|
|

2010-03-11, 15:00
|
Reg.datum: okt 2009
Rykte: 0
|
lägenhet
hejsan!
Jag var nere till egypten i februari..SÅ skönt!!  vi hade verkligen tur med vädret och allt..! (ville bara skriva det)
Men nu är det så, att jag träffade en helt underbar person där nere, vi pratar varje dag antingen på msn, i telefonen eller över sms. och nu är det så att jag har planer på att åka ner igen i slutet av april, början av maj och vi har pratat om att vi kanske ska hyra en lägenhet istället för att jag ska bo på hotell. Vi ska skaffa oss ett papper (orfi) till att börja med, för att se om vi trivs ihop och så, för att sedan kanske ta steget längre och gifta oss på riktigt. Men nu har vi ett problem. Det finns bara ett par lägenheter på blocket som ligger i hurghada, och de säger att egyptier inte är välkommna. så är det någon som känner någon eller vet något om en lägenhet som man kan få hyra i en eller två veckor.
är jätte tacksam för svar!
kram på er
|
|
|

2010-03-12, 11:11
|
|
|
Du kan ju inte leta lgh på Blocket som ni båda skall bo i. Det är inte mga landlords som accepterar att ogifta par, o då speciellt egyptisk man - västerländsk kvinna, bor i deras lgher. Det är egentligen inte ok, o därmed svårt att hitta lgh. Hos de landlords det är ok, är det också så att priset stiger. Låt din kille fixa detta, han är ju på plats o han känner säkert ngn som känner ngn som har koll på dessa landlords i vilkas lgh man kan bo ogifta.
Låter verkligen som du inte tänkt igenom detta än. Är själv gift med en egyptier, men detta är ju rätt mkt "vind för våg". Det är inte bara till att åka ner, o inte bara till att fixa ett urfi-papper (som även går under namnet fuck-papers eftersom det är så de används). Urfi-pappret har mist sin betydelse, samt att det även är så att polis är medveten om detta.
|
|
|

2010-03-12, 13:02
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jumbii
hejsan!
Jag var nere till egypten i februari..SÅ skönt!!  vi hade verkligen tur med vädret och allt..! (ville bara skriva det)
Men nu är det så, att jag träffade en helt underbar person där nere, vi pratar varje dag antingen på msn, i telefonen eller över sms. och nu är det så att jag har planer på att åka ner igen i slutet av april, början av maj och vi har pratat om att vi kanske ska hyra en lägenhet istället för att jag ska bo på hotell. Vi ska skaffa oss ett papper (orfi) till att börja med, för att se om vi trivs ihop och så, för att sedan kanske ta steget längre och gifta oss på riktigt. Men nu har vi ett problem. Det finns bara ett par lägenheter på blocket som ligger i hurghada, och de säger att egyptier inte är välkommna. så är det någon som känner någon eller vet något om en lägenhet som man kan få hyra i en eller två veckor.
är jätte tacksam för svar!
kram på er
|
Det var snabba bud med tanke på att du i ditt första inlägg åkte med din sambo....
Om du nu har tänkt igenom detta så låt killen fixa det.
Sedan så beror det lite på vad det är för sorts kille du har träffat och hur seriös han är. det finns många PLAYER där nere så tnk igenom det ordenligt.
Har du redan bokat resan?
|
|
|

2010-03-12, 13:07
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det var snabba bud med tanke på att du i ditt första inlägg åkte med din sambo....
Om du nu har tänkt igenom detta så låt killen fixa det.
Sedan så beror det lite på vad det är för sorts kille du har träffat och hur seriös han är. det finns många PLAYER där nere så tnk igenom det ordenligt.
Har du redan bokat resan?
|
jo vi åkte dit ihop, för att försöka rädda det vi hade, men det funkade inte, det gick inte som vi önskade. utan när vi var där nere träffade jag en helt underbar person. och ja, kärlek är ju kärlek. jag vet att många säger att man ska vara försiktig för att det är många som bara är ute efter att få ha sex och för att lura av oss tjejer pengar, men samtidigt så känner jag att jag måste få försöka, om det nu är så att han bara är en player så kommer det göra ont, men det kommer göra ännu ondare om det är så att man inte har försökt.
Han har sagt att han kan kolla upp boende och så, men jag tänkte att jag kanske kan kolla lite med. det var därför jag frågade här.
nej, resan är inte bokad, tänkte ta en sista minuten ner.
|
|
|

