tyska. Blä.
|
|
|

2010-03-18, 14:38
|
|
Nej jag gissar på att du är svensk! att råka ut för buffliga tyskar på sin semester hör till vanligheten vad jag har hört, inget nytt fenomen!
|

2010-03-18, 14:50
|
|
|
???
Brynolf, det här handlar inte om det är ett nytt fenomen eller inte, inte heller om det hör till vanligheterna eller inte.
|
|
|

2010-03-18, 15:59
|
|
Vad tycker tyskarna om att stöta på dig utomlands då? kanske samma sak som du tycker om dom! personligen tycker jag att tyskarna är ett ett trevligt folk med god humor, och har haft ett bra ledarskap genom historien som har gjort dom till ett herrefolk, ett föredömme för mänskligheten helt enkelt.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-03-18 klockan 16:02.
|
|
|

2010-03-18, 16:06
|
|
|
Tyskland och dess folk är mycket trevliga och gästvänliga när man är i deras land, däremot är tyskar som åker till andra länder för semester rena pinan, leker stört, bäst och vackrast.
|
|
|

2010-03-18, 21:42
|
|
|
Föredöme??
Brynolf, Brynolf...
Tyskarna kan väl knappast tycka samma sak som jag när de träffar mig eftersom jag inte beter mig som buffel som trängs och knuffas, det trodde jag nästa att du skulle kunna räkna ut själv. Men inget är starkare än dess svagaste länk och vi svenkar har ju dig så.....vi kanske inte är bättre än tyskarna ändå
|
|
|

2010-03-18, 21:48
|
|
Usch vilken märklig och omogen människa! inte konstigt att tyskarna bråkar med dig.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-03-18 klockan 22:01.
|
|
|

2010-03-19, 09:21
|
Reg.datum: okt 2008
Rykte: 4
|
Har aldrig upplevt att tyskarna är såna, varken under tiden jag jobbade i Turkiet eller när jag har bott på Grand Hotel som till ca 90% bestått av Tyska gäster när jag varit där.
Däremot har jag upplevt det du skriver och värre med ryssarna. Googlar alltid på nya hotell för att kolla så att det inte är ryskdominerat, för det klarar jag verkligen inte av  Tyskarna tycker jag däremot inte är värre än svenskar.
|
|
|

2010-03-19, 09:30
|
|
|
Bråkar???
Brynolf!
Återigen har du missuppfattat vad denna tråd handlar om. Tyskarna har inte bråkat med mig, de tycks inte se andra människor överhuvudtaget. De skulle säkerligen inte ens märka om de trampade på en människa som ligger ner. Du borde kanske ta semester från denna site ett tag och resa lite då jag är helt övertygad om att du är utbränd, annars skulle du inte skriva så ofokuserat.
Ps. Åk gärna till dina vänner i Tyskland!!!
|
|
|

2010-03-19, 11:26
|
|
Nu tycker jag att du ska be mig om ursäkt för ditt uppträdande ! kalla mig för utbränd! det var det värsta jag har hört sen morsan fastnade med pattera i mangeln USCH vilket påhopp.
|

2010-03-19, 12:00
|
|
|
Tycker nog att man helt enkelt måste acceptera att människor är som de är, annars gör man sin semester bara till ett enda stort irritationsmoment. Har träffat på både "bra" och "dåliga" resenärer ifrån olika länder. Vi svenskar är inte alltid så trevliga alla gånger vi heller, tränga sig före i köer t.ex är väl inget okänt fenomen vare sig man är hemma eller utomlands, eller...?
/Millie
|
|
|

2010-03-19, 21:14
|
|
|
Herre..eller dumskalle
Kan väl personligen tycka att uttryck som herrefolk och föredöme när det gäller tyskar ger en känsla till andra världskriget och allt vad som hände kring den tiden.
När man dessutom pratar om gott ledarskap känns det som att man negligerar alla som dött under denna perioden.
Vi pratar om miljoner människor. Judar, engelsmän, fransmän, polacker, tyskar, ryssar, danskar, finnar, norrmän, svenskar och en massa till nationaliteter. Men vem är jag att vara domare.
Förmodligen kommer jag att kallas elak, omogen eller något annat.......
I övrigt håller jag med att man inte skall dömma ett helt lands medborgare trots att jag rest en hel del och kanske personligen "kluddat" ihop mina egna intryck angående tyskar, ryssar engelsmän och andra nationaliteter...... Vissa skikiga, andra trängs, vissa super osv.
MEN
Om man kallar tyskar för herrefolk och har haft ett bra ledarskap genom historien anser jag att individen i frågan inte riktigt är med på banan eller som man säger i norrland. "hela uppfarten är inte skottad" eller "bommarna är nedfällda, signalera lyser men tåget kommer inte"...eller.. personligen tycker jag synd om vissa medmänniskor...
Vänligen..
P
|
|
|

2010-03-19, 21:22
|
|
|
Weee
Brynolf!
Kommentar?