ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-14, 23:07

Lillalova

Nykomling
Lillalova är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard Kan en tjej resa ensam till Dominikanska Republiken?
Hej,

Jag är en 27 årig tjej som tänke ta och uppfylla en dröm i jan-feb och åka till Dominikanska Republiken. Dock känner jag inte så många som har råd eller vill följa med, jag undrar hur farligt det egentligen är för en tjej att resa ensam? Är det någon som har erfarenhet av DR? Eller är det någon som är sugen på att följa med?

/Lovisa
Svara med citat

Gammal 2010-09-07, 08:44

lillaS89

Nykomling
lillaS89 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Hej!
Jag kommer bo i Costa Rica nov/dec och är i januari sugen på att resa till kuba/jamaica/domikanska rep. Har inte bestämt mig för vilket ännu. Jag har inga tidigare erfarenheter av länderna, men tänkte bara ge en vink om mina idéer. Ifall jag hamnar på domikanska rep. kan vi absolut upptäcka lander tillsammans! =)

Sara
Svara med citat

Gammal 2010-09-07, 14:28

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lillalova Visa inlägg

Hej,

Jag är en 27 årig tjej som tänke ta och uppfylla en dröm i jan-feb och åka till Dominikanska Republiken. Dock känner jag inte så många som har råd eller vill följa med, jag undrar hur farligt det egentligen är för en tjej att resa ensam? Är det någon som har erfarenhet av DR? Eller är det någon som är sugen på att följa med?

/Lovisa
Inte hört att det skulle vara nått specifikt där utan jag tror att om tänker dig för och är observant på din omgivning så bör det vara lugnt.

Garantier kan ingen ge.
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 19:10

cinde_rella

Medlem
cinde_rella är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Hej!
Dominikanska är relativt ofarligt så länge du inte rör dig i huvudstaden eller santiago.
Dominikanerna är ett trevligt folk!
Ha en skön resa...längtar tillbaka...men ekonomin tillåter inte i år
Svara med citat

Gammal 2010-10-14, 21:29

Lillalova

Nykomling
Lillalova är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard
Kul Sara! Jag är på på det mesta När du vet lite mer kan du höra av dig på lovisabrorson@hotmail.com. Ha det fint! /L

Citat:
Ursprungligen postat av lillaS89 Visa inlägg

Hej!
Jag kommer bo i Costa Rica nov/dec och är i januari sugen på att resa till kuba/jamaica/domikanska rep. Har inte bestämt mig för vilket ännu. Jag har inga tidigare erfarenheter av länderna, men tänkte bara ge en vink om mina idéer. Ifall jag hamnar på domikanska rep. kan vi absolut upptäcka lander tillsammans! =)

Sara
Svara med citat

Gammal 2010-10-15, 10:41

Gäst

Standard
Håller med Cinderella. Dominikanska är ett av de säkrare länderna i regionen. Men som sagt, precis som i andra stora städer och fattiga länder bör man vara försiktig nattetid (det gäller både killar och tjejer). Det är väl ganska självskrivet att man inte ger sig ut i fattiga områden eller mörka gränder i mångmiljonstäder. Dit räknar jag hvudstaden Santo Domingo, den andra största staden Santiago. Förutom det är Dominikanerna antagligen bland de vänligaste människor du kan träffa. Du blir nog mer "över-raggad" i typ Italien som svenska, de dominikanska grabbarn brukar ha ett lite skönare sätt.
Men att vara flörtig ingår i kulturen. Det är till och med så att en vanlig hälsningsfras mellan för varandra helt okända personer av motsatta könet bruka vara - Hola mi amor! (hej min älskling). Det behöver dock inte betyda mer än att man vill vara vänlig. Men det är lätt att känna sig attraktiv och omtyckt i Dominikanska Republiken. Kanske därför alla ser så glada ut jämt :-D

Åk dit, njut av värmen från både klimatet och människorna. Du kan känna dig lugn ;-)
Svara med citat

Gammal 2010-11-16, 11:11

Hannalana

Nykomling
Hannalana är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Standard Sugen på & hänga med :)
De är svårt & inte älska detta land Kom precis hem från en helt uuunderbar resa där med några vänner & vill bara dit igen . Vi höll till i Cabarete & det va verkligen superbra där med restauranger , strand , bad & barer . Men kostar en del & försöker göra de så billigt som möjligt . Hur länge tänkte du stanna & blir det en charterresa ? Är sugen på & dra i februari men har svårt & hitta intresserade .

Jag är 23 år , öppen , väldigt social & är väldigt lätt att ha & göra med

Maila gärna mig så kanske vi kan spinna vidare på en eventuell resa .

rig_mor@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8