ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-04, 13:56

Balzano

Nykomling
Balzano är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Thumbs up Valuta i egypten?
Jag ska åka till egypten nu inom en vecka och va fram tills nu helt säker på att jag skulle ha egyptiska pund med mig. men har nu börjat höra att man ska ha både egyptiska pund,Euro och US-dollar. Räcker det med en valuta eller kanske lite egyptiska pund som Dricks och dylikt och sedan Euro till resor osv?

Vill också tillägga att jag reser med ett charterbolag och kommer på en "resort", kommer också att dyka en hel del.
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 00:27

linnéa

Smile
Hej,

vi var i hurghada för ca 1mån sen.
först va vi oxå osäkra på vad man ska ha med sig, för alla säger så olika.
Nu när vi e hemma så vet vi att man ska ha med sig EURO. Allt blir mkt billigare. Du kan ta med euro o växla till egyptiska pund där nere.Det tjänar du på ist för att växla från SKR. Oturligt nog hade ni med oss egyptiska pund
ha e så skön semester
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 00:50

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Utflykter kan du betala med kort där nere. Jag har varit många gånger nere i Egypten. Och det smidigaste sättet är att växla in 1-2000 LEpund här i Sverige. Och sen ta ut om man behöver mer på deras uttags automater. Då får du ut pengarna i LEpund på en gång. Slipper hålla på att växla en massa och hålla reda på två olika valuter hela tiden.

Gammal 2009-01-07, 02:57

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
det enklaste du kan göra är att kolla på forex eler x-change hemsidor eller kontakta dom,dom följer ju dom olika kurserna hela tiden och vet vad man tjänar på.

för ett par år sen va det dollar och lite Egyptiska pund så man hade nått när man kom fram,sen växlade man dollarn till EP på plats för det va bästa kursen på det där nere.
/Tom

Gammal 2009-01-08, 03:59

Johannes Lundin

Standard Bankomat
Sa till min kära mor innan hennes resa att förlita sig på bankomaterna. (fungerar även med valiga uttagskort med cirrus, t ex Maesto)

Växlingskurserna är förmånliga och avgifterna oftast låga (SEB 10 kronor, och ICA-kort tror jag är gratis...) kolla med er bank innan.

Jag rekomenderade även Euro till Hurghada, men resten av landet är det bättre att ha dollar då det är denna valuta som bestämmer priset på det egyptiska pundet.

skall skriva lite mer om bankomater och valuta på min Onlineguide till egypten som jag håller på att skapa

Jag har bott och arbetat som guide i mellanöstern/egypten i 7 år

www.lundinorient.se
Svara med citat

Gammal 2009-01-08, 19:55

josla

Standard Pund över..
Har 300 pund över sen jag var i hurghada förra året som jag vill bli av med ...

mvh jonas
Svara med citat

Gammal 2010-12-15, 14:53

Gäst

Smile hejhej
heej
jag har nyss vart i hurgada.
det var lite jobbigt med alla försäljare men det var snyggt
men man skulle ha pund hehe det var lite jobbigt
Svara med citat

Gammal 2011-12-10, 11:07

Gäst

Standard Finns de kvar?
Citat:
Ursprungligen postat av josla Visa inlägg

Har 300 pund över sen jag var i hurghada förra året som jag vill bli av med ...

mvh jonas
Hej Jonas!

Dock flera år senare, men ditt inlägg kommer upp och jag tänkte att jag chansar. har du kvar dina egyptiska pund? Åker nästa vecka.

Med vänlig hälsning
L. J
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8