ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-20, 17:27

Gäst

Standard Punta Cana
Håller som bäst på att samla info om detta -som det verkar-paradis på jorden! Vår resa är långt bort..ett helt år, men har man med sig en skeptiker tror jag det är bra att ha fakta och ligga steget före. Vårt resmål blir Punta Cana. Såg i utflyktsprogrammet att det fanns ett ställe man kunde få simma med delfiner. Det var ganska dyrt men jag tänkte kosta på mig det ändå eftersom det ären stor dröm! MEN så när jag läser här på forumet så verkar det ju vara 40 mil dit!! kanske inte så konstigt att det kostar över 1000 spänn den dan. Nu var det inlägget några år gammalt så om det är någon som varit där senare och vet om de ev har öppnat något nytt får ni gärna svara!
tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 19:37

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Håller som bäst på att samla info om detta -som det verkar-paradis på jorden! Vår resa är långt bort..ett helt år, men har man med sig en skeptiker tror jag det är bra att ha fakta och ligga steget före. Vårt resmål blir Punta Cana. Såg i utflyktsprogrammet att det fanns ett ställe man kunde få simma med delfiner. Det var ganska dyrt men jag tänkte kosta på mig det ändå eftersom det ären stor dröm! MEN så när jag läser här på forumet så verkar det ju vara 40 mil dit!! kanske inte så konstigt att det kostar över 1000 spänn den dan. Nu var det inlägget några år gammalt så om det är någon som varit där senare och vet om de ev har öppnat något nytt får ni gärna svara!
tack på förhand
svarar på min egen fråga! kollade lite mer noggrant på resebyråns hemsida och det verkar ha öppnat ett nytt seaworld i närheten av Punta cana. Det är fortfarande dyrt för en halvdagsutflykt men sköts djuren och stället bra så kommer det för mig att vara värt det. Någon som har varit på "dolphin explorer"?
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 11:48

Fozzie

Nykomling
Fozzie är inte uppkopplad
Fozzies avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Vi kom hem från Punta Cana den 27 januari och tycker det var en bra semester, dock är vi bortskämda med Thailand...

Nu till din fråga, när vi bodde på Punta Cana så fanns det utflykter med ett dykföretag ut till ön Saona om ligger söder om Dominikanska och enligt dom så kunde man få simma med delfiner där.

Är du intresserad av en berättelse om hela resan så hör av dig så kan du få tillgång till min resedagbok. Den är inget särskilt så där med ändå en berättelse om hur vi upplevde detta resmål.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8