ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-05, 15:21

Gäst

Standard Apotekpiller för magen?
Tja

Läste nånstans på forumet någon som rekomenderade några piller som gick att köpa på apoteket här i Sverige. Tror de började med "T" men är inte säker. Hittar nu inte tråden dock

Har själv köpt Dimor men vet ej om det räcker.

Har vaccinerat mig mot Hepatit A, köpt Alcogel, diarretabletter Dimor.

Är det nått mer jag skall köpa?

Åker nu på Torsdagmorgon
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 15:44

Gäst

Ja åker på fredag morgon, o köpte Imodium till magen Hoppas vi slipper ta dem!!
Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 17:08

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Ja åker på fredag morgon, o köpte Imodium till magen Hoppas vi slipper ta dem!!
Trevlig resa!
Hej!

Det bästa är att ni köper tabletter när ni är på plats. Apoteken kan hjälpa till bra, det finns olika sorter beroende på vilken magåkomma man får.

Där vi var, i ElGouna, fanns det en sjuksköterska på hotellområdet. Då kunde man gå till henne och fick tabletter gratis.
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 19:24

Gäst

Smile
Min tjej blev dålig i magen när vi hade varit i egypten i 8 dagar, så hon började ta tabletterna som vi hade med oss hemifrån. Men de hjälpte inte så vi gick till apotek i hurghada där fick vi 2 olika sorter som man skulle ta. När hon vaknade nästa dag var hon bra i magen.
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 19:51

Gäst

Standard Barn och dålig mage
Hur gör man om barnen blir dåliga i magen, 5 och 8 år. Vågar man låta de äta något från apoteken i Egypten. Jag har läst på forumet om mycket starka tabletter där dosen aldrig skulle godkännas i Sverige. Vad säger ni som har erfarenhet, vad ger man till ett barn som får problem med turistmage?
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 13:15

Gäst

Standard
Jag tror du söker efter Trevis som är "bra bakterier" för magen...
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 13:32

annwes

Medlem
annwes är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard
Om du hinner så be en läkare om recept på Lexinor man tar dem 1 tabl/ dag förebyggande. Har klarat mig från magsjuka med dem trots att andra blivit sjuka. Åker aldrig till Egypten utan dem.
Ha en bra resa !
Svara med citat

Gammal 2009-01-08, 04:19

Johannes Lundin

Standard Piller
Det finns en massa bra puiller att köpa i egypten. kolla min sida www.egyptenguiden.wordpress.com

Där finns en länk som heter magsjuka i Egypten med lite tips och råd och piller!

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-01-08, 23:08

Gäst

Standard
Såg att någon rekomenderade att ta antibiotika i förebyggande syfte!!!????? Har de som rekomenderade detta inte hört talas om dessa multiresistenta bakterier som folk är livrädda för och givetvis ska vara livrädda för. Ät antibiotika när det är befogat, annars låt bli det!!!
Handsprit tvål och vatten heter det som skyddar magen bäst = handhygien!
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 15:48

Gäst

Standard Handsprit och god hygien hjälper inte!
Hej! Läste rådet att använda handsprit i Egypten. Det är säkert bra, men hjälper absolut inte mot turistdiaree. Du kan ju inte sprita händerna så fort du tagit i något. Och det är omöjligt att kolla vad barnen gör med sina händer hela tiden. Jag och min man fick diaree men inte barnen. Jag tror att vi fick det via maten eller pengarna. Och är det via maten så hjälper verkligen inte handsprit, eller hur? Vi hade tabletter med oss från apoteket men dom var helt värdelösa. Det bästa är att köpa tabletter på plats. Det finns tabetter som barn kan ta också.
Ha en underbar resa!
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 16:14

Gäst

Standard
Det absolut säkraste sättet att undvika magsjuka är att låta bli att åka till Egypten. Efter vår enda resa dit med makalös magsjuka har vi helt slopat tankarna på att återvända, istället åker vi till en massa andra länder och slipper denna jävulska magsjuka som Egypten i de flesta fall bjuder på.
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 19:54

petkas

Medlem
petkas är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Thumbs up Lactitravel - din reseförsäkring för magen
det här är nånting nytt och effektivt

Dokumenterat effektiv vid turistmage. Innehåller 5 miljarder probiotiska bakterier från tre olika bakteriestammar.