2010-03-12, 16:20
|
|
|
Ta en restresa med del i dubbelboende ifall något går fel.
Tyvärr så måste jag säga att jag har set många som gått på den niten.
Dom vet att dom flesta kommer ner så snart som möjlig och sedan när pengarna till reser är slut så hör dom inte av sig.
Nu vet jag inte vad din kille jobbar med men för många är det en dyr kostnad att ringa och smsa till sverige?
Se om du kan få träffa hans familj och vänner.
Många är redan gifta och har familjen på andra orter.
|
|
|

2010-03-12, 17:08
|
|
Citat:
Ta en restresa med del i dubbelboende ifall något går fel.
Tyvärr så måste jag säga att jag har set många som gått på den niten.
Dom vet att dom flesta kommer ner så snart som möjlig och sedan när pengarna till reser är slut så hör dom inte av sig.
Nu vet jag inte vad din kille jobbar med men för många är det en dyr kostnad att ringa och smsa till sverige?
Se om du kan få träffa hans familj och vänner.
Många är redan gifta och har familjen på andra orter.
|
jo jag har funderat på om jag inte ska göra så.
jag har läst jätte mycket om tjejer som har blivit lurade, men också dem som har det jätte bra med sina män.
Han jobbar som souvenirsäljare av både smycken och flaskor med sand. (som han gör själv) och han både sms:ar och ringer till sverige.
jag träffade hans vänner när vi var nere sist och jag har även pratat med en tjej som ringde mig från egypten (en svensk som hade träffat honom) och hon sa att han pratar om mig hela tiden och har visat henne bilden på mig som han har i sin mobil. sen vet jag inte om han har övertalat henne till att säga så. men samtidigt hade det kanske varit lustigt.
han berättade för mig att han hade en son och att han har varit gift, men att de skiljde sig för att han inte ville längre.
|
|
|

2010-03-12, 18:56
|
|
|
Ja det är bara att önska dig lycka till.
Har själv svårt att tro på semester kärleken.
Men som sagt måga tjejer blir lurade, tänk dig för mer än en gång.
Känner några som blivet lurade, dom kommer ner andra gången och sedan så är det adjö, då har dom lömnat sia förhållande här hemme och står där på bar backe.
Hoppas det går bra för er.
|
|
|

2010-03-12, 19:43
|
|
|
Citat:
Ja det är bara att önska dig lycka till.
Har själv svårt att tro på semester kärleken.
Men som sagt måga tjejer blir lurade, tänk dig för mer än en gång.
Känner några som blivet lurade, dom kommer ner andra gången och sedan så är det adjö, då har dom lömnat sia förhållande här hemme och står där på bar backe.
Hoppas det går bra för er.
|
jag och min dåvarande sambo har gått isär, så jag har inte så mycket att förlora. känner att det är bättre att se om det är på riktigt än att inte se alls.
men jag förstår att man tvivlar, jag har alltis gjort det, men när man sitter i sittsen själv är det inte lika lätt.
|
|
|

2010-03-12, 22:08
|
|
|
Har lite svårt att en souvenirsäljare tjäna så mycket att han kan ringa och skicka sms i längden.
Tänk på att muslimer oftast får ha upp till 4 fruar.
|
|
|

2010-03-13, 12:33
|
|
Citat:
Har lite svårt att en souvenirsäljare tjäna så mycket att han kan ringa och skicka sms i längden.
Tänk på att muslimer oftast får ha upp till 4 fruar.
|
Jag har ingen aning om hur mycket han tjänar, men tydligen så går det ganska bra, eftersom han ringer och smsar mig.
Jag vet att de kan ha 4 fruar, har läst på ganska mycket och vi har pratat jätte mycket om det. Jag vet om att han har en son och har haft en fru, och jag vet också att han är utfryst ifrån sin familj eftersom han ville vällja själv.
Jag vet att det är jätte många som inte kan förstå det här med kärlek med en muslimsk man, och det gör ganska ont när man drar alla över en kant.
|
|
|

2010-03-13, 18:20
|
|
|
Citat:
Jag har ingen aning om hur mycket han tjänar, men tydligen så går det ganska bra, eftersom han ringer och smsar mig.
Jag vet att de kan ha 4 fruar, har läst på ganska mycket och vi har pratat jätte mycket om det. Jag vet om att han har en son och har haft en fru, och jag vet också att han är utfryst ifrån sin familj eftersom han ville vällja själv.
Jag vet att det är jätte många som inte kan förstå det här med kärlek med en muslimsk man, och det gör ganska ont när man drar alla över en kant.
|
Du verkar inte ha en hiss som går ända upp
|
|
|

