ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-13, 13:51

martastina

Nykomling
martastina är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Cool Någon som bor eller vistas en längre tid i DR
Jag har boende i Dominikanska Republiken. I en liten stad i mitten av landet som heter Cotui. Jag funderar på att ta en vända ner snart igen och stanna en längre tid, 6-12 månader.
Hade varit kul om någon annan svensk var där nere som man kunde hänga lite med och hitta på roliga saker med.
Hör av er!!
Svara med citat

Gammal 2011-10-12, 10:47

rolfpehrson@yahoo.com

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av martastina Visa inlägg

Jag har boende i Dominikanska Republiken. I en liten stad i mitten av landet som heter Cotui. Jag funderar på att ta en vända ner snart igen och stanna en längre tid, 6-12 månader.
Hade varit kul om någon annan svensk var där nere som man kunde hänga lite med och hitta på roliga saker med.
Hör av er!!
Hej skall vara i cabarete dec-mar? vet du hur det är med visa , uppehållstillstånd för4 mån . Rolf
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 08:55

martastina

Nykomling
martastina är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard visa
härligt! jag ska dit jan-feb. en månad samanlagt.

när jag var där i 6 månader så ringde jag till till något kontor för att veta vad jag skulle få betala. dock är det ingen i dominikanska som har någon större koll på vad som hända skall. fick till svars iaf att 1-3 månafer så betalar man bara 10 dollar per månad vid utresan. då har du ju redan betalat 1 månad på inresan. stannar du där emot 3-9 månader eller 9- eller längre så ska man utöver visa oxå betala en "straffavgift". den låg på rund 1000 - 3000 peso så ingen big deal. dock så betalade jag bara straffavgiften när jag åkte hem... blevnågot vajsing där i disken. men men hoppas bara jag slipper betala igen vist denna gången :-P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8