Turistmage är ett vanligt förekommande hälsoproblem för människor som reser utomlands. Lactitravel är en ny produkt i Lactiplusfamiljen som hjälper semestermagar att klara omställningen till en ny bakteriekultur.

Mat och dryck är för många en stor del av upplevelsen när de reser utomlands. Men bakteriekulturen
i de exotiska läckerheterna kan i vissa fall ställa till det för vår skandinaviska mage. Den är helt enkelt inte redo för den främmande bakteriekulturen i andra länder.

Effektiv vid turistmage

Lactitravel innehåller fem miljarder probiotiska bakterier från tre olika bakteriestammar och den probiotiska jästen, Saccharomyces boulardii. Lactitravel är dokumenterad både genom specifika studier på varje enskild bakteriestam och på S.boulardii, samt genom en preklinisk studie på den speciella kombinationen. Resultaten visar att Lactitravel är ett effektivt kosttillskott vid turistmage.

Enkel användning

Lactitravel är enkel att använda - 1 kapsel per dag rekommenderas 3-5 dagar innan avresa och under själva utlandsvistelsen.

Lactitravel verkar utifrån två försvarslinjer. De probiotiska bakterierna koloniserar i tarmen och bidrar till en normal tarmflora. De fungerar även som en skyddsbarriär och bidrar till att hindra onda bakterier från att växa och fästa vid tarmväggen. Den probiotiska jästen S.boulardii koloniserar inte i tarmen, utan passerar genom systemet. På vägen har den en förmåga att binda till sig de onda bakterierna vilket kan bidra till att de inte får fäste.

Lactitravel är det nordiska varumärket för den internationella produkten Protecflor. Protecflor kommer från Institut Rosell, ett av världens ledande företag inom framställning, forskning och utveckling av probiotika.

Dosering: 1 kapsel dagligen i samband med måltid, användes 3-5 dagar innan avresa samt under själva utlandsvistelsen.

Innehåll per dagsdos á 1 kapsel: Fem miljarder probiotiska bakterier från tre olika bakteriestammar och en probiotisk jäst.

Ingredienser: Fyllnadsmedel: potatisstärkelse, aktiva probiotiska bakterier: (Saccharomyces boulardii, Bifidobacterium longum Rosell-175, Lactobacillus Rhamnosus Rosell-11, Lactobacillus helveticus Rosell-52, )*, klumpförebyggande medel: magnesiumstearat, antioxidationsmedel: askorbinsyra, kapsel: hydroxypropylmetylcellulosa och färgämne: titandioxid.
*Kan innehålla spår av mjölk och soja. Vegetabiliska kapslar.
Svara med citat

Gammal 2010-08-10, 14:31

siggiboy81

Nykomling
siggiboy81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard Hej
Hej!

Jeg har akkurat vært i Egypt med kona. Over 50% av gruppa vår ble syke, men det vanligste å gjøre når man blir syk (diare og lignende) er å kjøpe en boks med Antinal. Dette får man kun tak i i Egypt, men dette pleier å fungere i løpet av alt mellom noen timer og maks et par dager. Prisen ligger vanligvis på mellom 20-40 SEK for en pakke.

Antinal inneholder antibiotika, så selvom det står i papirene inne i boksen at det er trygt for gravide å ta antinal, er dette absolutt ikke anbefalt. Leger jeg har konsultert med sier derimot at Smecta er noe som kan brukes av gravide også!

Det er ikke så morsomt at så mange blir syke, men å oppleve Egypt er fantastisk, så da må man holde ut at man kanskje blir litt syk også!

Sigbjørn
Budapest
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8