ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-16, 17:13

Gäst

Standard
ingen annan tjej som blivit ihopp med någon där nere som kan säga hur dom är?
Ser fram emot din historia och hoppas det går bra för dig.
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 21:52

Gäst

Standard
Jag träffade en egyptier i Hurghada för några år sen. Jag blev inte förälskad med en gång, jag är lite äldre och har varit med om en del så jag trodde naturligtvis bara att jag var en i mängden när jag märkte att han verkade förtjust i mig. Men när jag åkte hem och han ändå höll kontakt med mig via sms och mail i över ett år, tills jag åkte ner igen, då tyckte jag nog att det verkade "äkta".
Har varit där nere 4 ggr och känner verkligen starkt för honom.
Han har sagt att han vill gifta sig med mig men jag har dragit ut på det, för nåt sånt gör jag inte om jag inte är 100% på att det är rätt.
Men nu har jag blivit mer tveksam. Han har skrivit att han vill ha familj och fru och att han börjar bli så pass gammal att han "måste" gifta sig. Jag tolkar det som att det spelar mindre roll vem han gifter sig med, bara han gifter sig.
Och vad vet jag, han kanske håller flera förhållanden "igång" samtidigt med olika utländska tjejer...
Ska snart åka ner och hälsa på igen, men jag behöver mycket mer kött på benen för att ta ett så stort steg som att gifta mig.
Det gäller nog att verkligen tänka förnuftigt och inte vara så naiv även om det är underbart att känna kärlek!
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 22:45

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag träffade en egyptier i Hurghada för några år sen. Jag blev inte förälskad med en gång, jag är lite äldre och har varit med om en del så jag trodde naturligtvis bara att jag var en i mängden när jag märkte att han verkade förtjust i mig. Men när jag åkte hem och han ändå höll kontakt med mig via sms och mail i över ett år, tills jag åkte ner igen, då tyckte jag nog att det verkade "äkta".
Har varit där nere 4 ggr och känner verkligen starkt för honom.
Han har sagt att han vill gifta sig med mig men jag har dragit ut på det, för nåt sånt gör jag inte om jag inte är 100% på att det är rätt.
Men nu har jag blivit mer tveksam. Han har skrivit att han vill ha familj och fru och att han börjar bli så pass gammal att han "måste" gifta sig. Jag tolkar det som att det spelar mindre roll vem han gifter sig med, bara han gifter sig.
Och vad vet jag, han kanske håller flera förhållanden "igång" samtidigt med olika utländska tjejer...
Ska snart åka ner och hälsa på igen, men jag behöver mycket mer kött på benen för att ta ett så stort steg som att gifta mig.
Det gäller nog att verkligen tänka förnuftigt och inte vara så naiv även om det är underbart att känna kärlek!
Högaktar dig, du verkar vara jordnära och inte lika idiotisk som jombii, hon verkar vara en desparat tjej som nog inte kan få något hemma.
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 00:15

jumbii

Medlem
jumbii är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:

Högaktar dig, du verkar vara jordnära och inte lika idiotisk som jombii, hon verkar vara en desparat tjej som nog inte kan få något hemma.
kan man göra annat än att skratta åt det du skriver ?
Varför skulle jag vara en idiot för att jag har fallit för en egyptier?
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 00:17

jumbii

Medlem
jumbii är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:

ingen annan tjej som blivit ihopp med någon där nere som kan säga hur dom är?
Ser fram emot din historia och hoppas det går bra för dig.
ja, kommer skriva hur det har gått sedan känner att det är lite roligt att få positiv respons, det har jag inte fått på denna sidan annars. Har mest fått att jag är en "dåre" som har fallit för en egyptier. tack så mycket.
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 11:41

Gäst

Standard
Vi är mga här på forumet som är tillsammans med egyptier, dels andra med mig som skriver under 'Gäst' samt dem som har konton. Vidare finns det trådar här som rör kärlek o relationer, o denna är inte en av dem. Svårt att tänka sig att tråden om lägenheter skall sluta i att en eller flera personer skall bli påhoppade o förlöjligade för sina val av partners, kallas dårar o förväntas skriva ner relationens utvecklingsförlopp här o samtidigt ta jäkligt mkt skit.

Ngn skrev i ett inlägg o vill få läsa mer utförligt hur "dom är". Förjävligt att söka efter uppdelning av vi o dom. De är egyptiska killar o precis som killar här hemma finns det alltid rötägg. Men som sagt, det gäller inte alla.

Till Jumbii, jag upplever att du har fått ta emot mkt skit. Tråkigt att du inte fått så mga vettiga svar, men samtidigt är det väl så att det kanske inte är här du skall lägga ut så mkt info om dig själv o din relation - det finns andra forum för det. Har valt att inte svara dig då jag tycker tråden har blivit en häxjakt o jäkligt löjlig, det finns ingen relevans här. Sen må jag dock säga att jag tycker mig uppleva dig rätt naiv. Allt jag vill säga är att fortsätt stå med båda benen på jorden o akta dig för blåögdhet. Efter det vill jag önska dig lycka till!

Vidare bör du nog fundera på om det är i denna tråd du skall fortsätta skriva eller ngn annanstans. Det finns en tråd gällande Kärlek i Egypten, samt att där även finns en del medlemmar vilka har ett konto här på sidan som du kan pm:a personligen. Utöver detta tänker jag på andra forum, bl.a. Sadiqa (• Index) för att du skall slippa förtal o andra otrevligheter men samtidigt få vara där du är, leva i nuet med kärleken samt få svar på frågor o annat du undrar över.
Svara med citat

Gammal 2010-03-19, 22:23

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jumbii Visa inlägg

ja, kommer skriva hur det har gått sedan känner att det är lite roligt att få positiv respons, det har jag inte fått på denna sidan annars. Har mest fått att jag är en "dåre" som har fallit för en egyptier. tack så mycket.
Tycker inte du är dum men ta det lungt.
ser fram emot att höra hur det går.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8