ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-15, 08:55

Gäst

Standard El Gouna
Hej!

Jag och min mamma åker till El gouna den 26 feb. Finns det bra utbud med restauranger och shopping där eller behöver man åka in till Hurghada på kvällarna?

Hur är vädret där nere nu? Vatten temp? Behöver man fortfarande ha långbyxor o kofta på kvällarna?

Tacksam för alla tips om El Gouna!
Svara med citat

Gammal 2009-02-15, 12:17

Gäst

Standard
Klart det finns restauranger o affärer!! Dock är det bra mkt dyrare där än inne i Hurghada.

Vädret är som så att det är varmt på dagarna då solen är uppe medan kvällarna är kyliga. Kan blåsa ganska mkt. Långbyxor o långärmat är fortfarande att rekommendera, jepp. Det är ju inte sommar precis.... :S!!!
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 15:40

Gäst

Standard
Nu blir jag lite nojjig... Är det verkligen så kallt på kvällarna så man måste ha långbyxor på sig? ... Hoppas att dagarna är tillräckligt varma då iallafall! ...
Hur är det med stränder i El gouna? Badar man i lagunerna också?
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 18:53

Gäst

Standard
Hmmmm ni åker ju under vintermånaderna så... jaaa det är kallt på kvällarna :S! Det är ju ökenklimat ju.

Har ingen större koll på stränderna men har fått för mig att man får ta bussen för att komma dit. Kan dock bero på vilket hotell man bor på. Hoppas ngn annan vet bättre!!
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 19:49

Gäst

Standard
Kjol, shorts går bra, men typ jeansjacka,kavaj,kofta på överkroppen kan vara skönt.
Så länge man går efter gatan och in och ut i butiker behövs ingen överdel, men sitter man still så får man gåshud utan. Var där feb 08.
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 21:15

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Vi åker också ner den 26 februari.
Klart varmt om dagarna. Sista dagarna så har temperaturen legat på mellan 23-26 grader på dagarna enligt de rapporter jag har fått. Efter en dag i solen så blir man lätt frusen. Så ta med en kofta. Men kvällarna är varma och sköna vid denna tiden på året. Havet är skönt att bada i.
Shoppingen är billigare i Hurghada. Sen beror ju på hur duktig du är på att pruta.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8