ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-26, 23:32

Gäst

Standard Reguljärt och gå i shorts på restaurangerna mm?
Jag och min man funderar på att överge vårt kära Thailand och prova DR dena vintern.

Vi är sugna på Punta Cana och tänkte ta reguljärflyg och ordna hotell via internet som vi brukar göra när vi åker till Thailand.

Är det svårt att få tag på taxi från flygplatsen och vad kostar det på ett ungefär(så man inte blir grundlurad så att säga) till Punta Cana? Kan det vara ca 20 min bilväg?

Vad vi har förstått så e de flesta hotellen all in clusive och att man äter på dagarna/kvällarna på hotellen.
Sitter man ibara inne då i restaurangerna eller utomhus(som man alltid gör i Thailand när man äter frukost o kvällsmat tex) och måste man vara finklädd som tex långbyxor på männen om man ska äta på kvällen

När jag googlat runt på folks bilder så verkar alla gå runt i finbyxor hela tiden(utom på stranden) vilket vi inte alls e sugna på. Vi vill ha den där avslappnande känslan(svårt att förklara)

Tacksam för svar.
mvh Maria
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 08:23

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
vet inte själv men hittade detta.
Punta Cana what to pack for your vacation

Så byxor eller shorts verkar som ett måste på en ala carte restaurang, vilket jag tycker personligen är helt ok, du måste inte ha fin byxor räcker med ex tunna byxor av bomull eller dyl.
Svara med citat

Gammal 2010-07-29, 17:50

Gäst

Standard ok men...
Ok men hur e det med att ta taxi själv från flygplatsen till hotellet? Vad kostar det på ett ungefär och är det gott om dem utanför flygplatsen?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8