ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-06, 14:43

Gäst

Standard Resa som ensam tjej till Dubai?
Jag planerar att åkt till Dubai i början av maj månad. Det lutar åt att jag kommer att resa själv eftersom jag inte har någon som kan följa med. Är det någon som vet eller som har erfarenhet av att resa som ensam tjej till Dubai? Är det säkert och blir man "respekterad" och lämnad ifred av araberna?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 10:59

von resen

Medlem
von resen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag planerar att åkt till Dubai i början av maj månad. Det lutar åt att jag kommer att resa själv eftersom jag inte har någon som kan följa med. Är det någon som vet eller som har erfarenhet av att resa som ensam tjej till Dubai? Är det säkert och blir man "respekterad" och lämnad ifred av araberna?

Tacksam för svar!
Du kommer knappt se några araber då de helt klart är i minoritet. Det är mest Indiska och Pakistanska gästarbetare som syns.
Men som svar på din fråga, det är ingar problem att resa som ensam tjej i UAE. Ingen kommer att besvära dig på det sätt som sker i ex. Egypten och Turkiet. Dubai är säkert och det är inga problem att röra sig ute nattetid. Har säkert att göra med att det är extremt låg "vanlig" brottslighet, straffen är hårda och man månar om turister då man vill leva av det när olje och gaspengarna är slut.
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 00:34

Gäst

Standard
Haha jag ska också åka ditt kring den 5:e Maj om inget annat dyker upp innan.
Jag har bott där tidigare när jag var barn och som ovanstående sa är det mest gästarbetarna från Pakistan och Indien som syns. Inga jobbiga typer som kommer fram - däremot kan det tendera att bli lite ensamt om man inte hittar någon i samma sits.
Men om man vill vara ensam och bara njuta är det en perfekt stad!
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 18:16

Sabrina

Standard
Jag ska oxå åka den här månaden vill du följa med
Svara med citat

Gammal 2012-03-28, 13:19

Gäst

Standard Jag hade också tänkt att åka...
Jag hade också tänkt att åka, men i oktober. Är du sugen på att kanske åka då istället?=)
Svara med citat

Gammal 2012-04-11, 23:10

Gäst

Standard Ska också ner!
Tja, vet inte om denna tråd är aktiv längre? Men jag skall ner, flyger ner den 5 maj, flyger ensam jag med, ska dock träffa en polare och bo hos honom där nere, men hade ju alltid vart nice med lite folk o sola och snacka med! så om de e någon av er som e sugen så lägg till mig kimz_86@hotmail.com på msn, så kan vi ju se vad som sker, är kille 25 år förövrigt,
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8