ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-09, 21:54

J_Ivarsson

Nykomling
J_Ivarsson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Hurghada här kommer jag, men packlistan..?
Nu börjar resan till Egypten, Hurghada nära sig! Jag och min flickvänn åker dit på en allinclusive i 2 veckor med planer att ta dykar cert och bara ha en underbar semester!

Men nu när man börjar fundera över packningen så märker jag att jag egentligen inte vet vad jag borde ta med mig. Visst basprylar och så är ju självklart….

Men har ni några tipps var som mer är bra att ta med och tänka på?
Vad kan man köpa i Sverige, och vad är bäst att köpa där nere?

Mvh Johannes
Svara med citat

Gammal 2009-08-10, 22:36

Gäst

Smile
Hej!

Jag och en kompis ska åka till Hurghada om 2 veckor. Några grejer som vi har tagit med på vår ''packlista'' är: Resorb-vätskeersättning, värktabletter, Dimor-diarrepiller, våtsavetter och Handsprit i massor! Det är nog det som jag kan dela med mig av.

Det är vad jag skulle kunna tipsa om.. :P

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-08-10, 22:37

J_Ivarsson

Nykomling

Standard
Tack! De lät som bra grejer!

Då lär vi ju vara där samtidigt
Svara med citat

Gammal 2009-08-11, 22:17

J_Ivarsson

Nykomling

Standard
Hur är det med solkräm? Finns det bra att köpa där nere?
Svara med citat

Gammal 2009-08-12, 11:07

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Standard
Våran solkräm som vi hade med tog slut och vi skulle köpa mer..... Fick en smärre chock när det visade sig att den var mycket dyrare där än här hemma. Speciellt då solkrämerna från de mer kända märkena typ nivea. Nu skulle vi ha faktor 50 så jag vet inte säkert om det spelade in att det var så dyrt.

Men med min erfarenhet så rek. jag att du köper hemma.
Svara med citat

Gammal 2009-08-12, 11:14

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkeltokig Visa inlägg

Våran solkräm som vi hade med tog slut och vi skulle köpa mer..... Fick en smärre chock när det visade sig att den var mycket dyrare där än här hemma. Speciellt då solkrämerna från de mer kända märkena typ nivea. Nu skulle vi ha faktor 50 så jag vet inte säkert om det spelade in att det var så dyrt.

Men med min erfarenhet så rek. jag att du köper hemma.
En sak till.... köp alcogel hemma oxå för den som finns att köpa där var ganska "kladdig" och kostade ungefär som här hemma. Vi köpte 3 st flaskor på apoteket (vi var 3 pers) och med facit i handen skulle vi haft 4 flaskor för 3 pers/2 v. Alcogelet ska du verkligen inte spara på! Smörj in händern ofta och lite till :-D! Resorb tog vi 1-2 tabletter/pers varje dag trots att vi drack MASSOR med vatten. Detta för att förebygga vätskebrist med efterföljande biverkningar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8