ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-18, 13:24

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Smile växla pengar
Ni som varit i Egypten, har ni växlat pengar här hemma eller där nere? Är det dollar som gäller där nere eller kan man växla svenska pengar?
Svara med citat

Gammal 2009-01-25, 13:13

Gäst

Standard
Jag växlade till egyptiska pund hemma innan jag åkte. På många ställen fanns priserna även i euro och amerikanska dollar. Man fick ganska stora valörer (50 egyptiska pund) när man växlade så jag växlade till mig en del en-dollarsedlar (amerikanska) att ha till dricks´. När vi köpte utflykt av resebolaget tog de bara ameriskanska dollar eller kort.
Svara med citat

Gammal 2009-01-25, 16:00

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Jag brukar aldrig ta med us dollar eller annat än Egyptiska pund. Samt visa kortet att ta ut med på automaterna där nere. Charterbolagen tar kort om man vill betala utflykterna med det.

Gammal 2009-01-26, 16:06

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Smile
Tack, då har jag lite förhandsinfo.Verkar lättast att ta med hemifrån. /Irène
Svara med citat

Gammal 2009-01-28, 19:34

Gäst

Standard Automatuttag i sharm el shejk
hejsan. har läst en massa inlägg men jag hittar inte något om hur det ser ut med automatuttagen där nere.var i hurghada förra året men där kunde jag ta ut pengar på hotellet men nu har jag ospec boende så undrar om någon kan svara på min fråga. tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2009-01-28, 19:38

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Standard
Det finns massor med uttags automater runt om i Hurghada, speciellt i Sekalla. Du har inga problem att hitta något ställe att ta ut på.

Gammal 2009-01-28, 20:10

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Me Visa inlägg

Det finns massor med uttags automater runt om i Hurghada, speciellt i Sekalla. Du har inga problem att hitta något ställe att ta ut på.

ja det fanns i hurghada men menar du att det också finns i sharm el sheik, eller du menade om hurghada. var inne på ditt forum såg att du verkar vara rätt person att fråga om egypten.jag undrar om du har någon lista på aktiviteter som jag verkligen inte ska missa nu när jag är där, undrar också om du vet avståndet mellan sharm el sheik och Naama Bay...och avståndet mellan flygplatsen och sharm el sheik.åker nu på söndag vill veta så mycket som möjligt)))
Svara med citat

Gammal 2009-01-28, 20:27

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Standard
Har aldrig varit i Sharm tyvärr. Vi har pratat om att nästa gång så ska vi dit. Vi åker ner om en månad igen. Sköööönt!
Iallafall så kan jag lova att det finns automater där också. Det finns överallt i hela Egypten. Extra många där turisterna finns. Ett säkert märke att det finns en automat är att det står en vakt brevid på gatan.
Ras Mohammed är ett måste i Sharm. Dyka och upptäcka allt vackert som finns under ytan. St Katarina, är ett gammalt kloster som är mycket väl värt ett besök. Jeep safari är läckert. Hade du varit i Hurghada förut? Isåfall får du räkna med att priserna är över lag dyrare i Sharm än hurghada.
Tack för de fina orden. Egypten är mitt andra hem.

Gammal 2009-01-28, 20:38

Gäst

Standard
Kommer själv från albanien så såna ställen gillar jag faktis.låter fint att det finns där också vill inte ha mycket på mig.ja jag var där med frun på smekmånad gillade stället mycket faktis var i kairo och för att se pyramiderna något jag starkt rek alla att se...sen så läste jag om sharm el sheik då tänkte måste åka ditt ocksåtack för info
Svara med citat

Gammal 2009-02-01, 15:21

hany

Nykomling
hany är inte uppkopplad
hanys avatar

Reg.datum: jan 2009

Standard
du kan ta med dej upp till 5000 egyptiska pund .
1 pund = 1,50 krona ungefär, du kan inte handla med svenska pengar. Men du kan ta ut egyptiska pengar via automaten med extra avgift.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8