Hej!
Kul att du tänker åka till Dubai, jag har varit där två gånger. Ena gången tillsammans med en tjejkompis och den andra gången med min sambo. Jag är liksom du en blond tjej och tillsammans med min kompis väckte vi en del uppmärksamhet.
Du ska inte känna dig generad och tro att du t ex klätt dig avslöjande eller gjort något annat "opassande". Det är helt enkelt en annan kultur där nere och eftersom kvinnor i muslimska länder inte bör klä sig utmanande för någon annan än sin make (bakom lyckta dörrar självklart) blir det en liten kulturkrock när västerländska turister kommer med en helt annan inställning till kläder.
Folk kommer troligen att vissla efter dig, säga (troligtvis - vem kan arabiska? -) flörtiga saker och tuta när de passerar dig i bilen. Sannolikheten att det händer är dock betydligt mindre om du kommer och går med din sambo, då är du uppenbarligen redan upptagen... Jämför jag mellan mina två resor blev det betydligt färre komplimanger och biltutande när jag åkte med min sambo.
Oavsett tycker jag att det inte är något man bör ta illa upp för, tvärtom! Njut av att du får sticka ut och att folk tycker att du är vacker! Jag vet att jag kom hem med världens bästa självförtroende efter min tjejresa!
Nu ska det också sägas att Dubai är tämligen modernt och likt västvärldens storstäder, så för att vara muslimskt är det väldigt liberalt och utvecklat! Jag tycker absolut att ni ska uppleva den fantastiska och helt galna staden Dubai!
Hoppas att du får en trevlig resa!
Vänlig hälsning
Emma