2010-03-13, 18:22
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 6
|
Ja alla är inte players men många gör vad som helst för att få komma till Europa. Förlåt jag säger det med jag vet att affärerna i Hurghada har stora problem med att folk inte shoppar längre som förut och då mindre inkomster... Kanske han får pengar av en annan tjej?
En sak som är viktigt för att veta om det är en player eller inte är om du får träffa hans familj. Risken är att han är gift och har sin fru och barn i sin hemstad och då säger att han är utfryst.
|
|

2010-03-14, 10:31
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Me
Ja alla är inte players men många gör vad som helst för att få komma till Europa. Förlåt jag säger det med jag vet att affärerna i Hurghada har stora problem med att folk inte shoppar längre som förut och då mindre inkomster... Kanske han får pengar av en annan tjej?
En sak som är viktigt för att veta om det är en player eller inte är om du får träffa hans familj. Risken är att han är gift och har sin fru och barn i sin hemstad och då säger att han är utfryst.
|
Jag förstår varför du säger, så.. för många vill komma till Europa. Det är inget man kan blunda för, för jag vet att det är så.
Jag kan faktiskt inte göra så mycket mer än att lita på vad han och hans kompisar säger just nu. För jag är "upp över öronen förälskad"
Jag vet att det finns en risk till att det inte kommer hålla, eller ja.. att han bara kommer leka runt, men samtidigt så finns det en chans att han inte gör det.
Jag ska få träffa hans familj när jag åker ner nästa gång, det har vi redan sagt.
|
|
|

2010-03-15, 15:11
|
|
|
Citat:
Jag förstår varför du säger, så.. för många vill komma till Europa. Det är inget man kan blunda för, för jag vet att det är så.
Jag kan faktiskt inte göra så mycket mer än att lita på vad han och hans kompisar säger just nu. För jag är "upp över öronen förälskad"
Jag vet att det finns en risk till att det inte kommer hålla, eller ja.. att han bara kommer leka runt, men samtidigt så finns det en chans att han inte gör det.
Jag ska få träffa hans familj när jag åker ner nästa gång, det har vi redan sagt.
|
Kan du förklara för mig vad det är som gör att man blir "upp över öronen förälskad" på en vecka?
Förstår inte vad dom killarna gör med er tjejer och hur dom lyckas hjärntvätta er så.
|
|
|

2010-03-15, 16:34
|
|
Citat:
Kan du förklara för mig vad det är som gör att man blir "upp över öronen förälskad" på en vecka?
Förstår inte vad dom killarna gör med er tjejer och hur dom lyckas hjärntvätta er så.
|
Har du aldrig träffat någon som du dras till med en gång? blir sådär blixtkär i med en gång? Om inte, så går det inte att förklara...
kärlek vid första ögonkastet. det hade inte spelat någon roll om jag hade mött honom här i sverige, det hade varit samma sak...
|
|
|

2010-03-15, 21:11
|
|
|
Tycker mest att dom som jag set varit jäkligt smöriga och slemiga mot tjejerna.
|
|
|

2010-03-15, 22:05
|
|
Citat:
Tycker mest att dom som jag set varit jäkligt smöriga och slemiga mot tjejerna.
|
vissa är det, absolut, det säger jag inget annat om..men man kan inte dra alla över en kant
|
|
|

2010-03-16, 00:12
|
|
|
Men att falla för att dom säger att man är snygg och deras livskärlek, Hmmm... det ska mer till för att det ska hålla.
Man kanske skulle gå en raggningskurs.
Nu är jag inte tjej så jag vet inte exakt vad dom säger för att dom ska falla som käglor men det kanske någon tjej här kan berätta.
Men man har set en del och jag hade aldrig fallit för det om det hade varit en tjej som gjort så mot mig, klart att man hade blivet smikrad men man har väl lite förstånd????
|
|
|

2010-03-16, 00:25
|
|
Citat:
Men att falla för att dom säger att man är snygg och deras livskärlek, Hmmm... det ska mer till för att det ska hålla.
Man kanske skulle gå en raggningskurs.
Nu är jag inte tjej så jag vet inte exakt vad dom säger för att dom ska falla som käglor men det kanske någon tjej här kan berätta.
Men man har set en del och jag hade aldrig fallit för det om det hade varit en tjej som gjort så mot mig, klart att man hade blivet smikrad men man har väl lite förstånd????
|
jag kan ju säga att denna killen, har inte sagt något för att charma mig, han har inte gjort något för att charma mig..han bara var där...
|
|
|

2010-03-16, 11:54
|
|
|
Det här ska bli spännande att läsa om hur det kommer att gå. Kanske du kan uppdatera oss under tiden när du är där i Egypten? Det vore kul.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|