ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-12, 08:14

Mehmet

Nykomling
Mehmet är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Min resa till Hurghada.
Hej,

Vill bara berätta lite om min resa till Hurghada (4/12 - 11/12) för att ge lite tips till andra som ska dit.

Jag bodde på Triton Empire Hotell vilket var sådär men helt okej om man betalat 2200 för flyg och ospec. Det var väldigt mycket ryssar där som var lite otrevliga och förväntade sig att alla skulle förstå ryska.

Första dagarna åkte vi till ett ställe som heter Sharm El naga som jag verkligen rekomenderar, det kostade 165 EGP per person, mat inkluderat. där var korallrevet direkt vid stranden, helt fantastiskt.

Giftun Island var andra resan, helt okej snorkling, fin strand (mahmeya), enkel mat. pris 200 EGP per person. går säkert att hitta billigare.

Sedan hyrde vi en bil på Hertz för två dagar (150 dollar) och åkte iväg till Luxor, resan gick hur bra som helst, inte som andra har sagt, bara att köra. vi stannade ett par gånger på resan och alla var trevliga och hjälpsamma. Luxor var helt oslagbart! Sedan fanns det två tempel i Karnak som vi också besökte väldigt nice. Valley of the kings rekomenderas verkligen, att besöka kung tutankhamons grav och se honom var värt 100 EGP.

Jag vill varna alla för resturang Gaucho ( Argentisk steak resturang), det var det värsta jag upplevt i mitt liv, känns som det är gift i maten, dyrt som fan, dålig service.

Jag rekomenderar er att köpa era utflykter från lokala egyptiska utflyktsbyråer för Deturs resor är mer än dubbelt så dyra, helt onödigt med andra ord för dem är precis lika bra förutom att guiden pratar på engelska med arabisk brytning vilket är rätt kul att höra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-13, 18:19

feliciaA

Nykomling
feliciaA är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Hej! Vi har också bott på Triton Empire hotell. Det var rent och frächt och dessutom kunde man gå över till Triton Empire beach hotell (som har strand och några små korallrev) Det var där vi var om dagarna! Jättetrevligt!
En av kvällarna åt vi på Kanaria steak house strax intill vårt hotell, det var nog en av de bästa måltiderna på hela resan. Då åt vi vuxna av den egyptiska maten.
F
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 18:55

Mehmet

Nykomling
Mehmet är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaA Visa inlägg

Hej! Vi har också bott på Triton Empire hotell. Det var rent och frächt och dessutom kunde man gå över till Triton Empire beach hotell (som har strand och några små korallrev) Det var där vi var om dagarna! Jättetrevligt!
En av kvällarna åt vi på Kanaria steak house strax intill vårt hotell, det var nog en av de bästa måltiderna på hela resan. Då åt vi vuxna av den egyptiska maten.
F

Hej Felicia,

Det är kul att se att vi människor har olika smak, själv tyckte jag tritons egna beach var kass, och inte heller så fina korallrev. När var du där? Åkte du ut på någon resa?
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 20:32

feliciaA

Nykomling
feliciaA är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Vi var tre nätter på detta hotell och for sedan vidare till Luxor/Assuan. Det var det första av fyra olika hotell vi bodde på. I Hurghada bodde vi på detta och på Magawish som ju är i ungefär samma prisklass. Jag hade MYCKET hellre bott på Empire eller Empire beach än på Magawish ...

Vi åkte med fritidsresors sk tredagarskryssningsresa (som är en vecka lång) och dessutom var vi kvar en vecka till(på Magawish). Vi gjorde dessutom en sådan där "fakirresa" - en endagars resa till Kairo.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8