ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-05, 06:32

Micke

Administrator
Micke är uppkopplad nu
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Atlantis The Palm Hotel Dubai
Är det någon som har bott på Atlantis The Palm Hotel i Dubai och kan berätta något om hotellet? Hur är vattenland? Stranden? Hur är det att simma med delfinerna?
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 17:39

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag har bara sett hotellet "utifrån" men det var en mäktig syn! Den tillhörande stranden är silkeslen och vattenparadiset (med waterslides) såg också inbjudande ut. Det går ett slags pendeltåg från fastlandet ända ut till hotellet, men vid stationen på fastlandet finns det inga möjligheter att byta till lokaltrafik, så de flesta åker taxi hela vägen ut.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 19:58

Micke

Administrator
Micke är uppkopplad nu
Mickes avatar

Standard
Jag har nu bott 7 dagar på detta hotell och kan sammanfatta vistelsen med ett ord: FANTASTISKT!

Läget är helt fantastiskt
Servicen är helt fantastisk
Upplevelsen är helt fantastisk
Vattenland är helt fantastiskt

Det enorma akvariet med de många och exotiska fiskarna gör ett enormt intryck. Det finns 2 relativt stora och fina pooler. Stranden är väldigt fin, men eftersom man badar på insidan av palmön är vattnet väldigt lungt och stillastående. Detta gör att vattnet är ganska grumligt. Personalen anstränger sig alltid till det yttersta för att på alla sätt ge bästa möjliga service.

Gästerna som bor på Atlantis hotell får nyttja vattenland som ligger vägg i vägg, utan extra kostnad. När finns mycket spännande åk attraktioner i vattnet. Det finns även en enorm bassäng där man kan simma med delfiner. Rekommenderas!

Man kan ta sig ut till ön med monorailtåget som går var 15:e minut, men denna bana är inte kopplad till tunnelbanenätet, så i praktiken är det bara taxi som gäller för att ta sig ut.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 20:48

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Det var intressant faktiskt. En del kända platser (inkl hotell) klarar inte av att leva upp till hyperiet. Men det verkar som att Atlantis inte har några problem med det. Själv bodde jag och flickvännen på Fairmont och det var också en fantastisk upplevelse, men efter vad vi såg från monorailen + din lilla story, så blir det nog Atlantis nästa gång.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 21:06

Micke

Administrator
Micke är uppkopplad nu
Mickes avatar

Standard
Rekommenderas som sagt, men självklart så är det så att smakar det, så kostar det

Om man ska vara lite negativ så tycker jag att prisnivån på maten är för hög, detta är någon som många omdömen på hotellsajter håller med om. Jag tycker även att rummen kunde varit lite större. Dom håller ungefär samma storlek som ett "vanligt" hotellrum, men när man betalar så mycket som man betalar på Atlantis så hade man hoppats på lite mer.

Jag har även sett en del omdömen som klagar på mycket folk på stranden, och i poolen. Det var inget jag upplevde när jag var där. Tvärtom badade jag ensam i stora poolen vid flera tillfällen och säkert 80% av solstolarna på stranden var lediga.

När man summerar hela vistelsen, så är det bara det positiva som sätter bestående intryck. Återkommer med bilder snart.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 23:02

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Du hade nog "turen" att vara där vid lågsäsong. Detsamma gällde vår vistelse 10-13 december - där hade vi poolen och restaurangen helt för oss själva

Ser fram emot bilder!
Svara med citat

Gammal 2011-08-06, 20:10

Eisen

Medlem
Eisen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard
Har blivit väldigt sugen på att besöka Dubai nu de senaste åren och kollade in här för att läsa lite om det. Efter att ha läst den här tråden fick jag lov att söka upp Atlantis och Burj Al Arab, jag säger då det. En vacker dag ska jag ta mig tusan bo på Burj Al Arab eller Atlantis dyrare rum! Ser helt underbart ut.
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 17:30

Gäst

Smile atlantis
Hejsan!!
vi har precis bokat rum på atlantis och undrar hur mycket frukost buffen kostar??
är det jätte dyrt med maten på hotellet??

Mvh Maria
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 17:32

Micke

Administrator
Micke är uppkopplad nu
Mickes avatar

Standard
Minns inte priserna på kronan, men det är relativt dyrt äta på hotellet. När jag har kollat priser så har frukost ingått i de flesta rum, så ni kanske kan uppgradera till det?

Jag vill minnas att billigaste maten var nån burgare vid poolen eller pizza på nån restaurang och kostade ca 100 kr. Skulle man käka buffe eller nån "bättre" mat så kunde det kosta från ca 200 kr/person uppåt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8