Citat:
Ursprungligen postat av Llindaa
Hej!
Har precis kommit hem från Dubai och så dyrt var det ej.
200 Dirham per skalle, för jeepsafari, inte farligt alls.
Äta ute inte dyrt alls.
Taxi jättebilligt.
Bodde på trestjärnigt hotell 7 nätter, 4000 kr för två pers, överkomligt =)
Allt beror ju på vad man ska göra o hur kräsen man är. Men upplevde det inte dyrt alls.
|
Hej linda Roligt att du har fått bättre prisbild än mig om Dubai.Jag är rätt Kräsen när det gäller säkerhet och belåtenhet. Sen måste man tänka att alla som vill ha sol och bad semester i Dubai väljer nog Jumeirah Beach och där finns det bara 5 eller fler sjärniga hotell.
Jag ska vara i Dubai 12 dagar och inte orkar man äta ute varje dag särskilt när man åker med 2 årigt barn. Som sagt en pizza på lyx hotell kostar ca 200kr och middagsbuffe 500kr . Vi betalar 550 eruro per rum och dag. Sprit är svin dyrt bäst att inhandla sådant ifrån taxfree om man absolut måste dricka.
En bra sida att boka hotell
http://www.octopustravel.com/ Fick 2 nätter gratis och sen har dem prisgaranti hitta yterligare lite billigare och fick tillbax nästan 4000kr förrutom Erbjudandet dem hade.
toursntrax.com Verkar vara en av dem bästa på safarin och aktiviteter. Deras Priser, bedöm själva . Gemför man med thailand och egypten är det mycket Dyrt enligt mitt tycke. ---> Sand Buggy Safari Price: AED 495
AED 695 for 2 persons, sharing drive time
Duration: 3 hrs
Körtid 1 timme.
BBQ Dinner includes the following
Total Duration: 5 hrs.
(AED 595 with BBQ Dinner for one, AED 895 for two persons)
Pick-up 15.30 - 16.00 hours; drop off 21.00 - 22.00 hours
Quad Bike/ATV Safari
Price : AED 450
(AED 550 with BBQ Dinner)
Duration: 3 hrs.
Pick-up around 09:00 hrs; drop off 12:00 hrs
Körtid 1timme.
Hotell Atlantis Har grymt roligt vattenland priserna är --->
Day Visitors Adult(1.2m+*) AED285 Child 3-7 yrs old AED220
Towel Rental AED30
Locker Rental AED50
Som polarna sa Kostar att ligga på topp.